ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح نوسازی خودروهای فرسوده
خودرو

داشتن حساب وکالتی، شرط حضور در طرح نوسازی خودروهای فرسوده

مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا حدود دو ماه دیگر مراحل آن ادامه دارد. بخشی از ظرفیت پذیرش خودروها در این مرحله، به طرح نوسازی ...

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵

مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا حدود دو ماه دیگر مراحل آن ادامه دارد. بخشی از ظرفیت پذیرش خودروها در این مرحله، به طرح نوسازی خودروهای فرسوده تعلق دارد. با این حال متقاضیان حضور در این طرح و بهره‌مندی از شرایط تعویض خودرو فرسوده، بایستی حساب وکالتی با موجودی کامل داشته باشند. بنابراین آن‌ها نیز همانند دیگر گروه‌های متقاضی خرید خودرو، بایستی نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و مبلغ 100 میلیون تومان وجه نیز در آن حساب سپرده‌گذاری کنند.

بخش نخست از مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو تا تاریخ 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد. در این مرحله متقاضیان بایستی نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اقدام کنند. همچنین متقاضیان بایستی 100 میلیون تومان موجودی نیز در آن داشته باشند. بنابراین تاکنون سه گروه امکان حضور در طرح یکپارچه عرضه خودرو را دارند که شامل متقاضیان عادی، متقاضیان طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران و متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده می‌شوند. شرایط دیگر متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده به شرح زیر است:

داشتن گواهی‌نامه دارای اعتبار

گذشت حداقل ۴۸ ماه از خرید آخرین خودرو از شرکت‌های خودروساز

خودروی فرسوده باید مدل ۱۳۸۵ یا قبل از آن باشد

پلاک و سند خودرو باید به نام متقاضی باشد. وکالت‌نامه مورد پذیرش نیست.

محدودیت داشتن پلاک فعال در این طرح وجود ندارد.

به فرایند ثبت‌نام خودروهای فرسوده ۲ ماه اضافه می‌شود. بنابراین اگر تحویل خودرو برای زمستان ۱۴۰۲ باشد، ۲ ماه زمان هم برای فرایند اسقاط در نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی