ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدیو

معرفی MSI Summit E13 Flip؛ بهترین اولترابوک هیبریدی

با بهترین اولترابوک هیبریدی ویندوزی برای کاربران حرفه‌ای و مدیران آشنا شوید.

نوشته شده ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

قوی‌ترین سخت‌افزار در دنیای لپ‌تاپ متعلق به محصولات گیمینگ است که ابعاد بزرگ، وزن زیاد و شارژدهی بسیار کمی دارند. اگر لپ‌تاپی باریک و سبک با شارژدهی خوب برای استفاده عمومی می‌خواهید باید سراغ اولترابوک‌ها بروید. لپ تاپ MSI Summit E13 Flip Evo یکی از اولترابوک‌های هیبریدی جذاب بازار است که به‌لطف بهره‌مندی از امکانات و مشخصات جذابی مانند طراحی زیبا، نمایشگر لمسی با کیفیت، پشتیبانی از قلم استایلس، پردازنده قدرتمند و قابلیت‌های ارتباطی متنوع، به‌راحتی رقبای خود را کنار می‌زند. این اولترابوک MSI حدود ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد و با گارانتی ۱۸ ماهه شرکت ماتریس در بازار ایران عرضه شده است.

بررسی ویدیویی لپ تاپ MSI Summit E13 Flip

فهرست مشخصات لپ تاپ MSI Summit E13 Flip

  • نمایشگر لمسی ۱۳.۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-1280P
  • ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPPDR5 4800MHz
  • یک ترابایت حافظه PCIe SSD 4.0 با قابلیت ارتقا
  • باتری ۷۰ وات ساعتی
  • مجهز به حسگر اثر‌انگشت و سیستم تشخیص چهره ‌Windows Hello
  • مجهز به سیستم حریم خصوصی Tobii Aware و سخت‌افزار ردیابی Tile
  • وزن ۱.۳۵ کیلوگرم
  • گارانتی ۱۸ ماهه ماتریس
  • قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ ام‌اس‌آی Summit E13 Flip طراحی شیک و جذاب آن است. تایوانی‌ها E13 Flip را در دو رنگ مشکی و سفید به فروش می‌رسانند. ما در دیجیاتو رنگ مشکی این لپ‌تاپ را در اختیار داشتیم که روی لبه‌های آن فریمی برنزی رنگ کشیده شده است. به‌کارگیری چنین المان جذابی حس یک محصول پریمیوم را به کاربران منتقل می‌کند. لوگوی MSI روی قاب پشتی و نوار دور تاچ‌پد هم به رنگ برنزی است.

لولای این لپ تاپ بسیار نرم و روان حرکت می‌کند و آن را با یک دست هم می‌توانید باز کنید. کیبورد استفاده شده در Summit E13 Flip به بک‌لایت سفید رنگ مجهز شده و طبق تجربه‌ای که داشتیم، تایپ‌کردن با آن بسیار جذاب و در سطح برترین محصولات بازار است. تاچ‌پد عریض تعبیه‌شده زیر کیبورد هم از اندازه خوبی برخوردار است و دقت کافی برای انجام کارهای مختلف را دارد.

پسوند Flip در نام این اولترابوک به قابلیت چرخش ٣۶۰ درجه لولای آن اشاره دارد. بدین‌ترتیب می‌توانید نمایشگر لپ تاپ را در وضعیت‌های مختلفی قرار دهید و از آن استفاده کنید. با توجه به حضور نمایشگر لمسی در MSI Summit E13 Flip حتی می‌توانید از آن به‌عنوان تبلت ویندوزی استفاده کنید؛ البته به‌دلیل وزن ۱.۳۵ کیلوگرمی نمی‌توانید آن را برای مدت طولانی در دستان خود بگیرید.

بدنه این اولترابوک به‌طور کامل از فلز ساخته شده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. همچنین با دریافت استاندارد نظامی 810G می‌توانید از عملکرد آن در شرایط سخت نیز تا حدی اطمینان حاصل کنید. وزن ۱.۳۵ کیلوگرمی و ضخامت ۱۵ میلی‌متری، لپ‌تاپ MSI Summit E13 Flip را به یکی از بهترین اولترابوک‌های ۱۳ اینچی بازار بدل می‌کند.

درگاه‌ها و ارتباطات

لپ تاپ MSI Summit E13 Flip برخلاف اکثر اولترابوک‌ها و محصولات هیبریدی، در بخش درگاه‌های ارتباطی چیزی کم ندارد و می‌تواند نیاز تمام کاربران را برآورده کند. در ادامه فهرست درگاه‌های فیزیکی این محصول را مرور می‌کنیم.

  • دو عدد درگاه USB نوع C با پشتیبانی از Thunderbolt 4.0 و شارژ
  • یک عدد درگاه USB نوع A نسل ٣.۰
  • پورت HDMI فول سایز
  • جک هدفون
  • کارت‌خوان MicroSD

حضور دو عدد پورت Thunderbolt 4.0 در این لپ‌تاپ به شما اجازه انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا را می‌دهند، ضمن اینکه از این دو درگاه می‌توانید برای شارژ‌کردن دستگاه نیز استفاده کنید. درگاه HDMI فول سایز و کارت‌خوان میکرو اس‌دی معمولاً در اولترابوک‌ها دیده نمی‌شوند اما محصول جدید ام‌اس‌آی به آن‌ها مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵.٢ و قابلیت اتصال به شبکه‌های وای‌فای 6E با ماژول اینتل کیلر AX1675s نیز از دیگر قابلیت‌های ارتباطی جذاب این لپ‌تاپ هستند.

ویژگی‌های لپ‌تاپ MSI Summit E13 Flip برای مدیران

لپ‌تاپ MSI Summit E13 Flip موفق به کسب استاندارد اینتل Evo نسل دوازدهم شده است؛ اما برخورداری از این استاندارد دقیقاً به چه معناست؟ بنابر اعلام رسمی اینتل، لپ‌تاپ‌های بهره‌مند از این گواهی دارای چند ویژگی هستند که مهم‌ترین آنان عبارتند از:

  • شارژدهی بالای ۹ ساعت
  • درگاه‌های ارتباطی متعدد ازجمله تاندربولت ۴
  • قابلیت قفل‌گشایی بیومتریک
  • وزن کم و طراحی به‌روز

برخورداری از استاندارد Evo برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای، مهر تأییدی بر عملکرد بی‌نقص دستگاه است. علاوه‌براین، تایوانی‌ها از وب‌کم فول اچ‌دی همراه با چهار میکروفون در این لپ‌تاپ استفاده کرده‌اند تا بهترین تجربه را حین گفت‌وگوهای ویدیویی داشته باشید. ماژول سخت‌افزاری TPM 2.0 امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند. سخت‌افزار ردیابی Tile می‌تواند در موقعیت مکانی دستگاه را در هر شرایط به شما نشان دهد. ماژول Tobii Aware نیز قابلیت ردیابی چشم را به این دستگاه اضافه کرده تا حریم خصوصی شما را حفظ کند. بنابراین لپ‌تاپ MSI Summit E13 Flip Evo را می‌توان یکی از بهترین اولترابوک‌های بازار بازی مدیران دانست.

نمایشگر

تایوانی‌ها از نمایشگر IPS LCD با اندازه ١٣.۴ اینچی و نسبت تصویر طلایی ۱۶:۱۰ در این اولترابوک استفاده کرده‌اند. ازجمله مشخصات کلیدی این صفحه‌نمایش می‌توان به رزولوشن فول اچ‌دی، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی، نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی و پوشش ١۰۰ درصدی گستره رنگی sRGB اشاره کرد. درنتیجه اگر به ادیت تصاویر و تدوین ویدیو علاقه دارید هم می‌توانید این لپ‌تاپ را انتخاب کنید.

غنای رنگ‌ها، کنتراست و زاویه دید نمایشگر این اولترابوک بسیار بالاست و حتی در محیط‌های پرنور نیز می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی هم تجربه دلنشینی از ویندوز را در اختیار شما می‌گذارد. از سوی دیگر، این نمایشگر این دستگاه از لمس انگشتان و قلم استایلس هم پشتیبانی می‌کند و قلم MSI Pen نیز در جعبه لپ‌تاپ قرار داده شده است. این قلم برای یادداشت‌برداری و طراحی‌های ساده قابل استفاده است.

عملکرد سخت‌افزاری

مغز متفکر لپ تاپ MSI Summit E13 Flip پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-1280P است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را در کنار مصرف انرژی پایین‌تر از سری H در اختیار شما می‌گذارد. این پردازنده ١۴ هسته‌ای از ۶ هسته پرقدرت و ۸ هسته کم‌مصرف بهره می‌برد و می‌تواند ۲۰ ترد پردازشی را به‌طور هم‌زمان پشتیبانی کند. نسخه مورد بررسی این اولترابوک در دیجیاتو به ١۶ گیگابایت رم و ١ ترابایت حافظه PCIe 4.0 NVMe SSD مجهز بود.

طبق بررسی‌های انجام‌شده در دیجیاتو، قدرت سخت‌افزاری این اولترابوک برای انجام کارهای پردازشی حرفه‌ای نیز کفایت می‌کند. این پردازنده در تست گیک‌بنچ ۴ تقریباً به‌اندازه پردازنده گیمینگ Core i7-12800H قدرتمند ظاهر می‌شود و در تست سینه‌بنچ R23 نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. جالب اینکه سیستم خنک‌سازی دستگاه نیز به‌خوبی می‌تواند دمای سخت‌افزار را کنترل کند، به‌طوری‌که حتی پس از تست سنگین ۳۰ دقیقه‌ای سینه‌بنچ نیز با وجود داغ‌شدن بدنه دستگاه، شاهد افت کارایی نیستیم.

اسپیکر استریو این لپ‌تاپ با توان مجموع ۴ وات عملکرد قابل‌قبولی دارد اما نتوانست انتظار ما را از این لپ‌تاپ پریمیوم برآورده کند. بااین‌حال می‌توانید از جک هدفون این دستگاه، خروجی صدای های-رزولوشن دریافت کنید.

باتری و شارژ

سامیت E13 فلیپ برای تأمین انرژی خود به باتری ۷۰ وات‌ساعتی متکی است که ظرفیت بسیار خوبی برای یک اولترابوک ۱۳ اینچی محسوب می‌شود. ام‌اس‌آی مقدار شارژدهی این دستگاه را با استفاده عمومی ۱۰ ساعت اعلام کرده است، اما طبق تست‌های ما با حداکثر روشنایی نمایشگر و استفاده ترکیبی شامل وب‌گردی و تماشای ویدیو می‌توانید روی ۶ الی ۸ ساعت شارژدهی حساب کنید.

جمع‌بندی

ام‌اس‌آی Summit E13 Flip Evo با توجه به تمام قابلیت‌هایی که دارد، درحال‌حاضر بهترین اولترابوک هیبریدی ویندوزی بازار است. این دستگاه با طراحی بسیار زیبا، کیفیت ساخت عالی، درگاه‌های ارتباطی کامل و سخت‌افزار قوی می‌تواند نیاز تمام کاربران حرفه‌ای را پوشش دهد. البته می‌دانید که هیچ اولترابوکی برای گیمینگ مناسب نیست. تمام این ویژگی‌ها، لپ‌تاپ ام‌اس‌آی را به یکی از بهترین اولترابوک‌های بازار تبدیل می‌کند اما علاوه‌براین، نمایشگر لمسی و پشتیبانی از قلم استایلس ارزش بیشتری را به آن می‌دهد. قابلیت‌های امنیتی دستگاه نیز به‌طور ویژه برای استفاده بیزینسی طراحی شده‌اند. ترکیب این موارد هیچ رقیبی را برای لپ تاپ MSI Summit E13 Flip در بازار باقی نمی‌گذارد. این دستگاه را می‌توانید با گارانتی ۱۸ ماهه شرکت ماتریس به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی در ایران خریداری کنید.

MSI
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی