ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید هاست وردپرس و نکات آن

اگر مدیر یک سایت باشید احتمالا شما هم جزو بیش از 30 درصد مدیران سایت‌هایی هستید که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود استفاده کرده‌اید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر مدیر یک سایت باشید احتمالا شما هم جزو بیش از 30 درصد مدیران سایت‌هایی هستید که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود استفاده کرده‌اید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می‌توانید به سادگی سایت خود را راه‌اندازی کرده و در زمانی کوتاه و بدون نیاز به دانش فنی صاحب یک سایت فوق العاده شوید. اما چیزی که در این بین مهم است انتخاب یک میزبان درست یا بهتر بگوییم خرید هاست وردپرس با قابلیت‌های بالا است.

به عبارتی دیگر وقتی از وردپرس استفاده می‌کنید، برای اینکه بتوانید از تمام قدرت آن برای سایت خود استفاده کنید نیاز دارید که از یک هاست مخصوص وردپرس که تمامی امکانات مورد نیاز جهت سازگاری با وردپرس را در اختیارتان قرار خواهد داد استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شاخص‌هایی که برای خرید هاست وردپرس باید به آنها توجه کنید را بررسی کنیم و به مقایسه مزایا هاست وردپرسی ایران سرور با دیگر شرکت ها پردازیم.

ورود به ایران سرور برای بررسی پلن های محبوب وردپرسی

برای خرید هاست وردپرس به دنبال چه شاخص هایی باشیم؟

بدون اینکه روی موضوعات تعصب داشته باشیم و از وردپرس طرفداری کنیم، لازم است که قبول کنید وردپرس به خودی خود نیاز به منابع بالایی دارد که باید از سمت سرور و هاست سایت شما تامین شود.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا هاست چیست؟ به صورت خلاصه تصاویر، داده‌ها و تمامی اطلاعاتی که در یک سایت قرار دارند روی فضایی ذخیره و در حال پردازش هستند که به آن فضای میزبانی یا هاست می‌گوییم.

هاست به فضاهای تقسیم بندی شده از فضای یک سرور قدرتمند گفته می‌شود که هر کدام از سایت‌ها روی یکی از این فضاها قرار گرفته است.

در یک سرور با یک ترابایت فضا ممکن است تقسیم بندی به شکلی انجام شده باشد که با دو هزار هاست با فضای 500 مگابایت تنظیم شده باشد که در این صورت 2000 سایت روی آن میزبانی خواهد شد.

تمامی این 2000 سایت از منابع رم، cpu، فضای سرور و سایر مواردی که روی سرور قرار دارد به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر مصرف یکی از این سایت‌ها از حافظه رم یا cpu افزایش پیدا کند، روی تمامی 1999 سایت دیگر که روی سرور قرار دارد تاثیر بد خواهد گذاشت.

بنابراین چاره رفع مشکل برای سایتی که با وردپرس ساخته شده و مصرف بالایی دارد چیست؟

چرا باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

شاید بپرسید که هاست وردپرس چیست؟ و چرا باید اقدام به خرید هاست وردپرس کنیم؟ یا اصلا ایده به وجود آمدن هاست وردپرس چه چیزی بوده است، آیا اصلا تفاوتی هم با هاست معمولی دارد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات نیاز است که موارد متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا به میزان منابعی می پردازیم که وردپرس برای بهترین پاسخگویی به ما نیاز دارد. سپس بر اساس همین موارد خواهیم دید که آیا هاست وردپرس بهتر است یا هاست معمولی؟

 

خرید هاست وردپرس

میزبانی کم جمعیت

همانطور که در بالا اشاره شد، یک سرور به بخش‌های کوچک‌تر به نام هاست تقسیم بندی می‌شود که هر سایت روی یکی از این هاست ها قرار دارد.

بسته به مشخصاتی که سخت افزار سرور دارد، اگر از قطعات با مشخصات بالا استفاده شده باشد، قدرت سرور نیز بالا بوده و پاسخگوی تعداد سایت بیشتری خواهد بود. به همین دلیل تعداد هاستی که می‌توان در یک سرور ایجاد کرد نیز بالا خواهد بود.

اما در هاست وردپرس برای اینکه از منابع بالایی در سرور استفاده شود، تعداد هاست روی هر سرور کمتر است.

بنابراین شما به منابع چند ده برابری نسبت به هاست معمولی دسترسی دارید. جدایی از این مسئله در هاست وردپرس از تکنولوژی پیشرفته برای تقسیم درست منابع استفاده شده است که در این صورت حتی اگر مصرف یکی از هاست‌ها بیشتر شود، روی دیگر هاست‌ها تاثیر منفی نخواهد داشت.

بک‌آپ گیری از وردپرس را فراموش کنید!

یکی از مشکلاتی که همواره مدیران سایت وردپرسی دارند تهیه نسخه بک‌آپ و پشتیبان گیری از سایت است. به دلیل بالا بودن حجم فایل‌ها و از سویی دیگر هزینه‌هایی که برای خرید VPS به منظور بک‌آپ گیری از وردپرس باید پرداخت کنید بسیاری از مدیران سایت‌ها با مشکل مواجه هستند.

تیم ایران سرور به منظور رفع نیاز کاربران هاست وردپرس خود را به سیستم بک آپ گیری خودکار بر روی سه لایه مختلف مجهز کرده است. یعنی به صورت هفتگی روی سه سرور جدا نسخه پشتیبان از سایت وردپرس شما تهیه خواهد شد.

برای اطمینان از اینکه مشکلی برای نسخه‌های پشتیبان پیش نیاید و خیال شما برای همیشه از بک آپ گیری آسوده باشد این نسخه پشتیبان در سه دیتاسنتر جدا تهیه می‌شود. البته در هاست های شرکت ایران سرور بک آپ به صورت خودکار برای شما تهیه می شود.

با نسل هشتم CPU های اینتل، تخت گاز برانید

استفاده از CPU با قدرت پردازش بالا از مهم‌ترین نکات در دسترسی به سایت با سرعت بالا است. چرا که پردازش اطلاعات و ارسال پاسخ در این حالت به سرعت انجام گرفته و سریعا به سایت مذکور دسترسی خواهید داشت. در پردازنده‌های نسل هشت به دلیل اینکه تعداد هسته افزایش یافته است نسبت به نسل قبل با افزایش سرعت  25 تا 45 درصد مواجه هستید.

پردازنده های اینتل بکار رفته در هاست وردپرسی
استفاده از هارد پر سرعت NVMe

در یک آزمایشی که روی دو حافظه ذخیره سازی با مشخصات زیر در استخراج یک فایل 4 ترابایتی صورت گرفت نتیجه‌ای که حاصل شد این بود که هارد NVMe در مقایسه با هارد SSD سرعت 4.11 برابری دارد.

  • NVMe: Samsung SSD 960 Evo
  • SSD: Crucial MX300

در هاست وردپرس ایران سرور از حافظه های ذخیره سازی پر سرعت NVMe استفاده شده و سرعت پردازش و دسترسی به اطلاعات در سایت شما در بالاترین حد ممکن بوده و در مقایسه با هاست وردپرسی که از SSD در آن استفاده شده باشد به سرعت 4.11 برابر بیشتر دسترسی خواهید داشت.

تفاوت NVMe با SSD
وب سرور لایت اسپید

در هاست مورد نیاز وردپرس که ایران سرور برای کسب و کار شما تدارک دیده است، از وب سرور لایت اسپید، قدرتمندترین نوع وب سرور استفاده شده است. از سوی دیگر یکی از عواملی که در استفاده از بهترین افزونه کش وردپرس تاثیر دارد این است که بدانید در هاست وردپرس شما از چه نوع وب سروری استفاده شده است.

از آنجایی که ایران سرور در هاست پرسرعت وردپرس خود از وب سرور لایت اسپید استفاده می‌کنند، پس از خرید هاست به شما اعلام خواهد شد تا افزونه نصب شده برای کش وردپرس در سایت خود را بر اساس افزونه‌هایی انتخاب کنید که از وب سرور لایت اسپید پشتیبانی می‌کنند که بهترین افزونه برای این کار افزونه Litespeed cache وردپرس است.

افزایش سرعت سایت با لایت اسپید
استفاده از کشینگ سه لایه

بر اساس آمار منتشر شده بیش از نیمی از کاربران هر سایت مجددا به سایت شما سر می‌زنند و این مسئله به رابط کاربری و سرعت بالای سایت بستگی دارد. بنابراین یکی از اقداماتی که ایران سرور برای بالا بردن سرعت بیشتر هاست وردپرس خود انجام داده است، این بوده که از کش وردپرس همراه با کش سرور و کش شبکه استفاده می‌کند.

در هاست وردپرس ایران سرور سایت شما با سه لایه کش در ارتباط است. افزونه کش وردپرس که روی سایت نصب می‌کنید، کش موجود روی شبکه و در نهایت کش خود سرور که به هاست شما متصل است.

این کار باعث می‌شود تا برای بازدیدکنندگانی که مجددا به سایت شما باز می‌گردند، دسترسی به سرعت سایت را به دلیل لود فایل‌های تکراری از حافظه مرورگر کاربر، چندین برابر افزایش دهید.

افزونه WP Rocket برای وردپرس

همچنین ایران سرور در هاست وردپرس های خود به صورت رایگان افزونه اصلی WP Rocket را ارائه می کند که محبوبترین و بهترین افزونه برای کش کردن محتویات سایت وردپرسی شما است.

پهنای باند نامحدود

پهنای باند مورد نیاز، میزان فضای در اختیار داده شده برای تبادل (ارسال و دریافت) اطلاعات از سمت یک هاست در سایت وردپرسی در طول یک ماه است. در هاست‌های معمولی این فضا به صورت محدود در نظر گرفته شده است که اگر در طول یک ماه فضای خود را به صورت کامل مصرف کنید هاست شما ساسپند خواهد شد.

وردپرس هم به دلیل ساختاری که در هسته برنامه نویسی آن وجود دارد و جدای از این مسئله به دلیل اینکه مدیران سایت‌ها به دلیل انتخاب نادرست افزونه‌ها، قالب و… به صورت بهینه از آن استفاده نمی‌کنند مصرف بالایی دارد. به همین خاطر در هاست وردپرس شما دیگر با محدودیت پهنای باند مواجه نیستید.

استفاده از آخرین نسخه PHP

بر اساس جدیدترین آماری که توسط سایت Kinsta در رابطه با نسخه PHP برای سیستم وردپرس منتشر شده است با نمودار زیر مواجه هستیم.

افزایش سرعت در هاست وردپرس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در یک سایت وردپرسی که با وردپرس نسخه 5.0 همراه با افزونه EDD نسخه 2.9.9 بررسی شده است، در حالت‌های مختلف از PHP نسخه 5.6 تا PHP نسخه 5.3 با سرعت تقریبا 3 برابری مواجه هستیم.

این آمار به ما نشان می‌دهد که اگر در یک سایت وردپرسی که از نسخه 5.6 PHP استفاده کنید، سرعت دسترسی به درخواست‌های شما در هر ثانیه برابر با حدود 70 درخواست خواهد بود.

در صورتی که اگر صرفا نسخه PHP را به آخرین ورژن موجود که در حال حاضر روی 7.3 قرار دارد ارتقا دهید، این تعداد درخواست به 205 درخواست افزایش پیدا خواهد کرد.

در هاست وردپرس ایران سرور برای اینکه دسترسی به سرعت بالا در اولویت قرار دارد، آخرین نسخه PHP روی سرور نصب شده است تا بتوانید با سرعت بالا در سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید.

جلوگیری از حملات به وردپرس

به دلیل رایگان بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس و آشنایی هکرها با هسته این سیستم، حملاتی که به سایت‌ها صورت می‌گیرد برای این سیستم مدیریت محتوا بالاترین درصد را به خود اختصاص داده است؛ البته محبوبیت سیستم نیز خود دلیلی بر بالا بودن این رقم است. در نتیجه نمی توان گفت که وردپرس ایمن نیست.

ایران سرور همواره از لایسنس اورجینال بر روی محصولات خود استفاده می‌کند که برخی از نرم افزارهای نصب شده روی سرور به منظور تامین امنیت سایت‌ها و جلوگیری از حملات دیداس در وردپرس بوده است.

اگر در هاست کنونی خود با مشکلات امنیتی مواجه هستید، می‌توانید با انتقال رایگان اطلاعات سایت به هاست وردپرس ایران سرور به راحتی از شر آنها خلاص شوید.

همچنین سرویس آنتی دیداس سخت افزاری روی سرور تعبیه شده است تا علاوه بر تامین امنیت نرم افزاری برای این حملات، به صورت سخت افزاری نیز از آنها جلوگیری به عمل آمده و حملات دیداس را به صفر برسانیم.

انتقال رایگان اطلاعات سایت شما

اگر تخصصی در زمینه انتقال اطلاعات سایت خود روی هاست فوق قدرتمند ندارید، تیم ما در کنار شماست تا اطلاعات سایت شما را بدون هیچگونه کم و کاستی روی هاست وردپرس ایران سرور منتقل کند.

پس از خرید هاست کافی است یک تیکت ارسال کرده و درخواست انتقال اطلاعات سایت خود را به همراه مشخصات هاست فعلی خود به کارشناسان ایران سرور اعلام کنید.

حال همینطور که به میز خود تکیه داده و از نوشیدن قهوه خود لذت می‌برید، چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا سایت شما منتقل شده و سریعا نتیجه انتقال به شما اعلام شود.

با SSL رایگان هاست وردپرس ایران سرور، سبز باشید!

یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو وردپرس استفاده از SSL یا همان پروتکل امن HTTPS برای رد و بدل کردن اطلاعات در محیطی امن است. با تغییراتی هم که پیش از این در مرورگر گوگل کروم رخ داده است، سایت‌هایی که فاقد SSL هستند با یک علامت ! در نشانی اینترنتی نمایش داده می‌شوند که نشان از ایمن نبودن سایت خواهد داشت.

با فراگیر شدن استفاده از SSL در سایت‌ها نیز کاربران وقتی با چنین نوع سایت‌های فاقد SSL مواجه می‌شوند به صورت ناخودآگاه نگرانی بابت ارسال فایل‌های مهم خود خواهند داشت.

در نتیجه ایران سرور اقدام به ارائه بهترین SSL رایگان برای هاست وردپرس خود کرده است تا بتوانید به صورت رایگان و با قابلیت تمدید خودکار از آن برای سایت وردپرس خود استفاده کرده و هم امنیت خود را بالا ببرید و هم اینکه سئو وردپرس را افزایش دهید.

ذخیره سازی همزمان اطلاعات در سه هارد دیسک

تکنولوژی RAID این امکان را به سایت‌ها خواهد داد تا به منظور تامین امنیت بیشتر اطلاعات، داده‌های ذخیره شده روی هارد را به صورت همزمان در چند هارد دیسک ذخیره کنند تا اگر مشکلی برای هاردهای دیگر رخ داد سریعا از هارد جایگزین برای خواندن اطلاعات استفاده شود.

ایران سرور در هاست وردپرس خود از Raid 5 استفاده می کند که امکان ذخیره سازی همزمان اطلاعات به صورت همزمان در سه هارد دیسک را دارد.

100 روز گارانتی بازگشت وجه

ما از هاست وردپرس خود مطمئن هستیم و به شما این اطمینان را خواهیم داد که با هاست وردپرس ایران سرور دیگر به سراغ سرویس‌های گران قیمت هاست اختصاصی و نیمه اختصاصی نخواهید رفت.

بنابراین برای هاست وردپرس خود 100 روز گارانتی بازگشت وجه در نظر گرفتیم تا اگر در طول این مدت از سرویس خود رضایت نداشتید، آن را لغو کنید.

تیم پشتیبانی حرفه‌ای و سریع

یکی از مشکلاتی که مدیران سایت‌های وردپرس دارند پشتیبانی هاست وردپرس است. در هر ساعت از شبانه روز ممکن است که به دلیل بالا رفتن ترافیک سایت یا تغییراتی که در سایت خود اعمال می‌کنید مشکلاتی برای شما پیش آمده باشد که وجود یک پشتیبان در همان لحظه شاید در دسترس نباشد.

اما تیم پشتیبانی ایران سرور به صورت تمام وقت و 7/24 در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات در سایت وردپرسی شما خواهد بود.

در هر زمان از شبانه‌روز که مشکلی برای سایت شما پیش آمده باشد می‌توانید از طریق واحد پشتیبانی مشکل خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و به آن رسیدگی شود.

تیم پشتیبانی ما از افراد متخصص وردپرس در این حوزه تشکیل شده است که به صورت دوره‌ای و با برگزاری کلاس و دورهمی آموزش‌های لازم به آنها داده شده و اطلاعات پشتیبانان خود را آپدیت می‌کنیم.

چگونه برای خرید هاست وردپرس اقدام کنیم؟

با ورود به سایت ایران سرور و وارد شدن به قسمت هاست وردپرسی، دامنه تان را وارد و هاست را خریداری کنید. سپس قالب یا بکاپ خود را بارگذاری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sadeghi
    sadeghi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ایران سرور میسی که هستی :)))

مطالب پیشنهادی