ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نگاهی به عملکرد شرکت گسترش ارتباطات داتک در سال 1401

شرکت گسترش ارتباطات داتک به‌عنوان زیرمجموعه رایتل، در سال گذشته به سود خالص 7.8 میلیارد تومانی دست یافت.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

شرکت گسترش ارتباطات داتک به‌عنوان زیرمجموعه رایتل، در سال گذشته به سود خالص 7.8 میلیارد تومانی دست یافت؛ سودی که البته نه برای عملکرد این شرکت، بلکه به‌واسطه سهامداری شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان است.

گزارش مالی حسابرسی‌شده شرکت گسترش ارتباطات داتک منتهی به 29 اسفندماه 1401 به‌تازگی منتشر شده است؛ شرکتی که سال‌هاست فعالیتی نداشته و کارمندی نیز ندارد.

رایتل سهامدار اصلی این مجموعه است، اما بنا بر گزارش حسابرس، فعالیت شرکت گسترش ارتباطات داتک از سال 1395 متوقف شده و حال فعالیتش محدود به مدیریت شرکت‌های فرعی است.

قبلاً این مجموعه در زمینه‌های مربوط به کامپیوتر اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌منظور ساخت، تولید یا مونتاژ تجهیزات و قطعات فعالیت می‌کرد. دسترسی به اینترنت و سایر سرویس‌های بین‌المللی و خدمات اتوماسیون صنعتی از دیگر حوزه‌های فعالیت این شرکت بود.

شرکت انتقال داده‌های رهام داتک، شرکت شبکه گستر پادرا، شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان و شرکت رسا گستران تکین چهار مجموعه‌ای هستند که گسترش ارتباطات داتک روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه گذاری ها

بنابر گزارش یاد‌شده، شرکت انتقال داده‌های رهام داتک که درزمینه ارائه خدمات ارتباطی و اینترنتی فعالیت می‌کند، دارای زیان انباشته است.

شرکت شبکه گستر پادرا نیز که با موضوع فعالیت اینترنتی در سال 1385 ثبت شده، از سال 1392 فاقد هرگونه فعالیت است. شرکت رسا گستران تکین هم با موضوع ارائه خدمات تلفنی در سال 1385 ثبت شده که از آن تاریخ فاقد هرگونه فعالیت بوده است.

شرکت اطلاع‌رسان رایتل که اکنون با عنوان شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان و درزمینه ارائه خدمات هوشمند به بازنشستگان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند، تنها زیرمجموعه سودساز داتک است. طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت، مبلغ 8.5 میلیارد تومان سود تقسیم شده که 8.1 میلیارد تومان آن بابت 96 درصد مالکیت به حساب شرکت داتک واریز شده است.

درآمد گسترش ارتباطات داتک

این درآمد 8.1 میلیارد تومانی در کنار هزینه اداری و عمومی 279 میلیون تومانی موجب شده است تا سود خالص این شرکت در سال 1401 حدود 7.8 میلیارد تومان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی