ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

۸ محصول جدید سایپا
اخبار خودرو

معرفی  ۸ محصول جدید سایپا در سال ۱۴۰۲

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا، سیلک، پاژ و ون هامون ۸ محصول جدید سایپا هستند.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

در سال جاری حداقل ۸ محصول جدید سایپا به بازار معرفی می‌شوند. مدیرعامل این شرکت همچنین از ورود بعضی زیرمجموعه‌های سایپا به حوزه واردات و مونتاژ خودروهای خارجی خبر داد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) ۸ محصول جدید سایپا هستند که در سال جاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به‌تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز تولید انبوه نرسیده است.

عرضه شاهین اتوماتیک CVT به بازار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده، اما شاهین پلاس و اطلس در تیرماه امسال وارد فاز تولید می‌شوند. شاهین پلاس نسخه ارتقا‌یافته سواری شاهین بوده که از امکانات بیشتری برخوردار است. این ماشین به موتور ۱.۶ لیتری ME16 مجهز بوده که می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت در شاهین پلاس شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تولید شرکت DAE می‌شود.

۸ محصول جدید سایپا
خودرو اطلس سایپا

از طرف دیگر، سهند و کادیلا محصولی از زیرمجموعه پارس‌خودرو هستند که مطمئنا نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند. سدان سهند که احتمالاً در مردادماه به بازار می‌آید، بر‌اساس پلتفرم X200 ساخته شده است. ولی کادیلا یا همان تندر ۹۰ ایرانیزه‌شده مبتنی بر پلتفرم L90 بوده و پیشرانه آن نسخه بهبودیافته K4M است.

کادیلا پارس خوردو
کادیلا پارس خودرو

اطلس نیز یکی دیگر از ۸ محصول جدید سایپا محسوب می‌شود که قرار است در ۴ مدل مختلف در دسترس مشتریان قرار گیرد. این ماشین نیز براساس پلتفرم X200 ساخته شده است و به‌طور خاص مدل E‌ تیپ ۲ آن شامل مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی می‌شود. این ماشین از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

۸ محصول جدید سایپا
خودرو پاژ سایپا

سیلک، پاژ و ون هامون از دیگر محصولاتی هستند که در سال جاری عرضه می‌شوند. سیلک نسخه ایرانیزه‌شده سیتروئن C3XR و پاژ یک خودروی هاچ‌بک مبتنی بر پلتفرم رنو کوئید است. ون Z1V1 نیز با نام هامون و تحت برند زامیاد وارد بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ashtiyani
    ashtiyani | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    باید دید قیمت چقدر هست.

  • محمد فرج الهی
    محمد فرج الهی | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    اینا بیشتر فیس لیفت هستند تا محصول جدید سپر و چراغ عوض میکنند با کیفیت آشغال تر می فروشند به مردم .

  • rayacoder
    rayacoder | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

    همشون از دم آشغال

مطالب پیشنهادی