ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
اینترنت و شبکه

اپراتور AT&T می‌خواهد مانع از ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گوشی‌ها شود

به گفته این شرکت مخابراتی، سرویس استارلینک می‌تواند برای شبکه‌های بی‌سیم زمینی اختلال ایجاد کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۴۵

شرکت مخابراتی ای‌تی‌اندتی (AT&T) مخالفت خود را با سرویس ماهواره‌ای که شرکت‌های T-Mobile و استارلینک اسپیس‌ایکس قصد دارند برای گوشی‌های موبایل ارائه کنند، در یک پرونده به FCC اعلام کرد.

بلومبرگ در گزارش خود از این موضوع توضیح می‌دهد که نگرانی AT&T درواقع تداخل سرویس درحال‌توسعه این شرکت‌ها با سرویس‌های بی‌سیم فعلی است. ای‌تی‌اندتی در پرونده ارسالی خود نوشت:

«این موضوع بسیار مهم است که سرویس‌های اشاره‌شده ارائه خدمات بی‌سیم زمینی را به خطر نیندازند یا آن‌ها را مختل نکنند.»

استارلینک ارتباط ماهواره‌ای را به موبایل می‌آورد

در آگوست سال گذشته، T-Mobile و اسپیس‌ایکس از همکاری مشترک خود خبر دادند که طی آن، مشترکین این اپراتور می‌توانند حتی در دورافتاده‌ترین مکان‌ها به ماهواره‌های نسل دوم سرویس استارلینک متصل شوند. اکنون این دو شرکت قصد دارند اولین آزمایش‌های خود را در سال جاری میلادی انجام دهند و FCC در ماه آوریل شروع به بررسی نظرات مربوط به آن کرده و پرونده AT&T نیز به‌عنوان واکنشی نسبت به این موضوع ارسال شده است.

در بخش دیگری از این پرونده نوشته شده:

«به‌طور گسترده‌تر، نمایش‌های فنی متقاضیان در مورد خطر تداخل مضر ناشی از استقرار SCS برنامه‌ریزی‌شده آن‌ها به‌طرز تأسف‌باری ناکافی است. برنامه‌های اسپیس‌ایکس و T-Mobile از رسیدن به حدّ‌نصاب معافیت بسیار ناکافی است و در وضعیت فعلی‌شان نمی‌توان چنین چیزی را به آن‌ها اعطا کرد.»

AT&T درحالی نسبت به این موضوع انتقاد کرده است که با همکاری شرکت متخصص ارتباطات AST SpaceMobile برنامه‌هایی را برای سرویس ماهواره‌ای خود دارد. این دو شرکت در ماه آوریل موفق شدند تا اولین تماس صوتی دو‌طرفه ماهواره‌ای را در شبکه AT&T توسط گوشی گلکسی S22 سامسونگ انجام دهند. با‌این‌حال، آن‌ها ادعا کرده‌اند که قصد دارند اطلاعات موردنیاز را ارائه کنند که نشان می‌دهد فناوری آن‌ها هیچ تداخلی برای سیستم‌های زمینی ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی