ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی کول پد هترون
نقد و بررسی‌

معرفی کول‌پدهای هترون؛ از اداری تا گیمینگ

در ادامه ۴ مدل از کول‌پدهای هترون را معرفی می‌کنیم.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

کول‌پد‌ها در دسته لوازم جانبی جذاب و کاربردی قرار می‌گیرند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هم به کارکرد صحیح لپ‌تاپ کمک کنید و هم به‌شکل ارگونومیک‌تری آن را مورد استفاده قرار دهید. برند هترون یکی از تولیدکنندگان کول‌پد‌ها در بازار ایران محسوب می‌شود که گزینه‌های جذاب و متنوعی را با قیمت مناسب عرضه کرده است. هرکدام از کول‌پد‌های هترون مخصوص کاربران خاصی هستند و قابلیت‌های آنها نیز با توجه به نیاز کاربران متفاوت خواهد بود. در این مطلب چهار کول پد جدید هترون یعنی مدل ارگونومیک HCP 132 به‌همراه مدل‌های گیمینگ HCP 131 و HCP 137 و مدل اداری HCP 135 را به‌شما معرفی خواهیم کرد.

کول پد چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از هر چیز، بهتر است مروری بر قابلیت‌ها و کاربردهای کول‌پدها داشته باشیم. این محصول نوعی لوازم جانبی لپ‌تاپ محسوب می‌شود که استفاده از آن سال‌هاست بین کاربران جا افتاده است. اصلی‌ترین وظیفه کول‌پد، خنک‌سازی لپ‌تاپ در زمان انجام کارهای سنگین قلمداد می‌شود. زمانی که در حال انجام بازی هستید یا کارهای پردازشی سنگین مانند رندرینگ و ادیت تصاویر سنگین را به لپ‌تاپ محول کرده‌اید، معمولاً دمای داخلی دستگاه به‌طور چشم‌گیری بالا می‌رود. این افزایش دما می‌تواند سبب افت عملکرد و حتی آسیب‌دیدن لپ‌تاپ در طولانی‌مدت شود. بنابراین استفاده از کول‌پد می‌تواند به خنک‌سازی و حفظ پایداری عملکرد دستگاه شما کمک کند.

از طرف دیگر بسیاری از کاربران حین کار کردن با لپ‌تاپ مجبور هستند گردن خود را خم کنند و در حالتی غیر ارگونومیک به‌کار کردن ادامه دهند. این کار از عوامل اصلی آسیب به گردن و ستون فقرات بوده و می‌تواند سلامت کاربر را به‌خطر بیندازد. از آن‌جایی‌که کول‌پد‌ها به‌عنوان پایه نگهدارنده لپ‌تاپ نیز قابل استفاده هستند، می‌توانید ارتفاع قرارگیری دستگاه را متناسب با حالت نشستن خود تغییر دهید.

کول‌پد‌ها قابلیت‌های جانبی دیگری هم دارند. به‌عنوان مثال مدل‌های خاصی از کول‌پدها از نورپردازی مخصوصی برخوردارند که ظاهر زیباتری را به اتاق یا محل کارتان می‌بخشد. از سوی دیگر برخی از گزینه‌های موجود در بازار به‌شما قابلیت تنظیم دور چرخش فن‌ها و اعمال تنظیمات سفارشی را می‌دهد. از طرفی شرکت‌های سازنده پورت USB اضافه را هم در کول‌پد‌های خود تعبیه می‌کنند تا بتوانید از آن به‌عنوان هاب استفاده کنید. البته توصیه می‌شود که برای استفاده از کول‌پد به‌عنوان هاب، لوازم کم‌مصرف را از طریق آن به لپ‌تاپ متصل کنید.

برندهای شناخته‌شده زیادی در دنیای کول‌‌پدها فعالیت می‌کنند. نام‌هایی مانند کولر مستر، دیپ‌کول، هویت و شرکت‌های دیگر در این حوزه مطرح هستند. هترون نیز یکی از برندهای دنیای کول‌پد لپ‌تاپ با ۸ سال سابقه تلقی می‌‌‌شود که با عرضه محصولات جذاب توانسته به رقیبی برای سایرین در بازار ایران تبدیل شود.

معرفی شرکت فورتیم

شرکت «فورتیم» با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت محصولات مختلف خود از جمله مینی PC، ماوس، کیبورد، پاوربانک، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، شارژرهای دیواری، کابل انتقال دیتا و شارژ و البته کول‌پد را تحت برند تجاری «هترون» روانه بازار می‌کند. هترون خط تولید گسترده‌ای دارد و محصولات آن در بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی قابل خریداری هستند. به‌گفته این شرکت، هترون روی کیفیت محصولاتش سرمایه‌گذاری کرده و مانور ویژه‌ای روی این بخش می‌دهد.

هترون کول‌پد مدل HCP 132 را برای کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای برای داشتن کارکرد ارگونومیک‌تر با لپ‌تاپ روانه بازار کرده است. در کنار آن نیز دو مدل کول‌پد HCP 131 و HCP 137 برای کاربران حرفه‌ای‌تر با استفاده سنگین در نظر گرفته شده‌اند. مدل HCP 135 نیز ظاهری استاندارد دارد و در محیط‌‌های اداری نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این کول‌پدها قابلیت‌های جذابی را ارائه می‌دهند که در ادامه به جزئیات هرکدام می‌پردازیم.

کول پد هترون HCP 131: گیمینگ با تنظیم ارتفاع حرفه‌ای

معرفی کول پد هترون HCP 131

هترون کول‌پد مدل HCP 131 را برای خنک‌سازی لپ‌تاپ تحت شرایط سنگین مانند اجرای بازی‌های روز و رندرینگ طراحی کرده است. این کول‌پد با بدنه‌ای از جنس فلز و پلاستیک مقاوم ABS، فرآیند دفع حرارت را به‌خوبی انجام می‌دهد. هترون ۶ عدد فن مخصوص با حداکثر چرخش ٢٢۰۰ دور بر دقیقه را در کول‌پد HCP 131 تعبیه کرده که با استفاده از کلیدهای چرخنده کنار آن، می‌توانید دور چرخش فن‌ها را تغییر دهید. صدای تولید شده توسط فن‌های این کول‌پد چندان زیاد نیست و شاید در اکثر مواقع حتی متوجه کارکرد آن نشوید که نکته جذابیست.

این کول‌پد به‌لطف بهره‌مندی از نورپردازی مخصوص، ظاهر زیبایی دارد و می‌توانید آن را کنار سایر تجهیزات گیمینگ حرفه‌ای به‌کار بگیرید. هترون HCP 131 قابلیت تنظیم ارتفاع در ٧ حالت را دارد تا متناسب با وضعیت قرارگیری و ارتفاع میز آن را تغییر کنید. از جمله سایر قابلیت‌های این کول‌پد گیمینگ می‌توان به بهره‌مندی از پورت USB اضافه، سازگاری با لپ‌تاپ‌هایی با حداکثر سایز نمایشگر ١٧ اینچ و وزن ۸۵۰ گرمی از سایر قابلیت‌های کلیدی این محصول هستند. هترون ۱۰ مدل جلوه برای نورپردازی این کول‌پد در نظر گرفته که به زیبایی آن کمک شایانی می‌کند. 

کول پد هترون HCP 132: ارگونومیک و کاربردی

معرفی کول پد هترون HCP 132

هترون با اطلاع از نیاز کاربران و در نظر گرفتن کاربران عادی، کول‌پد هترون HCP 132 را نیز در سبد محصولاتش گنجانده است. این کول‌پد حالت ارگونومیک دارد و می‌توانید آن را روی پاهایتان قرار داده و از آن استفاده کنید. در حالت عادی اگر با لپ‌تاپ بدون کول‌پد در این حالت کار کنید، فرایند خنک‌سازی آن سخت‌تر می‌شود و درنهایت با داغ شدن لپ‌تاپ، دیگر نمی‌توانید به‌کار کردن با آن ادامه دهید. قابلیت تنظیم ارتفاع در حالت‌‌های مختلف یکی دیگر از مزایای این کول‌پد، امکان تنظیم ارتفاع آن در ۶ مرحله است. بنابراین اگر بیشتر در خانه مشغول به‌کار هستید یا جای مشخصی برای کار کردن با لپ‌‌‌‌تاپ ندارید، کول‌پد هترون HCP 132 گزینه مناسبیست.

هترون این کول‌پد را به یک عدد فن بزرگ با قابلیت چرخش ۱۱۰۰ دور بر دقیقه مجهز کرده است. فن کول‌پد HCP 132 صدای بسیار کمی تولید می‌کند و تمرکزتان را حین کار به‌هم نمی‌زند. این محصول کاربردهای دیگری مانند استفاده به‌عنوان استند کتاب‌خوانی را هم دارد. هترون امکان مدیریت ساده کابل‌ها از زیر این کول‌پد را فراهم کرده تا نگرانی از بابت شلوغ شدن محیط کار خود نداشته باشید. کول‌پد هترون HCP 132 در فرصتی محدود با ۳۵ درصد تخفیف به‌‌فروش می‌رسد که می‌توانید آن را با کد تخفیف «ajhjk5b39d4» تهیه کنید.

کول پد هترون HCP 135: برای همه کاربران

معرفی کول پد هترون HCP 135

اگر قصد خرید کول‌پد با ظاهری ساده و مرسوم‌تر را دارید، هترون کول‌پد HCP 135 را هم مطابق با نیاز کاربران عادی روانه بازار کرده است. این کول‌پد از ۲ عدد فن بزرگ با حداکثر چرخش ۱۲۰۰ دور بر دقیقه برای خنک‌‌سازی لپ‌تاپ قدرت می‌‌‌گیرد. هترون HCP 135 ظاهر ساده‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌‌شود که حتی در محیط‌های اداری و جلسات نیز بتوانید از آن استفاده کنید. هترون این کول‌پد را طوری طراحی کرده که به‌سادگی بتوانید از آن حین قرارگیری روی پا برای کار کردن با لپ‌تاپ بهره بگیرید.

معرفی کول پد هترون HCP 131

مصرف مناسب انرژی و کم سروصدا بودن نیز از دیگر مشخصه‌های مهم این کول‌پد هستند. قابلیت تنظیم ارتفاع در ۵ درجه مختلف نیز فرصت کار کردن با لپ‌‌تاپ روی این کول‌پد در زوایای مختلف را فراهم می‌کند. هترون در مدل HCP 135 از کابل سرخود استفاده کرده تا نگران گم‌شدن کابل USB کول‌پد نباشید. هترون کول‌پد مدل HCP135 را نیز به‌‌مدت محدود با ۳۵ درصد تخفیف به‌فروش می‌رساند و می‌توانید از طریق کد تخفیف «ajhjk5b39d4» آن‌را تهیه نمایید.

کول پد هترون HCP 137: حرفه‌ای با قابلیت تغییر تنظیمات فن‌ها

معرفی کول پد هترون HCP 137

سومین کول‌پد جدید هترون نیز برای گیمرها و کاربران حرفه‌ایست. هترون HCP 137 کول‌پدی مجهز به ۶ عدد فن خنک‌کننده و نورپردازی مخصوص است که به‌خوبی از پس خنک‌سازی لپ‌تاپ شما برمی‌آید. این کول‌پد از سه حالت چرخش فن با ۱۹۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۶۰۰ دور بر دقیقه برخوردار شده و با توجه به میزان استفاده‌تان می‌توانید تنظیمات هر ۶ فن را تغییر دهید.

کول‌پد هترون HCP 137

همچنین هترون امکان خاموش کردن فن‌ها برای مصرف کم‌تر انرژی را نیز فراهم نموده است. تمام این تنظیمات از طریق دکمه‌های جلوی کول‌پد قابل شخصی‌سازی هستند. HCP 137 به نمایشگر LED کوچکی نیز مجهز شده تا اطلاعات مربوط به کارکرد فن‌‌ها را به‌‌نمایش بگذارد. این کول‌پد نیز بدنه‌ای از جنس فلز و پلاستیک ABS دارد و از قرارگیری لپ‌تاپ‌‌های زیر ۱۷ اینچ پشتیبانی می‌‌کند. به‌کارگیری پورت USB اضافه در کول‌‌‌‌پد HCP 137 یکی دیگر از مشخصه‌های آن برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر است.

جمع‌بندی

اگر قصد خریداری کول پد لپ‌تاپ را دارید، کول‌‌‌‌پدهای هترون را نیز می‌‌‌توانید به لیست گزینه‌های مورد نظرتان اضافه کنید. این کول‌‌پد‌‌‌ها از قابلیت‌های کاربردی و عملکرد خوبی برای خنک‌‌سازی لپ‌‌تاپ برخوردارند و با برچسب قیمتی مناسب، ارزش خرید خوبی دارند. کول‌‌پدهای هترون با گارانتی ۱۲ ماهه فورتیم عرضه می‌‌‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی