ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

با این افزونه‌های مرورگر به‌سادگی ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید

افزونه‌های مرورگر احتمالاً ساده‌ترین راه برای دانلود ویدیوهای یوتیوب هستند و در این مطلب چندین افزونه دانلود از یوتیوب را برای مرورگرهای مختلف معرفی می‌کنیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ تیر ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

هرچند یوتیوب به‌خودی‌خود قابلیتی برای دانلود ویدیوها به کاربران ارائه نکرده است، اما روش‌های بسیار زیادی برای دانلود ویدیوهای یوتیوب وجود دارد. یکی از این روش‌ها، افزونه‌های مرورگر است و در این مطلب از دیجیاتو قصد داریم تا به معرفی چندین افزونه دانلود از یوتیوب بپردازیم.


افزونه مرورگر چیست؟

افزونه‌ها یا اکستنشن‌ها در واقع ابزارهای بسیار کوچکی هستند که روی مرورگر شما نصب می‌شوند و می‌توانند وظایف مختلفی مانند دانلود ویدیو از یوتیوب را انجام دهند. این افزونه‌ها را می‌توانید روی اکثر مرورگرها ازجمله گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج نصب کنید.

بهترین افزونه دانلود از یوتیوب

افزونه‌های بسیار زیادی ساخته شده‌اند که می‌توانند ویدیوهای یوتیوب و پلتفرم‌های دیگر را برای شما دانلود کنند. در ادامه به معرفی هر یک و آموزش نحوه نصب آن‌ها می‌پردازیم.


Addoncrop YouTube Video Downloader

Addoncrop YouTube Video Downloader افزونه مرورگری است که قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای دانلود ویدیوهای یوتیوب نیز از آن استفاده کنید. مانند تصویر بالا، پس از دانلود این افزونه، نواری جدیدی درست زیر ویدیو مشاهده خواهید کرد که فرمت‌های مختلف آن را نشان می‌دهد و با انتخاب هر کدام می‌توانید ویدیو را دانلود کنید.

با استفاده از Addoncrop همچنین می‌توانید ویدیو را به یک فایل MP3 تبدیل کنید یا تامبنیل آن را دانلود کنید. ویژگی‌های دیگر آن شامل گرفتن اسکرین‌شات از ویدیو و مخفی‌کردن قسمت نظرات می‌شود.

برای دریافت این افزونه دانلود از یوتیوب، باید به وب‌سایت Addoncrop بروید و روی گزینه Add to Edge کلیک کنید. البته زمانی که مرورگر شما کروم باشد، این دکمه با عنوان Add to Chrome نمایش داده می‌شود. با این کار به صفحه استور وب‌کروم هدایت می‌شوید و ابتدا باید ابزار دیگری با نام Foxified را دانلود کنید.

پس از دانلود Foxified، برگه جدیدی باز می‌شود که برای دانلودر ویدیو به دنبال مجوز است. پس از ارائه مجوزهای لازم، اکستنشن برای دانلود از یوتیوب آماده است.


Internet Download Manager

Internet Download Manager بدون‌شک محبوب‌ترین ابزار دانلود برای ویندوز است، اما از آن به‌عنوان یک افزونه مرورگر برای دانلود ویدیوهای یوتیوب نیز می‌توان استفاده کرد.

از طریق این لینک می‌توانید افزونه IDM را روی مرورگر خود نصب کنید. پس از نصب، زمانی که ویدیوهای یوتیوب را باز کنید، دکمه جدیدی با عنوان Donwload this video و آیکون برنامه را در اطراف آن مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این دکمه، ویدیو شما به‌سادگی از طریق اینترنت دانلود منیجر دریافت خواهد شد.


Easy YouTube Video Downloader

Easy YouTube Video Downloader بهترین افزونه دانلود از یوتیوب برای مرورگر Opera است که البته می‌توانید آن را روی کروم نیز نصب کنید. همانطور که از نام این افزونه پیداست، با آن می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را به‌سادگی هرچه‌تمام دانلود کنید.

زمانی که این افزونه را نصب کنید، در زیر تمام ویدیوها دکمه سبز رنگی با عنوان Download as را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی آن به فرمت‌ها و وضوح مختلف ویدیو دسترسی پیدا می‌کند. حتی امکان دانلود ویدیو در فرمت Mp3 نیز وجود دارد.

این افزونه را از طریق این لینک به‌سادگی می‌توانید برای Opera دانلود کنید، اما برای نصب آن روی کروم ابتدا باید افزونه CrossPilot را دریافت کنید. با نصب این افزونه، زمانی که به صفحه نسخه Opera آن مراجعه کنید، گزینه‌ای با عنوان  Install with CrossPilot را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، افزونه روی کروم نیز نصب می‌شود.


YouTube By Click

YouTube By Click شاید از نظر فنی یک افزونه مرورگر نباشد، اما به‌طور کلی مانند آن‌ها عمل می‌کند. در واقع این ابزار نرم‌افزار کوچکی است که با مروگر کروم شما ارتباط دارد. به این صورت که پس از نصب آن، هنگامی که در حال تماشای ویدیویی باشید (از طریق کروم)، YouTube By Click به‌طور خودکار آن را تشخیص می‌دهد و پنجره کوچکی را در گوشه پایین سمت راست به شما نشان می‌دهد.

در این پنجره گزینه‌ای برای دانلود ویدیو به‌صورت MP4 یا MP3 وجود دارد.

به‌طور پیش‌فرض، YouTube By Click فقط ویدیوهایی که از طریق مرورگر در حال تماشا‌شدن هستند را تشخیص می‌دهد، اما می‌تواند پشتیبانی از دیگر مرورگرها را نیز به آن اضافه کنید.


Video DownloadHelper

برای کاربرانی که از موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کنند، Video DownloadHelper می‌توانید از جمله بهترین افزونه های دانلود از یوتیوب باشد.

این اکستنشن قدرتمند فایرفاکس به‌شما کمک می‌کند تا تنها با یک کلیک ویدیوهای یوتیوب را روی رایانه خود ذخیره کنید. Video DownloadHelper با رابط کاربری ساده و ویژگی‌های بسیار زیاد خود از جمله بهترین افزونه های دانلود از یوتیوب محسوب می‌شود و اعتماد بسیاری از کاربران سراسر جهان را به خود جلب کرده است.


جمع‌بندی؛ انتخاب بهترین افزونه دانلود از یوتیوب

یوتیوب همیشه از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین بوده است و در ایران نیز، سازندگان خلاق بسیار زیادی محتواهای خود را در آن منتشر می‌کنند. با این حال، یکی از مشکلات همیشگی این پلتفرم، عدم وجود گزینه‌ای برای دانلود ویدیوها است. البته یوتیوب از خود به‌عنوان یک سرویس پخش موسیقی یاد می‌کند که عدم وجود این قابلیت را تا حدی منطقی نشان می‌دهد.

با این حال، همچنان روش‌های بسیار زیادی برای دانلود ویدیو از یوتیوب وجود دارد که در مطالب مختلفی به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با چند افزونه دانلود از یوتیوب آشنا کنیم. توجه داشته باشید که در این زمینه، باید مواردی از جمله امن‌بودن ابزار و همچنین کارایی آن‌ها را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

بهترین افزونه کروم برای دانلود ویدیو از یوتیوب کدام است؟

از طریق افزونه‌های Addoncorp و Internet Download Manager می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را در کروم دانلود کنید. نحوه کار با هر کدام را در این مطلب توضیح دادیم.

برای Opera می‌توان از کدام افزونه دانلود از یوتیوب استفاده کرد؟

Easy YouTube Video Downloader بهترین افزونه برای کاربران Opera است.

با فایرفاکس نیز می‌توان ویدیوهای یوتیوب را دانلود کرد؟

برای دانلود از یوتیوب با مرورگر فایرفاکس می‌توانید افزونه Video DownloadHelper را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی