ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی کلوزآپ سال 2023 اعلام شدند

در این مسابقه عکاسی، آثار ارسالی در 11 دسته‌بندی مختلف با یکدیگر رقابت کردند و برندگان مشخص شدند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ دی ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

برندگان مسابقه عکاسی کلوزآپ (Close-Up) یا نمای نزدیک سال 2023 مشخص شدند. «Csaba Daróczi»، عکا‌س مجارستانی، برای تصویر خیره‌کننده خود که پرنده‌ای با نام «کمرکولی جنگلی» را درحال پروازکردن بر بالای یک کنده درخت نشان می‌دهد، جایزه اصلی این مسا‌بقه را کسب کرده است.

Daróczi درباره عکس خود می‌گوید:

«در زمستان 2023، عکس‌های زیادی در جنگل نزدیک به خانه‌ام در مجارستان گرفتم. تقریباً هر هفته موضوع جدیدی برای عکاسی پیدا می‌کردم و چندین روز مشغول بررسی ایده‌ها و تکمیل تکنیک‌ها بودم. کنجکاوی و ذهنم، من را به‌سمت این کنده درخت توخالی که حدود نیم متر قطر داشت، کشاند.»

عکس برنده

او در ادامه می‌گوید:

«دوربین GoPro11 خود را با دقت درون کنده درخت قرار دادم و چند عکس گرفتم. از نتیجه به‌دست‌آمده شگفت‌زده شدم. با‌این‌حال، پس از چند روز به این نتیجه رسیدم که اگر حیوانی را در قاب قرار دهم، ممکن است ترکیب عکس بهبود پیدا کند؛ بنابراین به آن محل برگشتم و یک گل آفتابگردان را در نزدیکی کنده قرار دادم تا موش‌ها و پرندگان آن را پیدا کنند.»

عکاس مجارستانی با کسب عنوان عکاس برتر این مسا‌بقه، جایزه نقدی 2500 پوندی، معادل حدود 3100 دلار، تعدادی مجوز جهانی و تجهیزات عکاسی را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کند.

برندگان مسابقه عکاسی نمای نزدیک 2023

درمجموع 12 هزار شرکت‌کننده از 70 کشور جهان در این مسابقه عکاسی شرکت کرده‌اند. تصاویر ارسال‌شده به این مسابقه در 11 دسته‌بندی مختلف با یکدیگر رقابت کردند که یکی از آن‌ها مخصوص عکاسان زیر 17 سال است. سه تصویر برتر هر دسته‌بندی در ادامه آمده است: (در دسته‌بندی حیوانات، عکس Csaba Daróczi مقام اول را کسب کرده است)

حیوانات

پروانه‌ها و سنجاقک‌ها

قارچ

ساخت بشر

حشرات

مناظر دوست‌داشتنی

پرتره بی‌مهرگان

دنیای میکروسکوپی

گیاهان

دنیای زیرآب

عکاسان نوجوان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی