ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راز فروش بالای محصولات تویوتا در بازار ایران چیست؟

کمپانی تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز شرق آسیا و یکی از معتبرترین دست‌اندرکاران صنایع بین‌المللی حوزه خودرو به شمار می‌رود که نخستین بار کار خود را از کارگاهی نسبتا کوچک، درون کارخانه نساجی و ریسندگی به همین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز شرق آسیا و یکی از معتبرترین دست‌اندرکاران صنایع بین‌المللی حوزه خودرو به شمار می‌رود که نخستین بار کار خود را از کارگاهی نسبتا کوچک، درون کارخانه نساجی و ریسندگی به همین نام آغاز کرد. در حال حاضر شرکت ژاپنی تویوتا برترین و باکیفیت‌ترین خودروهای سواری و شاسی بلند را در لیست تولیدات خود جای داده است و سالانه میلیون‌ها دستگاه اتومبیل به بازارهای جهانی صادر می‌کند.

تاریخچه کمپانی تویوتا

یکی از روزهای سال ۱۹۳۳ میلادی، مهندس «کیشیرو تویودا» در کارخانه ریسندگی و بافندگی پدرش تحت عنوان کمپانی «صنایع تویوتا»، اقدام به راه‌اندازی دپارتمان خودرو کرد. کیشیرو تویودا مهندس مکانیک از دانشگاه توکیو و فرزند ساکیشی تویودا بنیان‌گذار کمپانی صنایع ریسندگی تویوتا بود. او از همان ابتدا علاقه زیادی به خودرو نشان می‌داد و مدتی به‌عنوان نماینده فروش ماشین‌آلات نساجی به انگلستان و ایالات متحده آمریکا سفر کرد. او در این رفت‌وآمد به غرب، مجذوب تکنولوژی خودروهای آن بخش از کره خاکی شد و تصمیم گرفت تا صنعت خودروسازی تویوتا را در ژاپن بنیان‌گذاری کند.

در سال ۱۹۳۳ پس از کسب موافقت رئیس شرکت صنایع تویوتا، کیشیرو توانست ساختمان کوچکی به‌عنوان دپارتمان خودرو تویوتا را در کارخانه ریسندگی خانوادگی خود راه‌اندازی کند تا خودروهایی ویژه شرایط بازار ژاپن به تولید برساند؛ او در عین حال به ویژگی‌های مثبت اتومبیل‌های خارجی نیز توجه بسیاری نشان می‌داد.

سال ۱۹۳۵ بود که اولین کارخانه مستقل خودروسازی تویوتا فعالیت خود را آغاز کرد و بیشتر از دو سال طول نکشید که کمپانی «تویوتا موتور» به طور رسمی پا به جهان خودرو گذاشت تا طی دهه‌های بعد، آینده این صنعت مهم و پرطرفدار را دستخوش تحولات اساسی کند و نبض بازار جهانی خودرو را در دست گیرد. در این راستا تویوتا AA اولین محصول این کمپانی در سال ۱۹۳۶ به بازار راه پیدا کرد.

کیشیرو تویودا ابتدا به‌عنوان قائم‌مقام شرکت جدید مشغول به کار شد و در سال ۱۹۴۰ موسسه تحقیقات تویوتا را افتتاح کرد. او عنوان مدیریت عامل این کمپانی را در سال ۱۹۴۱ پذیرفت و روش‌های مدیریتی نوین را در مدیریت و پیشبرد اهداف کارخانه تویوتا، سرلوحه کار خود قرار داد.‌ اولین محصول تجاری شرکت تویوتا کامیون ۱.۵ تنی جی۱ بود و همین امر باعث شد تا در دوران جنگ جهانی دوم، تمام شرکت تویوتا مجبور به تولید کامیون برای ارتش امپراتوری ژاپن شود. حتی تا چند سال پس از اتمام جنگ نیز اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد. در هر صورت شرایط ادامه پیدا کرد تا با مرگ کیشیرو تویودا در سال ۱۹۵۲، زمام امور کمپانی تویوتا به ایجی تویودا پسرعموی بنیان‌گذار فقید شرکت سپرده شد.

ایجی به همراه پسر کیشیرو در سال‌های بعد کمپانی تویوتا را به یکی از بزرگ‌ترین ابرشرکت‌های خودروساز جهان تبدیل کردند. پیشرفت تویوتا همین‌طور تداوم پیدا کرد و این شرکت در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده را افتتاح کرد. سال ۱۹۸۴ نیز نقطه آغاز همکاری تویوتا و جنرال موتورز در امریکا به شمار می‌رود.

در حال حاضر کمپانی تویوتا یکی از بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین برندهای خودروسازی در سطح جهان به حساب می‌آید و وسایل نقلیه گوناگون در ابعاد مختلف را در سبد تولیدات خود جای داده است. این شرکت همچنین در زمینه ساخت خانه‌های پیش‌ساخته، قایق‌های تفریحی، خدمات مخابراتی و غیره نیز فعالیت دارد.‌ شایان ذکر است که کمپانی تویوتا در سال ۲۰۱۸ بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود اما این جایگاه را در ۲۰۱۹ به کمپانی آلمانی فولکس واگن واگذار کرد. همچنین طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰، کمپانی تویوتا در رده سوم باارزش‌ترین برندهای خودروسازی جهان پس از تسلا و فولکس واگن جای گرفته است‌.

پرفروش ترین محصولات تویوتا

محصولاتی نظیر تویوتا کمری و تویوتا کرولا دو مورد از معروف‌ترین تولیدات این کمپانی ژاپنی به شمار می‌روند که نسل‌های مختلفی از آنها طی دهه‌های گذشته به فروش رسیده و تعداد بالایی هم در کشور ما مشغول تردد هستند. در ادامه به صورت اجمالی به ویژگی‌های این دو خودروی محبوب تویوتا اشاره خواهیم کرد.

تویوتا کمری

تویوتا کمری جزو معروف‌ترین سدان‌های میان سایز جهان خودرو محسوب می‌شود که طی دوره حیات بیش از ۳۸ ساله خود تاکنون، خودرویی کاملا شناخته شده و محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید‌. تاکنون نسل‌های مختلفی از این خودرو روانه بازار شده‌اند که آخرین مدل آن از سال ۲۰۱۸ دست مشتریان رسید. به دلیل اعمال تحریم‌ها و لغو واردات خودرو به کشور، در حال حاضر جدیدترین تویوتا کمری موجود در ایران، نسل پنجم این خودرو با کد xv50 است که در قالب مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و به صورت بنزینی یا هیبریدی در جاده‌های کشورمان تردد می‌کند.

 بیشترین واردات تویوتا کمری xv50 به ایران شامل تیپ GLX بود. تیپ XLE نیز به صورت محدودتر به برادرش در بازار کشورمان پیوست. تویوتا کمری ۲۰۱۶ موجود در ایران جهت تامین نیرو محرکه خود به یک قلب تپنده چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۵ لیتر وابسته است. این موتور می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت برای راننده تویوتا کمری فراهم آورد. از سوی دیگر ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید شده توسط آن نیز از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سمت چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد تا تویوتا کمری جی ال ایکس ۲۰۱۶ قادر باشد جثه ۱۴۹۵ کیلوگرمی خود را ظرف مدت‌زمان ۹.۳ ثانیه به ‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند‌‌.

در لیست امکانات تویوتا کمری GLX مواردی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک، ترمز کمکی، فرمان برقی حساس به‌سرعت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، ۶ عدد کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیم ۸ حرکته برقی، آینه‌های برقی جانبی با گرمکن و سانروف را مشاهده خواهید کرد

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا سدان جمع‌وجور، از لحاظ جایگاه ابعادی در رتبه پایین‌تر از تویوتا کمری قرار می‌گیرد و یکی از پرفروش‌ترین تولیدات کمپانی تویوتا و نیز  جهان خودرو به شمار می‌رود. تویوتا کرولا از سال ۱۹۶۶ تاکنون با دوازده نسل مختلف به مشتریان این کمپانی ژاپنی تحویل داده شده که جدیدترین نسل آن از ۲۰۱۸ تاکنون روی خط تولید کمپانی حاضر است. اما جدیدترین مدل تویوتا کرولا موجود در ایران مربوط به نسل یازدهم این خودرو می‌شود که با مدل ۲۰۱۴ به ایران پا گذاشت.

تویوتا کرولا E170 نسل یازدهم در بازار ایران تنها از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد. این موتور قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور به راننده کرولا تحویل دهد‌. یک جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک نیز نیروی موتور را به سمت چرخ‌های جلو روانه می‌سازد تا این سدان جمع‌وجور ۱۲۹۵ کیلوگرمی بتواند ظرف مدت‌زمان ۱۰.۵ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت تویوتا کرولا ۲۰۱۴ برابر با ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده و بیشینه سرعت آن نیز به رقم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از جمله مهم‌ترین امکانات تویوتا کرولا E170 موجود در بازار ایران می‌توان به کروز کنترل، سنسورهای پارک، ترمز کمکی به علاوه ABS و EBD، دیلایت، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن LED، فرمان برقی حساس به‌سرعت، سیستم مالتی مدیا ۷ اینچی با ۶ اسپیکر، بلوتوث usb، دو عدد کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، کیلس، تهویه اتوماتیک، صندلی‌های جلو با تنظیم دستی، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و سانروف اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی