ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بک لینک و معجزات آن در سئو

یکی از اصلی موضوعات در سئو که راهکارها و نظرات زیادی در باره آن مطرح شده است، بک لینک و نحوه ساخت آن می باشد. در واقع بک لینک، یکی از اصلی ترین شاخه های حفظ حیات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از اصلی موضوعات در سئو که راهکارها و نظرات زیادی در باره آن مطرح شده است، بک لینک و نحوه ساخت آن می باشد. در واقع بک لینک، یکی از اصلی ترین شاخه های حفظ حیات و بالا بردن رتبه سایت است که تمامی متخصصان سئو به صورت قطعی آن را در برنامه بهینه سازی خود قرار کمی دهند.

برای درک بهتر شما عزیزان بهتر است این موضوع را با تعریف بک لینک آغاز کنیم که اصلا بدانید بک لینک چیست و چه تاثیرات مفید و کارامدی در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن دارد.

توجه : اگر تا به حال برای سایت خود از Back link و مزایای آن استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنم بعد از مطالعه دقیق این مقاله، اقدام به لینک سازی و افزایش رتبه خود کنید.

بک لینک چیست؟

لینک ها در واقع متن ها یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها، شما می توانید وارد صفحه دیگری از همان سایت یا وب سایت دیگری می شوید. اگر این فرآیند در داخل خود سایت انجام شود که آن را لینک سازی داخلی می گویند اما اگر شما با کلیک بر روی لینک وارد سایت دیگری شوید، این فرآیند را بک لینک (Back link) می گویند. این دقیقا همان موضوعی است که می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم. شما می توانید با قرار دادن لینک سایت خود در سایر وب سایت های مرتبط، کاربرانی که بر روی آن کلیک می کنند را به سمت سایت خود هدایت کنید. تاثیر این کار فقط در هدایت مخاطبان خلاصه نمی شود بلکه با این ترفند هنگامی که ربات های موتور جستجو صفحه سایت لینک دهنده را برسی می کنند، لینک شما را هم کرال کرده و از طریق آن وارد وب سایت شما می شوند و با ورد ربات ها تمامی صفحات شما مجددا کرال و ایندکس می شود که با این عمل ربات های موتور جستجو سریع تر متوجه موضوع وب سایت شما می شوند. هرچه خمیزان بک لینک های شما بیشتر باشد سرعت شناسایی شما بالاتر می رود.

به نظر شما از این بهتر هم داریم؟

بک لینک ها follow و nofollow :

به طور کلی Back link ها به دو صورت تعریف می شوند:

  • فالو (follow)
  • نوفالو (nofollow)

این دسته بندی بر اساس سیاست خاصی به نام ارزش دهی صورت می گیرد. اگر سایت خاصی که دارای ارزش و اعتبار است به وب سایت شما لینک بدهد، در ارزش و اعتبار خود، شما را سهیم می کند. این سایت ها در قبال لینک هایی که به دیگر سایت ها می دهند، از کد های follow و nofollow در ساختار کد های سایت خود استفاده می کنند. سیاست استفاده از این کدها به این صورت است که اگر سایت لینک دهنده از کد nofollow استفاده کند می خواهد به موتور جستجو بفهماند که لیک سایت را کرال کن ولی در ارزش و اعتبار من ان را سهیم نکن. حالت بر عکس این قضیه دقیقا کد follow است که می خواهد علاوه بر کرال کردن، سایت لینک خورنده را در ارزش و اعتبار خود سهیم کند. پس هر چه شما سایت ها معتبر به شما لینک بدهند، ارزش و اعتبار سایت شما بالا می رود و شانس بدست آوردن جایگاه برای وب سایت افزایش می یابد.

انواع بک لینک ها:

روش های متفاوت و زیادی برای ساختن بک لینک وجود دارد که در این قسمت ما به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • بک لینک از فروم ها:

شما می توانید در فروم های مرتبط با کسب و کار خود مشارکت داشته باشید و در صورتی که امکانش برای شما فرآهم باشد در انتهای پست هایی که قرار می دهید از لینک سایت خود هم استفاده کنید.

  • بک لینک از از شبکه های اجتماعی:

با عضویت در شبکه های اجتماعی در صفحات مرتبط با فعایت خود پست بگذارید و از لینک سایت خود استفاده کنید. همچنین می توانید در پروفایل خود از لینک وب سایت هم استفاده کنید

  • بک لینک از دایرکتوری ها:

در دایرکتوری های مرتبط با صنعت خود شرکت کرده و لینک سایت خود را قرار دهید.

  • بک لینک از eBook:

شما می توانید یک کتاب الکترونیک ایجاد کنید و لینک خود را در آن قرار دهید.

  • بک از سایت های پرسش و پاسخ:

با سرکت در سایت های پرسش و پاسخ، جواب هایی کامل و جامع به سوالات بدهید و در انتها از لینک سایت استفاده کنید.

همانطور که گفتیم موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از روش های بک لینک سازی می باسد و سما می توانید از روش های دیگری مانند بک لینک از ایمیل، بک لینک از اینفوگراف، بک لینک از ویدئو، بک لینک از نقد و برشی و .... استفاده کنید.

تاثیر بک لینک در سئو

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردیم، بک لینک ها در بهینه سازی سایت و بدست آوردن جایگاه خوب، معجزه می کنند. یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین فاکتورها در افزایش رتبه سایت و بدست آوردن اعتبار، لینک سازی در دیگر سایت ها می باشد. توجه خود را بر روی لینک گرفتن از سایت های معتبر و با ارزش متمرکز کنید. از هر سایتی بک لینک نگیرید چرا که سایت های کم اعتبار باعث تاثیرات منفی در سئوی شما می شوند. تمامی مزیت های گفته شده منوط به استفاده صحیح و درست از بک لینک ها می باشد. در بهینه سازی سایت خود با اصول و قاعده درستی پیش بروید. در مناسب ترین مکان ها از Back link استفاده کنید، از ایجاد شبکه های مصنوعی در لینک دهی خود داری کنید و در این امر زیاده روی نکنید. اینها مهمترین توصیه های تیم تخصصی ویکی دمی ما به شما عزیزان است.

توجه: در راستای افزایش دانش و آگاهی شما از مبانی سئو و بهینه سازی سایت خود، به سایت تخصصی ویکی دمی مراجعه کنید.

در انتهای این مقاله تمایل دارم در خوصوص یکی از مهمترین سوالاتی که بسیاری از کاربران از ما می پرسند صحبت کنم:

خرید بک لینک

یکی از چالش هایی که در بین مدیران وب سایت ها برای بدست آوردن جایگاه در صفحه اول گوگل وجود دارد خرید بک لینک می باشد اما در این بین، این موضوع اصلی فراموش می شود که از چه بک لینک هایی برای سایت خود استفاده کنیم. اگر مطالب بالا را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که بک لینک های شما باید از سایت هایی باشد که دارای ارزش هستند و جایگاه و هویت ارزشمندی نزد گوگل دارند.

استفاده از هر چیزی به صورت افراط گرایانه موجب صدمات شدید می شود. حتی اگر در مصرف آب که مایه حیات است، یکجا زیاده روی شود آسیب های زیادی به بدن شما وارد می شود چه برسد به استفاده یکجا از بک لینک ها و خرید آن.

خرید بک لینک دارای مزیت های خود می باشد. شما می توانید با تهیه بک لینک از سایت های معتبر و با ارزش از اعتبار آنها برای خود استفاده کنید و خود را نزد گوگل به عنوان یک سایت معتبر معرفی کنید.

سایت تخصصی ویکی دمی با ارائه بک لینک های با ارزش، با کیفیت و معتبر و همچنین مشاوره تخصصی خود به شما کمک می کند تا جایگاهی خوب و در خور کسب کار خود بدست آورید و بهینه سازی سایت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی