ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 15
موبایل

دکمه‌های حالت جامد آیفون 15 پرو حتی هنگام خاموش‌شدن دستگاه فعال باقی می‌مانند

اپل برای دستیابی به این ویژگی، از یک ریزپردازنده جدید کم‌مصرف در آیفون 15 پرو و پرو مکس استفاده خواهد کرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

اپل ظاهراً برای آیفون 15 پرو و پرو مکس از یک ریزپردازنده کم‌مصرف جدید استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد برخی قابلیت‌ها مانند دکمه‌های غیرمکانیکی یا حالت جامد این دستگاه‌ها حتی در زمان خاموش‌بودن یا اتمام باتری، فعال باقی بمانند.

طبق گزارشی جدید، این ریزپردازنده جدید جایگزین حالت فوق‌العاده کم‌مصرف کنونی می‌شود که به آیفون‌ها اجازه می‌دهد در زمان خاموش‌بودن، قابل‌ردیابی با قابلیت Find My باشند. حتی اگر باتری هم تخلیه شود، تا 24 ساعت بعد از آن می‌توان از این ویژگی بهره برد یا اینکه تا 5 ساعت بعد، از اپل پی اکسپرس استفاده کرد.

عملکردهای ریزپردازنده جدید

تراشه جدید علاوه بر قابلیت‌های بالا، می‌تواند دکمه‌های حالت جامد جدید گوشی‌های آینده اپل را هم فعال نگه دارد که شامل دکمه جدید اکشن هم می‌شود. دکمه جدید اکشن که به‌عنوان جایگزین دکمه بی‌صداکردن مورد‌استفاده قرار می‌گیرد، به‌لطف تراشه جدید به‌همراه دیگر دکمه‌ها هنگام خاموش‌بودن دستگاه یا خالی‌شدن باتری، فعال باقی می‌ماند.

این ریزپردازنده در کنار فعالیت‌های بالا، می‌تواند سریعاً فشاردادن دکمه‌ها، نگه‌داشتن آن‌ها و حتی ژست‌های مشابه با تاچ سه‌بعدی برای کاهش و افزایش صدا، دکمه اکشن و پاور را هم هنگام خاموش‌بودن دستگاه حس کند.

آیفون 15 پرو

ظاهراً اپل درحال آزمایش این قابلیت‌ها با و بدون بازخورد موتور تپتیکی در هنگام خاموش‌بودن دستگاه و نه اتمام باتری است. درحال‌حاضر نمی‌دانیم این ویژگی‌ها به نسخه نهایی راه پیدا می‌کنند یا خیر.

اپل همچنین مشغول آزمایش دو روش مختلف برای استفاده از دکمه‌های یکپارچه است. یکی از آن‌ها تشخیص فشار هنگام لمس دکمه‌ها برای کاهش و افزایش صدا و دیگری پشتیبانی از قابلیت سوایپ برای این اقدامات است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل گوشی‌های سری آیفون 15 را با چه تغییراتی روانه بازار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی