ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار شخصی کورتانا
نرم افزار و اپلیکیشن

پشتیبانی از کورتانا در ویندوز در دنباله سال 2023 متوقف می‌شود

مایکروسافت در خبری اعلام کرد که در ادامه سال جاری میلادی، پشتیبانی از اپ مستقل کورتانا در ویندوز را متوقف می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

در دنیایی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد درحال ورود به همه نرم‌افزارها ازجمله ویندوز هستند، به‌نظر می‌رسد که دیگر جایی برای کورتانا باقی نمانده است؛ چرا که مایکروسافت می‌گوید در دنباله سال جاری میلادی پشتیبانی از این دستیار شخصی را به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت در یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت خود اعلام کرده است که پشتیبانی از اپ مستقل کورتانا در ویندوز در دنباله امسال متوقف می‌شود. از آنجایی که این شرکت در کنفرانس بیلد اخیر خود از کوپایلت ویندوز رونمایی کرد، این تصمیم دیگر چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.

کوپایلت به‌عنوان دستیاری با فناوری‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود که از این فناوری استفاده می‌کند تا در انجام امور مختلف به یاری شما بیاید. این ابزار در تسکبار ویندوز وجود دارد و می‌تواند به اپ‌های مختلف دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز محتواها را برای شما خلاصه کند، متن‌ها را بازنویسی کند، به سؤالاتتان پاسخ دهد و حتی تنظیمات سیستم‌عامل را نیز عوض کند.

سرگذشت کورتانا در ویندوز چگونه بود؟

مایکروسافت اولین‌بار در سال 2015 کورتانا را به ویندوز 10 آورد و به شما اجازه می‌داد تا از طریق این دستیار شخصی به امکانات مختلفی ازجمله تنظیم یادآورها، بازکردن اپ‌ها و پرسیدن سؤال دسترسی داشته باشید. بااین‌حال، این شرکت با گذشت سال‌ها رفته‌رفته‌ کورتانا را از تجربه کاربری ویندوز خارج کرده است.

با عرضه ویندوز 11، این دستیار شخصی از تسکبار سیستم‌‌عامل خارج شد. همچنین مایکروسافت در سال 2020 اپ‌های اندروید و iOS این برنامه را متوقف کرد. اکنون مشخص نیست که این دستیار شخصی دقیقاً چه زمانی از ویندوز حذف می‌شود، اما پر واضح است که اهالی ردموند تمرکز خود را روی ابزارهای هوش مصنوعی ازجمله بینگ چت و کوپایلت گذاشته‌اند.

با خروج کورتانا از سیستم‌عامل مایکروسافت، این برنامه همچنان به حیات خود در اوت‌لوک موبایل، مایکروسافت تیمز موبایل، تیمز دیسپلی و تیمز Rooms ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rico
    Rico | ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

    برام جالبه که مایکروسافت هیچوقت سعی نمیکنه علت شکست خوردن یه پروژه رو شناسایی کنه. هوش مصنوعی مولد داره راه خودشو به همه چیز باز میکنه چرا مایکروسافت هوش مصنوعی رو به کورتانا اضافه نمیکنه. ادغام این دوتا با همدیگه میتونه خیلی جذاب باشه.

مطالب پیشنهادی