ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نگاهی به ویژگی های مثبت و منفی لکسوس LX 570 مدل ۲۰۱۹

لکسوس LX 570 مدل ۲۰۱۹ در اصل و پایه، تویوتا لندکروزر با ظاهری متفاوت است. این مورد اصلا ویژگی منفی نیست چرا که لندکروزر خودرویی افسانه ای در رانندگی آفرود و کیفیت ساخت محسوب می ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لکسوس LX 570 مدل ۲۰۱۹ در اصل و پایه، تویوتا لندکروزر با ظاهری متفاوت است. این مورد اصلا ویژگی منفی نیست چرا که لندکروزر خودرویی افسانه ای در رانندگی آفرود و کیفیت ساخت محسوب می شود.

همانطور که انتظار می رود، قابلیت های برتر تویوتا لندکروزر در لکسوس هم وجود دارد اما LX 570 با داشتن ظاهری جذاب، بر لوکس بودن تاکید دارد و به همان میزان نیز تعمیرات خودروی لکسوس دارای پیچیدگی بیشتری است. زاویه های زیاد ورودی و خروجی لندکروزر در جاده شیب دار، این خودرو را انتخابی مناسب برای رانندگی آفرود کرده است؛ در مقابل کابین خوش ساخت لکسوس قرار دارد که LX 570 را خودرویی مناسب برای رانندگی در جاده آسفالت نشان می دهد. لکسوس LX 570 با قیمت پایه ۸۶ هزار و ۲۳۰ دلار، ۱ هزار و ۶۵ دلار گران تر از شاسی بلند تویوتا است. اگر بخواهیم صندلی های ردیف سوم را که در لندکروزر استاندارد است را به آپشن های لکسوس اضافه کنیم، قیمت نهایی LX 570 تا ۶ هزار و ۶۵ دلار بیشتر از لندکروزر می شود.

ویژگی های مثبت

قابلیت های برجسته در رانندگی آفرود

با اینکه لکسوس LX 570 درمقایسه با لندکروز بیشتر مناسب رانندگی در جاده آسفالت است، اما هنوز هم قابلیت های آفرود قابل توجهی دارد. درکنار شاسی مستقل از بدنه با فاصله ۸.۹ اینچ از سطح زمین، کیت استاندارد آفرود شامل تعلیق الکترو هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم انتقال قدرت دائمی چهارچرخ، دنده کمکی و ۵ حالت رانندگی مختلف صخره، صخره و خاکی، برفی، سنگ ریزه و گلی و شنی است. علاوه بر این، شاسی بلند لکسوس به سیستم Crawl Control که نوعی از کروز کنترل برای رانندگی آفرود با سرعت پایین محسوب می شود و فناوری کمکی در پیچیدن که در فرمان پذیری چرخ عقب و کاهش شعاع چرخش خودرو نقش دارد، مجهز است.

باید اعتراف کرد که قابلیت های آفرود لکسوس برای رانندگی در جاده های خاکی حاشیه شهر بیش از اندازه است. افرادی که واقعا به دنبال رانندگی آفرود هستند، باید لندرور رنجرور یا مرسدس بنز G-Class را انتخاب کنند که ترکیبی مشابه از کابین لوکس و رانندگی آفرود دارند. البته در رانندگی آفرود، باید رینگ های آپشن ۲۱ اینچی ۷۸۵ دلاری را با نمونه ۲۰ اینچ استاندارد با تایرهای چهارفصل تعویض کرد.

طراحی زیبای کابین و فضای داخلی

فضای داخلی لکسوس LX 570 قیمت پایه ۸۶ هزار و ۲۳۰ دلاری یک شاسی بلند را توجیه می کند. پنل های درها و صندلی ها با چرم پوشیده شده و تمام دکمه ها حس کیفیت بالا و درجه یک دارند. تزئین چوبی براق به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده اما پکیج آپشن لوکس با قیمت ۱ هزار و ۱۹۰ دلار، روکش چوب درخت گردو را به کابین اضافه می کند. در این پکیج آپشن هایی دیگر مثل گرمکن و سردکن صندلی های جلو و عقب، سیستم تهویه Climate Concierge لکسوس (تهویه مطبوع خودکار که با گرمکن و سردکن صندلی ها هماهنگ است) و چرم باکیفیت تر با دوخت رنگی هم وجود دارد. با انتخاب این پکیج، باید ۱۵۰ دلار هم برای گرمکن فرمان خرج کرد.

طراحی جذاب بدنه

طراحی خارجی لکسوس به گونه ای است یا باید عاشقش شد یا متنفر. وب سایت Motor1 طراحی لکسوس را پسندیده است. البته نمی توان این خودرو را خیلی زیبا توصیف کرد، اما LX 570 زبان طراحی جدید لکسوس را طوری نشان می دهد که به تویوتا لندکروزر شباهت ندارد و در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای بازار، متفاوت است. خودروهایی مثل نیسان آرمادا و اینفینیتی QX80 و دیگر رقبای لکسوس، چنین شرایطی ندارند.

ویژگی های منفی

وزن زیاد

لکسوس LX 570 خودرویی سنگین است و وزن زیادش را هم مخفی نمی کند. فرمان لکسوس کند است، ترمزها حساس هستند و موتور ۵.۷ لیتری V8 هم نمی تواند با سرعتی که از ۳۸۳ اسب بخار قدرت انتظار می رود، این شاسی بلند بزرگ را حرکت دهد.

لکسوس LX 570 از گشتاور ۵۴۶ نیوتن متری به خوبی استفاده می کند. سبقت گیری با لکسوس LX اصلا سریع نیست، اما به لطف تعویض دنده های سریع گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، این شاسی بلند می تواند به سرعت لازم برسد. متاسفانه ظرفیت کشش ۳۱۰۰ کیلوگرمی لکسوس LX بیش از ۴۵۰ کیلوگرم کمتر از کادیلاک اسکالید، اینفینیتی QX80 و لینکلن نویگیتور است.

با اینکه سیستم تعلیق انطباقی لکسوس حالت اسپرت دارد، اما بدنه سنگین این شاسی بلند کاملا در پیچ ها به اطراف متمایل می شود و در ترمزگیری های شدید، دماغه به سمت جلو زاویه می گیرد. بهتر است که تعلیق در حالت رانندگی راحت و کامفورت باقی بماند.

مشکلات سیستم اطلاعاتی و سرگرمی

سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، ضعیف ترین بخش لکسوس LX 570 است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با راهیاب ماهواره ای به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. وضوح و کیفیت نمایشگر خوب بوده، اما صفحه لمسی کنسول مرکزی مشکل طراحی ارگونومیک دارد و سیستم عامل آن هم مثل تمام خودروهای دیگر تویوتا، قدیمی شده است. کار کردن با نمایشگر در حال رانندگی مشکل و گیج کننده است؛ راننده ابتدا باید به نمایشگر نگاه کند تا نشان دهنده کنترلر را ببیند و سپس با صفحه لمسی کنسول مرکزی، بخش مورد نظرش را انتخاب کند.

پنل دیجیتال ۴.۲ اینچی پشت فرمان قدیمی و محصول سال ۲۰۰۹ است، اما حداقل برخی از ویژگی های سیستم اطلاعاتی و سرگرمی را نمایش می دهد. البته عملکرد این پنل در نمایش اطلاعات بدون نقص نیست؛ با این حال در مدل ۲۰۱۹، ساعت دیجیتال به آن اضافه شده است.

خودرویی که کارشناسان وب سایت Motor1 بررسی کرده اند، به آپشن قابلیت های اضافه اطلاعاتی و سرگرمی مجهز بود. نمایشگر HUD با قیمت ۹۰۰ دلار اطلاعات مورد نیاز راننده را در جلوی شیشه نمایش می دهد و سیستم صوتی حرفه ای Mark Levinson هم با قیمت ۲ هزار و ۳۵۰ دلار و ۱۹ بلندگو (۱۰ بلندگو بیشتر از سیستم صوتی استاندارد)، صدای فراگیر در کابین ایجاد می کند.

صندلی های ردیف سوم جادار نیستند

صندلی های کوچک ردیف سوم لکسوس LX 570 در مقایسه با صندلی های اینفینیتی QX80 و لینکلن نویگیتور راحتی کمتری دارند. فضای سر و پا در صندلی های ردیف سوم اینفینیتی QX80 و لینکلن نویگیتور به ترتیب ۱.۵ و ۷.۵ اینچ و ۱ و ۰.۵ اینچ بیشتر از لکسوس LX 570 است. البته برخلاف لندرور رنجرور و مرسدس بنز G-Class، حداقل لکسوس LX 570 ردیف سوم صندلی دارد.

با وجود این، صندلی های ردیف سوم لکسوس که قابلیت خواباندن ۵۰/۵۰ دارند، به طرف کف خودرو خم نمی شوند. صندلی های ردیف سوم به اطراف خم می شوند، بنابراین پهنای صندوق عقب را کاهش می دهند.

امتیاز بررسی رقبای لکسوس LX 570

  • اینفینیتی QX80: ۶ امتیاز
  • لندرور رنجرور: ۶.۹ امتیاز
  • مرسدس بنز G-Class: ۶.۱ امتیاز
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeed_Hashemee
    Saeed_Hashemee | ۱۴ دی ۱۳۹۹

    اگر کشورهای عربی نبودند و اگر کیفیت بسیاری بالای تویوتا نبود حتی یکی هم فروش نمیرفت

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۴ دی ۱۳۹۹

    یک دایناسور آهنی زمخت و از رده خارج که فقط به لطف مشتری های خاورمیانه زنده مونده. فارغ از مصرف سوخت و فارغ از تکنولوژی و فارغ از همه چی

مطالب پیشنهادی