ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید و فروش جک S5 نسخه چینی توسان در خودرو45

کراس اوورها امروزه بخش مهمی از بازار خودرو و سلیقه عموم مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. روند رو به ‌گسترش استقبال از محصولات کراس اوور سبب شده است تا عموم خودروسازان چینی نظیر کمپانی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کراس اوورها امروزه بخش مهمی از بازار خودرو و سلیقه عموم مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. روند رو به ‌گسترش استقبال از محصولات کراس اوور سبب شده است تا عموم خودروسازان چینی نظیر کمپانی جی ای سی  (JAC) یا همان جک، اهتمام ویژه‌ای به تولید این‌گونه وسایل نقلیه داشته باشند. بر همین مبنا جک S5 با الهام از ظاهر هیوندا توسان LM توسط کمپانی جی ای سی موتورز به تولید رسید تا بتواند در حکم پله‌ای برای صعود به سمت تولید کراس اوورهای مدرن با قابلیت‌های تکنولوژیک و جذابیت‌های ظاهری فراوان باشد.

شرکت کرمان موتور نیز که به علاقه ویژه مشتریان ایرانی نسبت به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور واقف بود، بر همین اساس تصمیم گرفت تا مونتاژ جک S5 مجهز به گیربکس دستی را از سال ۱۳۹۳ در کارخانه‌های خود آغاز کنند. این خودرو به واسطه بهره‌مندی از طراحی ظاهری خوشایند به سبک توسان و همچنین ارائه توان فنی مطلوب به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه توربوشارژ خیلی زود جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرد و در حال حاضر نیز جزو دسته محبوب‌ترین کراس اوورهای چینی و سایر محصولات کرمان موتور جمع‌وجور موجود در کشور قرار می‌گیرد. تنها مشکل مشتریان با این خودرو عدم بهره‌مندی آن از جعبه‌دنده اتوماتیک بود که در سال ۹۵ این مشکل نیز رفع شد و جک اس ۵ اتوماتیک مجهز به گیربکس دو کلاچه خودکار به بازار ایران راه پیدا کرد.

طراحی جک S5 مشابه توسان

در ابتدای ورود کراس اوور جک S5 به کشور، گرچه کمتر کسی نام آن را شنیده و با آن آشنا بود اما این خودرو شاخصه‌ای داشت که خیلی زود توانست آن را به نقل محافل خودرویی داخل تبدیل کند؛ شمایل شبیه به هیوندا توسان باعث شد تا این محصول در ابتدا به عنوان نسخه کپی توسان در اذهان مشتریان ایرانی جای بگیرد اما رفته‌رفته و با توجه به عملکرد فنی مناسب توانست خود را به عنوان یک اتومبیل بلندبالای خانوادگی با کارایی قابل‌قبول نظر خریداران داخلی را جلب کند. ظاهر این خودرو نیز گرچه به طور کامل از روی دست طراحان توسان الگوبرداری شده اما در بازار کم‌تنوع ایران به عنوان خودرویی زیبا تلقی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

حالت خشن چراغ‌های اصلی به همراه جلوپنجره و سایر المان‌های نمای روبرو، حس و حالی نسبتا هیجان‌انگیز را در ذهن بیننده به وجود می‌آورد. بدنه این شاسی بلند چینی نسبتا حجیم طراحی شده اما وجود برخی خطوط برجسته روی آن منجر به عضلانی‌تر به نظر رسیدن هیبت جک اس۵ شده است. نمای عقب نیز به وضوح از برخی محصولات آئودی کپی‌برداری شده و درمجموع فرمی قابل قبول را به نمایش می‌گذارد.

با ورود به درون کابین متوجه عدم خلاقیت طراحان چینی و توجه آنها به سبک طراحی هیوندا توسان خواهید شد. با وجود آن که این سبک طراحی داخلی همچنان زیبا جلوه می‌کند و جزو گزینه‌های خوشایند مشتریان ایرانی به‌حساب می‌آید، اما در برابر زبان‌های نوین طراحی کابین در سایر محصولات روز دنیا حرف چندانی برای گفتن نداشته و از لحاظ متریال کیفی نیز عمده قطعات آن از پلاستیک خشک تشکیل شده است. از نکات مثبت فضای داخلی جک اس ۵ می‌توان به کابین جادار این خودرو به همراه ظرفیت مناسب محفظه بار آن اشاره کرد که درنتیجه به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی نیازهای متعارف یک خانواده ۵ نفره باشد.

پیشرانه توربوشارژ با توان مناسب

یکی دیگر از نکات مثبت کراس اوور چینی جک اس ۵ بهره‌مندی این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با توانایی فنی مناسب است که توانسته شتابی تقریبا مهیج و موردپسند مشتریان ایرانی را برای این محصول بلندبالا به ارمغان بیاورد. بر همین اساس حداکثر توان خروجی موتور جک اس ۵ چیزی در حدود ۱۷۴ اسب بخار عنوان شده و نهایت گشتاور حاصل از آن نیز به ۲۶۵ نیوتن متر می‌رسد. این میزان نیرو از یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده می‌کند تا به چرخ‌های جلو برسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدودا ۱۱.۷ ثانیه‌ای را به کاربران جک اس5 اتوماتیک ارائه دهد. البته فرایند شتابگیری نسخه دستی جک اس ۵ حدود یک ثانیه سریع‌تر است. این محصول کراس اوور جک حدود ۷.۷ لیتر سوخت نیاز دارد تا مسافتی به میزان ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین نهایت سرعت این کراس اوور جمع‌وجور چینی نیز به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود.

آپشن های رفاهی و ایمنی JAC S5

این چینی خوش هیبت به عنوان یک خودرو گران‌قیمت راهی کشور ما شده و از لحاظ بهره‌مندی از امکانات و آپشن‌های نوین حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما به هر حال در مقایسه با خودروهای هم‌قیمت امکاناتی قابل‌قبول را ارائه می‌دهد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

سانروف، آینه‌های بغل تاشونده برقی با گرمکن، صندلی برقی راننده با تنظیمات ۶ حالته، صندلی سرنشین با تنظیم چهار جهته دستی، تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، ۴ عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، نمایشگر، داشبورد، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، دوربین عقب، بلوتوث، ورودی ‏usb، فرمان برقی، حساس به سرعت، چراغ‌های مه شکن، اتولایت، تنظیم برقی ارتفاع نور، ترمز پارک برقی، ABS و EBD و ترمز کمکی، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و سیستم کنترل پایداری خودرو.

سخن آخر

کراس اوور جک اس 5 به عنوان یک محصول چینی هنرمندانه توانست ذهنیتی مثبت از خود و سایر تولیدات هم‌وطنش را در ذهن مشتریان ایرانی بگنجاند. این محصول از نکات مثبتی همچون: طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار با طراحی زیبا، عملکرد فنی مطلوب و خدمات پس از فروش گسترده سود می‌برد. از طرف دیگر متریال نه‌چندان باکیفیت کابین و همچنین پیشرانه مجهز به تسمه تایم به جای زنجیر، جزو نقاط ضعف جک اس ۵ به شمار می‌روند. ضمنا جک اس۵ از لحاظ وضعیت فروش در بازار ایران جایگاهی بالا داشته و رونق فروش آن بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی