ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه می‌توان فهمید چه کسانی عکس پروفایل تلگرام ما را مشاهده کرده‌اند؟

تلگرام به هیچ قابلیتی برای مشاهده این دسته از کاربران مجهز نیست، اما با چند روش می‌توان درباره آن‌ها اطلاعاتی کسب کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۰

احتمالاً شما هم دوست دارید بدانید چه کسی پروفایل تلگرام شما را چک کرده‌ است. متأسفانه تلگرام که اهمیت زیادی به حریم خصوصی کاربرانش می‌دهد، قابلیتی برای مشاهده این افراد ندارد. با‌این‌حال روش‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید متوجه شوید چه کسانی پروفایل تلگرام ما را چک می‌کنند. در این مطلب، این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

فهمیدن چک شدن عکس پروفایل تلگرام توسط دیگران

تلگرام مانند بسیاری از سرویس‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی به کاربرانش اجازه نمی‌دهد ببینند چه کسانی پروفایل آن‌ها را مشاهده کرده است. بااین‌حال، روش‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند می‌توانند این افراد را نشانتان بدهند.

پیش از معرفی این روش‌ها که در آن‌ها از ابزارهای شخص‌ ثالث و غیررسمی استفاده می‌شود، باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از آن‌ها ممکن است خطراتی داشته باشد؛ بنابراین پیش از هرچیز بهتر است نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

روش اول: تشخیص اینکه چه کسی پروفایل تلگرام ما را چک می‌کند با ابزارهای شخص ثالث

برخی ابزارها و وب‌سایت‌های مختلف ادعا می‌کنند می‌توانند افرادی را که تصویر پروفایل شما را مشاهده کرده‌اند، نشان بدهند. ممکن است وسوسه‌برانگیز به‌ نظر برسند اما باید به این نکته توجه کرد که این ابزارها اغلب سیاست‌های تلگرام را نقض می‌کنند و می‌توانند اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهند.

استفاده از این ابزارها حتی ممکن است باعث مسدودیت حساب شما شوند.

این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها اغلب از کاربران می‌خواهند آن‌ها را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنند. سپس از طریق اپلیکیشن وارد اکانت تلگرام خود شوند. پس از ورود به سیستم، این برنامه‌های شخص ثالث ادعا می‌کنند می‌توانند لیست افرادی را که پروفایل تلگرام شما را چک کرده‌اند، نمایش دهند.

درحالی‌‌که ارائه این لیست به‌خودی خود قوانین تلگرام را نقض می‌کند، ما هم استفاده از این ابزارها را که ممکن است خطرات خودشان را داشته باشند، توصیه نمی‌کنیم.

روش دوم: استفاده از بات‌های تلگرام

علاوه‌بر ابزارهای شخص ثالث، برخی بات‌های تلگرام نیز ادعا دارند می‌توانند آمار بازدیدکنندگان شما را ارائه کنند.

با تایپ عبارت «profile check» (یا عبارت‌های مشابه دیگر) در قسمت جستجوی تلگرام، انبوهی از بات‌ها پیش چشمتان ظاهر می‌شود (تصویر بالا) که برخی از آن‌ها ادعا می‌کنند لیست افرادی که پروفایل ما را مشاهده یا ذخیره کرده‌اند، نمایش می‌دهند. البته بسیاری از این بات‌ها کارایی ابتدایی خود را از دست داده‌اند یا نیاز به دعوت دیگران دارند.

روش سوم: بررسی تعاملات تلگرام

روش سوم مستقیم لیست افرادی که پروفایل تلگرام شما را چک کرده‌اند را نمایش نمی‌دهد اما از طریق آن می‌توان به اطلاعاتی در این زمینه دست پیدا کرد.

برای مثال، زمانی که افراد دیگر شما را به کانال‌ها یا گروه‌های تلگرام اضافه می‌کنند، می‌توان گفت این افراد پروفایل شما را نیز چک کرده‌اند. همچنین افرادی که به‌تازگی از طریق تلگرام با شما تماس صوتی یا تصویری داشته‌اند، نیز پروفایل شما را دیده‌اند. البته به شرط اینکه از تنظیمات اپلیکیشن دسترسی آن‌ها را به پروفایلتان محدود نکرده باشید.

درنهایت؛ مشاهده اینکه چه کسانی پروفایل تلگرام ما را چک می‌کنند امکان‌پذیر است؟

هرچند در این مطلب به چند روش اشاره کردیم که از طریق آن‌ها شاید بتوان به لیست افرادی که پروفایل تلگرام شما را مشاهده کرده‌اند، دسترسی پیدا کرد اما به‌طورکلی باید گفت این کار امکان‌پذیر نیست.

حتی بسیاری از ابزارهایی که قبلاً در این زمینه وجود داشته‌اند نیز از کار افتاده‌اند.

حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی برای تلگرام دارد؛ به‌همین‌دلیل هیچ راه مستقیمی برای مشاهده اینکه چه کسانی پروفایل تلگرام ما را چک می‌کنند، در خود تلگرام وجود ندارد.

سؤالات متداول

در تلگرام می‌توان فهمید چه کسانی پروفایل ما را چک می‌کنند؟

درحال‌حاضر هیچ راه یا قابلیتی برای مشخص‌کردن این دسته از کاربران وجود ندارد.

استفاده از ابزارهای شخص ثالث برای مشاهده افرادی که پروفایل ما را چک کرده‌اند منطقی است؟

استفاده از این ابزارها می‌تواند خطراتی را برای حساب شما ایجاد کند و در بسیاری از موارد کاربردی نیستند.

آیا بات‌های نمایش چک‌ شدن عکس پروفایل دقیق هستند؟

هرچند بات‌هایی در تلگرام وجود دارد که ادعا می‌کنند می‌توانند نشانتان بدهند عکس پروفایل تلگرام را چه کاسنی چک کرده‌اند اما آن‌ها نیز در بسیاری از موارد نتیجه مطلوبی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی