ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

شغل مناسب با شخصیت خود را پیدا کنید

در حالی که بیشتر افراد برای پیدا کردن شغل تلاش بسیار می‌کنند و حتی از دوستان و آشنایان خود کمک می‌گیرند، اما یک نکته بسیار مهم را فراموش می‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانند شغل ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در حالی که بیشتر افراد برای پیدا کردن شغل تلاش بسیار می‌کنند و حتی از دوستان و آشنایان خود کمک می‌گیرند، اما یک نکته بسیار مهم را فراموش می‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

نکته این است که شما در پیدا کردن شغل، خود و شخصیت خود را لحاظ نمی‌کنید و به درون خود رجوع نمی‌کنید. شما خصوصیات و ویژگی‌هایی دارید که مجموع آنها، باعث می‌شود که برای چند شغل خاص مناسب باشید.

نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها و مهارت‌ها و حتی ویژگی‌هایی شخصیتی هستند که افراد را از هم متفاوت می‌کنند و آنها را در دسته بندی مختلف قرار می‌دهند.

حال تمام این خصوصیات را از کجا به دست آوریم؟

با شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت، اطلاعات جالبی از شخصیت خود و نحوه تعامل با محیط اطراف خود به دست خواهید آورد و می‌توانید مناسب با شخصیت و ویژگی‌های رفتاری خود سراغ انتخاب شغل بروید و بدانید چه شغلی برای شما مناسب است.

انجام تست رایگان

تست MBTI چیست و چرا باید تست بدیم؟

برای پاسخ به سوال تست MBTI چیست و چرا باید تست بدیم؟ باید بگوییم که، تست MBTI که به نام بنیان‌گذاران آن (بریگز و مایرز) نیز معروف است، نوعی تست ارزیابی است که در آن شخصیت و ویژگی‌های فرد توسط چهار معیار اصلی ارزیابی می‌شود. این معیارها در چهار دسته بندی و به شرح زیر هستند:

  • برون گرا یا درون گرا بودن
  • شهودی یا حسی بودن
  • ادراکی یا قضاوتی بودن
  • احساسی یا منطقی بودن

در نهایت و پس از پاسخ دادن به سوالات تست، تیپ شخصیتی شما از میان 16 تیپ شخصیتی این تست به دست می‌آید. تئوری پشت تست بریگز و مایرز مبتنی بر این واقعیت است که جمعیت جهان از این 16 تیپ شخصیتی هستند. در واقع تیپ شخصیتی شما است که ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی شما را بیان می‌کنند.

تست MBTI ایران تلنت چه اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهد؟

این تست ایران تلنت از 93 سوال تشکیل شده است و انجام آن معمولاً حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و هیچ جواب درست یا غلطی در تست وجود ندارد.

ایران تلنت، تمام سوالات این تست را چندین بار مورد بررسی قرار داده است تا از مطابقت آنها با اصول شخصیت شناسی مطمئن شود. نتیجه این بررسی‌‌ها این شده است که این تست با جدیدترین تحقیقات روانشناسی مطابقت دارد و نتیجه آن را می‌توان، نتیجه‌ی صحیحی دانست.

تست ایران تلنت اطلاعاتی مانند ویژگی‌های تیپ شخصیتی شما، مانند میزان انرژی (که این ویژگی "ارتباط برقرار کردنبا دنیای اطراف را نشان می‌دهد)، دریافت اطلاعات (که این ویژگی نشان می‌دهد در "دریافت اطلاعاتاز دنیای اطراف چگونه عمل می‌کنید)، تصمیم گیری (که این ویژگی نحوه تصمیم گیری شما در مسائل را نشان می‌دهد) و سازماندهی (که این ویژگی بیانگر رویکرد شما در مورد کار و نگرش به زندگی است) را بیان می‌کند.

جالب است بدانید که این تست، افراد مشهور در جهان که تیپ شخصیتی شما را دارند را معرفی می‌کند. اینکه با این افراد آشنا شوید، می‌تواند به شما کمک کند که از موفقیت‌های این افراد در مشاغلی که داشتند الهام بگیرید و بتوانید سراغ بهترین گزینه‌های شغلی بروید.

حتی در صفحه نتایج می‌توانید مشاغل مناسب با تیپ شخصیتی خود را مشاهده کنید و خب، چه چیزی از این بهتر که بدانید برای چه شغلی مناسب هستید.

این تست به هیچ عنوان، یک تست روانشناسی و روان‌سنجی نیست و برای درمان و تشخیص مشکلات شخصیتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. هدف اصلی تست، این است که بدانید سراغ چه شغلی بروید و حتی کارفرمایان می‌توانند از آن برای شناخت تیپ‌های شخصیتی افراد در تیم‌های مختلف استفاده کنند.

منبع: ایران تلنت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی