ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

apple
هوش مصنوعی

تیم کوک: اپل در سال 2024 پیشرفت‌های جدیدی در حوزه هوش مصنوعی به نمایش می‌گذارد

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در جلسه سالانه سهامداران شرکت، پیام جدیدی به وال‌استریت مطرح کرد. او می‌گوید این شرکت در سال جاری میلادی به نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدید و تحول‌آفرینی درحوزه هوش مصنوعی دست پیدا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در جلسه سالانه سهامداران شرکت، پیام جدیدی به وال‌استریت مطرح کرد. او می‌گوید این شرکت در سال جاری میلادی به نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدید و تحول‌آفرینی درحوزه هوش مصنوعی دست پیدا می‌کند.

در حالیکه به نظر می‌رسد اپل اواخر خردادماه سال آینده هوش مصنوعی خود را معرفی کند، مدیرعامل این شرکت ادعا می‌کند در سال 2024، اپل ابداعات جدیدی را در این حوزه به نمایش خواهد گذاشت. باید دید آیا اپل قصد دارد نوآوری‌های جدید و بدیعی در حوزه هوش مصنوعی معرفی کند که تاکنون شرکت دیگری آن را رونمایی نکرده است یا منظور تیم کوک از بیان این موضوع، پیشرفت‌ کلی اپل در حوزه هوش مصنوعی است.

مدیرعامل اپل بار دیگر به برنامه‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد

این نخستین بار نیست که تیم کوک در مورد هوش مصنوعی اپل به‌صورت مستقیم اظهارنظر می‌کند. پیشتر نیز مدیرعامل این شرکت اعلام کرده بود که اپل در سال جاری میلای در حوزه هوش مصنوعی پروژه‌ها و برنامه‌های خود را به نمایش می‌گذارد. حتی برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که سیستم عامل iOS 18 با تمرکز روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد سیستم عامل iOS 18 منتشر شود. باید دید اپل چه برنامه‌هایی را برای توسعه آن مبتنی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی دنبال می‌کند.

سال گذشته میلادی این شرکت در جریان معرفی ابزار تصحیح خودکار و پیش‌بینی متن برای پلتفرم‌های خود، به کاربردهای هوش مصنوعی مولد اشاره کرده بود و حالا باید دید در عمل این شرکت چه برنامه‌هایی را دنبال کرده و چه خدماتی را ارایه می‌دهد.

باتوجه به اینکه موضوع نوآوری در حوزه هوش مصنوعی در جلسه سالانه سهامداران مطرح شده است، احتمالاً تیم کوک با طرح آن قصد دارد از کاهش ارزش سهام اپل جلوگیری کند. همچنین باتوجه به اینکه پروژه خودروی اپل، متوقف شده است. این شرکت می‌تواند به صورت متمرکزتری روی توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی کار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی