ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با برنامه AR Zone دنیای واقعیت افزوده را در گوشی‌های سامسونگ تجربه کنید

اپلیکیشن واقعیت افزوده سامسونگ می‌تواند قابلیت‌های متنوعی مثل ایموجی‌های متحرک شخصی‌سازی‌شده را در کنار ویژگی اندازه‌گیری فاصله و اندازه‌ها، در اختیار کاربران بگذارد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

برنامه AR Zone سامسونگ جهت ارائه امکانات و قابلیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده برای محصولات این شرکت ارائه شده است و می‌تواند کاربردهای مختلفی را برای کاربران عادی یا حرفه‌ای فراهم کند. در مطلب پیش رو به معرفی ویژگی‌های گوناگون اپلیکیشن اشاره‌شده خواهیم پرداخت.

برنامه AR Zone سامسونگ چیست؟

اپلیکیشن AR Zone امکان افزودن ویژگی‌های مرتبط با واقعیت افزوده به تصاویر و ویدئوهای کاربران را مهیا می‌سازد و به‌شکل پیش‌فرض روی گوشی‌های سری گلکسی با اندروید ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر نصب شده است. البته امکان استفاده از آن روی سایر دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد و تمامی مدل‌های سامسونگ هم از آن پشتیبانی نمی‌کنند.



به کمک اپ مذکور می‌توان المان‌های مجازی مثل ایموجی، لباس، آرایش و حتی لوازم خانه را به عکس‌ها اضافه کرد. این اپلیکیشن می‌تواند با استفاده از دوربین و سایر حسگرهای دستگاه، اقدام به تشخیص حرکات کاربر کند و محتوای مجازی را به‌صورت هم‌زمان با تصویر مطابقت دهد. ازجمله قابلیت‌های آن می‌توان به ابزار ساخت و ویرایش ایموجی متحرک و افزودن آرایش به چهره اشاره کرد. در پایین به مهم‌ترین بخش‌های اپ اشاره شده است.

۱. دوربین واقعیت افزوده – AR Emoji Camera

مهم‌ترین قسمت از برنامه AR Zone، دوربین واقعیت افزوده آن است که در صفحه اصلی با عنوان AR Emoji Camera به‌چشم می‌خورد. با مراجعه به این بخش می‌توانید ایموجی‌های اختصاصی خود را بسازید و از آن‌ها هنگام ضبط ویدئو نیز بهره بگیرید. برای انجام این کار، تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ورود به اپلیکیشن، گزینه AR EMOJI CAMERA را انتخاب کرده و سپس آیکن «+» را لمس کنید. همچنین می‌توانید از ایموجی‌هایی که در گذشته ساخته‌اید نیز استفاده نمایید.
  • صورت خود را در محدود مشخص‌شده وسط صفحه قرار دهید و کلید ضبط را بزنید. با انتخاب گزینه Make from pic نیز می‌توانید از تصاویر موجود در گالری برای ساخت ایموجی کمک بگیرید.
  • با انتخاب گزینه Pre-made emojis، قادر خواهید بود از میان ایموجی‌های آماده، مورد دلخواه را انتخاب نموده و آن را به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.
  • با دنبال‌کردن مراحل نمایش‌ داده‌شده روی صفحه‌نمایش، می‌توانید ایموجی و استیکرهای مرتبط با آن را در اختیار داشته باشید.

۲. ویژگی AR Doodle

اگر اهل خط‌خطی‌کردن کاغذ هستید، می‌توانید از ویژگی Doodle در برنامه AR Zone استفاده کنید که نه‌تنها گزینه مناسبی برای رفع استرس محسوب می‌شود، بلکه می‌توان با آن نقاشی‌های زیبایی را به ثبت رساند. اپلیکیشن می‌تواند به‌صورت خودکار اقدام به شناسایی چهره کاربر کند و نقاشی‌های کشیده‌شده را با توجه به موقعیت سر او، تکان دهد. در پس‌زمینه هم می‌توانید خروجی دوربین را در اختیار داشته باشید که حس‌وحال متفاوتی را به نقاشی‌ها می‌دهد.

برای بهره‌مندی از ویژگی‌های گفته‌شده تنها کافی است تا به بخش AR Doodle در اپلیکیشن مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از این قابلیت به‌منظور نوشتن متن روی ویدئوها و ضبط هم‌زمان آن‌ها استفاده کنید. درصورتی‌که دوربین اصلی دستگاه را به‌منظور ضبط ویدئو انتخاب کرده باشید، قادر خواهید بود تا خارج از ناحیه تشخیص‌داده‌شده توسط اپ نیز اقدام به نقاشی نمایید.

۳. AR Emoji Studio و AR Emoji Stickers

قسمت ایموجی استودیو در برنامه AR Zone محلی برای دسترسی به کاراکترها و المان‌های متحرک مختلف است که امکان ترکیب یا شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد. با استفاده از امکانات این قسمت قادر خواهید بود موارد گوناگونی مثل عینک، لباس و حتی کفش را به عکس‌ها و ویدئوهای خود اضافه کنید یا آرایش چهره خود را تغییر دهید.

پس از ساخت موارد دلخواه با ایموجی استودیو، می‌توانید با مراجعه به قسمت AR Emoji Stickers اقدام به ویرایش آن‌ها کنید. همچنین امکان افزودن کاراکترهای بیشتر در این بخش وجود دارد. به‌اشتراک‌گذاری ایموجی‌ها با مخاطبین و ایجاد فایل‌های GIF از آن‌ها، دیگر امکانات در دسترس هستند.

۴. اندازه‌گیری سریع Quick Measure

یکی دیگر از ویژگی‌های فناوری واقعیت افزوده، اندازه‌گیری ابعاد سوژه‌ها یا فواصل است که در داخل برنامه AR Zone نیز تحت عنوان Quick Measure قابل استفاده است. البته نباید فراموش کرد که جهت بهره‌مندی از برخی قابلیت‌های آن، دستگاه حتماً باید به حسگر عمق‌سنج مجهز شده باشد.

سامسونگ اپلیکیشن Quick Measure را به‌صورت مجزا هم در گوگلی‌پلی منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌شکل مستقل نیز از امکانات آن استفاده کنند. اندازه‌گیری فاصله، مساحت، ابعاد سه‌بعدی و قد افراد ازجمله ویژگی‌های این اپ به شمار می‌رود. دستگاه‌های فاقد حسگر عمق‌سنج امکان اندازه‌گیری ابعاد سه‌بعدی اشیا را ندارند.

۵. سایر امکانات برنامه AR Zone

علاقه‌مندان با ورود به قسمت Deco Pic می‌توانند با استیکرهای انیمیشنی، عکس و ویدئو به ثبت برسانند و با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارند. در بخش Home Décor نیز قابلیت‌های لازم برای افزودن لوازم به خانه در نظر گرفته شده است. ویژگی Picture link نیز امکان ثبت یک سوژه به‌عنوان نشانگر واقعیت افزوده را فراهم می‌سازد تا هنگام رؤیت آن توسط دوربین، یک صدای خاص پخش شود یا تصویری از پیش تعیین‌شده، نمایش داده شود.

Quick Measure
ابزارهای کاربردی

Quick Measure

سازنده: Samsung Electronics Co., Ltd قیمت: رایگان دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۶ مگابایت زبان: انگلیسی

سؤالات متداول درباره برنامه AR Zone

برنامه AR Zone سامسونگ چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن AR Zone قابلیت‌ها و امکانات مرتبط با واقعیت افزوده را در اختیار دارندگان محصولات سامسونگ قرار می‌دهد.

برنامه AR Zone روی چه دستگاه‌هایی قابل نصب است؟

اپلیکیشن AR Zone به‌صورت پیش‌فرض روی اغلب محصولات اخیر سامسونگ که از واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند، نصب شده است.

آیا امکان نصب برنامه AR Zone روی سایر گوشی‌ها وجود دارد؟

خیر؛ اپلیکیشن AR Zone تنها برای گوشی‌های سامسونگ منتشر شده است. البته می‌توان از برخی قابلیت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، از طریق برنامه Quick Measure سامسونگ استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی