ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زوتی DL5
اخبار خودرو

زوتی DL5 پلاک ملی دریافت کرد؛ ارزان‌ترین خودروی وارداتی در سال 1402

زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو است که به همراه تعدادی دیگر از خودروها طی مرحله دوم واردات به کشور وارد شد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو است که به همراه تعدادی دیگر از خودروهای چینی، کره‌ای و ژاپنی طی مرحله دوم واردات به کشور وارد شد. زوتی DL5 عنوان ارزان‌ترین خودروی وارداتی کشور در سال 1402 را به خود اختصاص داده است. این خودرو اکنون موفق به دریافت پلاک ملی نیز شده تا به‌زودی تحویل خریداران خود شود.

طی پنج سال اخیر، پارس خودرو فرازونشیب سهمگینی را تجربه کرد. این شرکت در میانه دهه 1390 با تولید خودروهای برلیانس، سهم قابل‌توجهی از بازار خودروی ایران را در اختیار داشت. تولید برلیانس سری H300‌ با موتور 1.65 در سال 1397 نیز به این شرکت کمک کرد تا توجه بیشتری را از سمت خریداران دریافت کند. بااین‌حال، بازگشت تحریم‌های اقتصادی در سال 1398 شرایط پارس خودرو را به‌یک‌باره دگرگون کرد.

پلاک زوتی DL5

واردات زوتی DL5، معامله دوسر برد برای خودروسازان ایران و چین

پارس خودرو که طی 30 سال اخیر سابقه تولید خودروهایی همچون برلیانس H330، نیسان ماکسیما و نیسان پاترول را در کارنامه خود دارد، مجبور بود تا خود را به تولید کوییک راضی کند. به همین دلیل آغاز واردات خودرو به این شرکت کمک کرد تا وجهه ازدست‌رفته خود را بازیابد.

نمای عقب کراس اوور پارس خودرو

واردات زوتی DL5 توسط این شرکت یک معامله دوسر برد برای خودروساز ایرانی و چینی محسوب می‌شود. زوتی به‌تازگی از بند ورشکستگی مالی رهایی یافته است و به کسب درآمد از صادرات خودرو نیاز دارد. پارس خودرو نیز می‌خواهد در حوزه واردات خودرو نقشی پررنگ داشته باشد. بنابراین هر دو شرکت پارس خودرو و زوتی از این همکاری بهره‌مند خواهند شد.

همچنین بخوانید: پارس خودرو DL5 معرفی شد؛ ورود سایپا به رقابتی بزرگ‌تر

زوتی DL5 یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود. این خودرو در کلاس محصولاتی همچون هایما S5 یا تیگارد X35‌ قرار می‌گیرد. همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر،‌ زوتی DL5 به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 145 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. از آن جایی که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم، گیربکس CVT‌ وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. شورای رقابت قیمت زوتی DL5 را معادل 826 میلیون و 509 هزار تومان اعلام کرده است. با اضافه‌کردن حدود 15 درصد پرداخت‌های قانونی به این رقم، قیمت کراس‌اوور پارس خودرو حدود 951 میلیون تومان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی