ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Space Perspective
نجوم و فضا

ازدواج در فضا؛ یک شرکت آمریکایی می‌خواهد برای اولین‌بار رؤیای عاشقان را محقق کند [تماشا کنید]

شرکت Space Perspective در نظر دارد تا با یک سامانه پرتاب جذاب و ایمن به عاشقان اجازه دهد در فضا با یکدیگر ازدواج کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

هم‌بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) مدعی است که آن‌ها احتمالاً اولین شرکتی خواهند بود که خدمات ازدواج در فضا را ارائه خواهند کرد. این شرکت با فضاپیمایی متفاوت در سفری آرام زوج‌های عاشق را به مدار می‌برد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

«جین پوینتر»، هم‌بنیان‌گذار Space Perspective، در گفت‌وگو The Cool Down می‌گوید این شرکت همین حالا با فهرستی از افراد روبه‌رو است که می‌خواهند اولین ازدواج در فضا را به نام خود ثبت کنند، بااین‌حال هنوز مشخص نیست که چه کسانی این عنوان را برای خود به‌دست می‌آورند.

او درباره فضاپیمای «نپتون» که این سفرهای تاریخی را انجام خواهد داد، می‌گوید: «فضاپیمای نپتون ساخته شده است تا دسترس‌پذیرترین، پایدارترین و ایمن‌ترین فضاپیمای روی زمین یا بالای آن باشد. این فضاپیما شامل بالون فضایی (SpaceBalloon)، سیستم نزول رزرو (Reserve Descent System) و کپسول نپتون است.»

فضاپیمای ازدواج در فضا چگونه خواهد بود؟

پوینتر ادامه می‌دهد: «برخلاف سایر فضاپیماها که بخش سرنشین‌دار در اواسط پرواز از یک سامانه پروازی جدا می‌شود و به یک سامانه پروازی دیگر می‌رسد، کپسول نپتون در تمام طول مدت از زمان پرتاب تا فرود به SpaceBalloon متصل می‌ماند و یک تجربه پروازی بی‌تکلف و آرام را به‌وجود می‌آورد.»

Space Perspective درباره تأمین نیروی لازم برای حرکت این فضاپیما می‌گوید: «فضاپیمای نپتون توسط SpaceBalloon که از هیدروژن تجدیدپذیر استفاده می‌کند، از زمین بلند می‌شود و به فضا می‌رود و نیازی به هیچ راکتی ندارد و ردپای کربنی از خود به‌جا نمی‌گذارد.»

این فضاپیما به‌جای پرتاب پرقدرت مانند اکثر راکت‌ها با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت از زمین بلند می‌شود تا هر کسی با هر وضعیت سلامتی بتواند این سفر را پشت سر بگذارد. Space Perspective مدعی است که فناوری آن‌ها به اثبات رسیده و دهه‌هاست که در مأموریت‌های ناسا و دیگر سازمان‌های فضایی برای پرتاب تلسکوپ‌ها و دیگر ابزارآلات حساس استفاده می‌شود.

این سامانه برای بازگشت به زمین هم از چهار چترنجات استفاده می‌کند که به کپسول و SpaceBalloon وصل شده‌اند. این چترها می‌توانند حتی در‌صورت وقوع حادثه بلافاصله فعال شوند و از فرود امن فضاپیما اطمینان یابند. این شرکت می‌گوید: «این نوع چترهای نجات در بیش از هزار پرواز در طول دهه‌ها توسط سازمان‌های فضایی مختلف استفاده شده و نرخ موفقیت 100 درصدی داشته است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی