ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 15 و 15 پلاس
موبایل

آیفون 15 و 15 پلاس احتمالاً به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند

اپل ظاهراً در کنار قابلیت جزیره پویا، می‌خواهد دوربین 48 مگاپیکسلی مدل‌های پرو را هم به آیفون 15 و 15 پلاس بیاورد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

اپل چند ماه دیگر از خانواده آیفون 15 رونمایی می‌کند و ظاهراً امسال مدل‌های ارزان‌قیمت با تغییرات بزرگی همراه خواهند بود. در کنار حذف ناچ و افزودن جزیره پویا (داینامیک آیلند) به نمایشگر، ظاهراً باید منتظر یک ویژگی دیگر مدل‌های پرو در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هم باشیم: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی.

یکی از تحلیلگران بازار به نام «جف پو» در یادداشت جدیدی به افزودن دوربین 48 مگاپیکسلی به مدل‌های استاندارد و پلاس اشاره کرده است. به گفته این تحلیلگر، اپل در این دستگاه‌ها از لنز 48 مگاپیکسلی با سنسور جدیدی استفاده می‌کند که قادر به جذب نور بیشتر برای بهبود کیفیت تصویر است.

به باور پو، سنسور جدید احتمالاً با مشکلاتی در تولید مواجه می‌شود و به همین دلیل باید منتظر تأخیر در تولید آیفون 15 و 15 پلاس باشیم. بااین‌حال این محصولات مانند مدل‌های پرو در ماه سپتامبر (اواخر شهریورماه) معرفی خواهند شد.

دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 15 و 15 پلاس

آیفون 15 پرو

اپل اولین‌بار سال گذشته میلادی تصمیم به استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون‌ها گرفت؛ البته تنها برای مدل‌های پرو. آیفون 14 پرو و پرو مکس با استفاده از این لنز می‌توانند تصاویر 48 مگاپیکسلی ProRAW با کیفیت بالا بگیرند. حالا ظاهراً مدل‌های استاندارد نسل بعدی آیفون از این سنسور بهره‌مند می‌شوند.

دوربین 48 مگاپیکسلی تنها ویژگی مدل‌های پرو نخواهد بود که به آیفون 15 و 15 پلاس اضافه می‌شود. طبق اکثر شایعات، اپل قابلیت جزیره پویا (داینامیک آیلند) را به تمام گوشی‌های سری آیفون 15 می‌آورد. علاوه‌براین، باید منتظر پورت USB-C در تمام اعضای این خانواده باشیم.

با وجود افزودن این ویژگی‌ها به مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون، اپل امسال فاصله این محصولات با نسخه‌های پرو را افزایش می‌دهد. برای مثال، آیفون 15 پرو و پرو مکس احتمالاً به فریم تیتانیومی، تراشه A17 Bionic و همچنین 8 گیگابایت رم مجهز می‌شوند.

یکی دیگر از تغییراتی که برای مدل‌های پرو شایعه شده بود، دکمه‌های حالت جامد یا غیرمتحرک بود. بااین‌حال طبق شایعات اخیر، اپل به‌دلیل مشکلات در طراحی به سراغ این دکمه‌ها نمی‌رود و با دکمه‌های عادی روبه‌رو خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی