ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی Bard
تکنولوژی

گوگل با کنار‌ گذاشتن لیست انتظار Bard، از ویژگی‌های جدیدی برای هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

هوش مصنوعی Bard گوگل که دیگر به لیست انتظار نیاز ندارد، به ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از بیش از 20 زبان برنامه‌نویسی مجهز می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۳

در ادامه رویداد Google I/O 2023، غول موتور جستجو اعلام کرد که هوش مصنوعی Bard اکنون از PaLM 2 پشتیبانی می‌کند که یک مدل قدرتمندتر است. همچنین ویژگی‌های جدیدی دیگری نیز برای Bard معرفی شده که هیجان‌انگیزترین آن‌ها پشتیبانی از زبان فارسی است و در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گفته گوگل، با بهبود مهارت‌های ریاضی، منطق و استدلال Bard، اکنون این هوش مصنوعی می‌تواند به تولید، توضیح و رفع اشکال کدهای بیش از 20 زبان برنامه‌نویسی بپردازد. علاوه‌براین، غول موتور جستجو ادعا کرد که کدنویسی یکی از محبوب‌ترین کاربردهای فعلی Bard برای کاربران است و این ویژگی‌های جدید می‌تواند کمک زیادی به کاربران در این زمینه کند.

علاوه بر کدنویسی، گوگل همچنین اشاره کرد که زبان‌های جدیدی به Bard اضافه خواهند شد. نکته قابل‌توجه اینکه اسلاید نمایش‌ داده‌شده توسط غول موتور جستجو در این بخش - که زبان‌های مختلفی را که به‌زودی توسط هوش مصنوعی Bard پشتیبانی خواهند شد، نشان می‌دهد - شامل زبان فارسی نیز می‌شود که این موضوع برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی خواهد داشت.

مهم‌تر از همه اینکه گوگل دسترسی به Bard از طریق لیست انتظار را کنار گذاشته و اکنون این هوش مصنوعی به زبان انگلیسی در دسترسی 180 کشور جهان قرار گرفته است. همچنین زبان‌های کره‌ای و ژاپنی اکنون به Bard اضافه شده‌اند.

ویژگی جدید دیگر Bard به کاربران اجازه می‌دهد تا متن‌های تولیدشده توسط آن را به جیمیل و گوگل داکس انتقال دهند. علاوه‌براین، پشتیبانی از تصویر نیز به‌زودی به Bard اضافه خواهد شد تا کاربران بتوانند علاوه بر متن، از تصاویر نیز استفاده کنند. به‌ عنوان مثال، شما تصویری از دو سگ را با Bard به اشتراک می‌گذارید و سپس از آن می‌خواهید تا یک «توضیح خنده‌دار درباره آن بنویسد». در این ویژگی، تجزیه‌وتحلیل تصاویر ارسالی برای تشخیص سوژه‌های آن توسط Google Lens انجام می‌شود.

گوگل همچنین درحال کار روی ادغام برنامه‌های شخص اول و شخص ثالث است. برای شروع، مورد اول شامل جیمیل، داکس، Sheets (نمایش اطلاعات به‌صورت جدول با قابلیت اضافه‌کردن ستون) و مپس (نمایش مکان‌ها روی نقشه) می‌شود و مورد دوم شامل تولید تصویر با استفاده از خانواده مدل‌های هوش مصنوعی Firefly شرکت ادوبی می‌شود.

درنهایت، هوش مصنوعی Bard به حالت تیره (Dark Mode) نیز مجهز خواهد شد. (تصویر زیر)


اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دی‌جی‌لند است؛ دی‌جی‌لند، خرید اینترنتی کالای دیجیتال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی