ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

یادگیری داستان‌محور زبان انگلیسی با اپلیکیشن زبانیاد

هر روزه شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. این مسیر شکل‌ها و روش‌های متنوعی دارد. یادگیری به شکل خودخوان یا Self-Study، شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌های زبان انگلیسی، معلم خصوصی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هر روزه شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. این مسیر شکل‌ها و روش‌های متنوعی دارد. یادگیری به شکل خودخوان یا Self-Study، شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌های زبان انگلیسی، معلم خصوصی و... از جمله این روش‌ها است. در یادگیری به شکل خودخوان ابزارهای مخلتفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپلیکیشن‌های آموزش زبان یکی از ابزارهایی بوده که در سال‌های اخیر با توسعه تکنولوژی مخاطبان بیشتری پیدا کرده است.

اپلیکیشن زبانیاد به عنوان یک ابزار جامع آموزش زبان با ساختاری نوین، یادگیری زبان انگلیسی را به شکلی کاربردی و جذاب به زبان‌آموزان در هر سطحی ارائه می‌دهد. زبانیاد با شیوه آموزش داستان‌محور همراه زبان‌آموزان است تا زبان انگلیسی را در هر سطحی (مبتدی تا پیشرفته‌) یاد بگیرند و تمرین کنند. در زبانیاد سعی شده با بازی‌سازی روند یادگیری در یک محیط واقعی، علاوه بر بیان نکات ضروری نحوه استفاده از آن‌ها مطرح و تمرین شود. در ادامه به منظور آشنایی بیشتر با اپلیکیشن زبانیاد، بخش‌های مختلف آن به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش تعیین سطح:

  • اپلیکیشن زبانیاد شامل 4 سطح و 80 درس است. در نتیجه پیدا کردن نقطه‌ی آغاز، یادگیری می‌تواند برای زبان آموزان چالش‌برانگیز باشد. کاربران با شرکت در آزمون تعیین سطح و مشخص شدن سطح زبان انگلیسی‌شان، می‌توانند نقطه‌ی شروع خود را پیدا کنند.
  • اپلیکیشن زبانیاد این امکان را در اختیار زبان‌آموز می‌گذارد که هر چندبار که می‌خواهد به آزمون تعیین سطح پاسخ دهد و هر بار سوالات جدیدی دریافت کند.
  • پس از مشخص شدن سطح زبان آموز، او می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی در اپلیکیشن زبانیاد را از هر سطح و درسی که دوست دارد آغاز کند. آزمون تعیین سطح هیچ اجباری در این زمینه ایجاد نکرده، بلکه فقط در نقش راهنما ظاهر می‌شود.

بخش مکالمه:

  • مکالمه‌ی هر درس بیانگر داستانی جالب از شخصیت‌های اصلی اپلیکیشن زبانیاد (مِل و هَری) است که آغازگر هر درس می‌باشند. این داستان‌ها شامل گرامر و لغات مشخص شده آن درس می‌شود، تا کاربر با آنچه که قرار است بخواند آشنا شده و مطالب را در Context یاد بگیرد.
  • یکی از علت‌های کنار گذاشتن یادگیری زبان انگلیسی، خشک و جذاب نبودن محیط‌های آموزشی است که زبان آموز را از ادامه‌ی مسیر دل‌زده می‌کند. در اپلیکیشن زبانیاد تلاش بر این بوده که مکالمات داستان‌محور باشند تا فرایند آموزش با جذابیت بیشتری اتفاق بیافتد. انگیزه‌ کافی برای ادامه دادن را به او بدهد. هر مکالمه مانند یک قسمت از سریالی جذاب است که شامل نکات آموزشی بسیاری می‌باشد، و زبان آموز را به ادامه‌ی یادگیری علاقه‌مند می‌سازد.
  • یکی از مهارت‌های مهم در یادگیری هر زبانی، مهارت Listening یا همان مهارت شنیداری است، که اغلب از سوی زبان‌آموزان به آن کم‌توجهی می‌شود. بخش مکالمات در اپلیکیشن زبانیاد فرصت خوبی را فراهم آورده تا با گوش دادن به آن‌ها مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. از این رو در انتهای هر مکالمه سوالات درک مطلب پرسیده می‌شود تا میزان توانایی درک مطلب زبان آموز را بسنجد.
  • بخش مکالمات کاملا به زبان انگلیسی آماده شده‌اند، اما در صورت نیاز ، زبان‌آموزان می‌توانند ترجمه‌ی تمامی جملات را نیز در اختیار داشته باشند.
  • در بخش مکالمات، تمرکز اصلی آموزش لهجه‌ی انگلیسی آمریکایی (American English) است، که رایج‌ترین لهجه‌ی زبان انگلیسی در جهان بشمار می‌رود. علاوه بر این، با گردآوری شخصیت‌هایی با ملیت‌های مختلف امکان آشنایی زبان آموزان با لهجه‌های انگلیسی متفاوت نیز فراهم شده است.

بخش گرامر:

  • در درسنامه‌های دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش انگلیسی، مبحث گرامر بیشتر از نظر ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است.‌‌ به همین خاطر توجه چندانی به کابرد گرامرها و زمان استفاده از آن، پرداخته نشده است. این امر موجب می‌شود که اکثر زبان آموزان ساختار گرامرها را به صورت فرمولی بلد باشند؛ اما نتوانند در جایگاه و زمان مناسب از آن استفاده کنند، چرا که کاربرد آن را نمی‌دانند. اپلیکیشن زبانیاد در این خصوص راهکاری اندیشیده، و گرامرها را به صورت کاملا کاربردی آموزش داده است. با گوش دادن گرامر هر درس از اپلیکیشن زبانیاد، زبان آموز با ساختار گرامر آشنا می‌شود. به همین دلیل می‌داند باید از آن گرامر در چه مواقعی استفاده کنند. این موضوع در بهتر شدن مهارت‌های گفتاری و نوشتاری نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • گرامر هر درس در مکالمه‌ی همان درس استفاده شده، تا به زبان آموز در جهت یادگیری گرامر در Context مشخص کمک کند و او را بهتر متوجه کاربرد گرامر سازد.
  • تجربه نشان می‌دهد زبان آموزان در فهم گرامری که در کلاس زبان تنها به انگلیسی توضیح داده شده است دچار مشکل می‌شوند. در اپلیکیشن زبانیاد گرامرها به زبان فارسی توضیح داده شده، مثال‌های متنوع انگلیسی به تکمیل توضیحات کمک می‌کند. بنابراین این اپلیکیشن حتی می‌تواند به زبان آموزانی که کلاس می‌روند نیز کمک قابل توجهی کند.
  • Syllabus بخش گرامر اپلیکیشن زبانیاد الهام گرفته از کتاب‌های آموزش انگلیسی American English File می‌باشد. گرامر انگلیسی را از پایه تا پیشرفته به صورت کاملا آکادمیک در برمی‌گیرد.
  • زبانیاد با ایجاد استفاده از بوکمارک‌ها به زبان‌آموزان امکان دسترسی سریع‌‎تر به گرامرهای دلخواه را می‌دهد.

بخش لغات:

  • لغات در اپلیکیشن زبانیاد شامل دو بخش Words of Conversation و Extra Words می‌شود. در بخش Words of Conversation تمامی لغات جدیدی که در مکالمه مشخص شده بودند، به صورت فلش کارت‌های مجزا آورده شده است. بخش Extra Words هر درس، زبان آموز می‌تواند کلمات جدیدی، جدا از کلمات آورده شده در مکالمه یاد بگیرید. به این‌گونه دایره لغات خود را افزایش دهد.
  • در فلش کارت‌ها، هر لغت انگلیسی همراه با معنی فارسی، آواشناسی (Phonetic) و نقش کلمه آورده شده است.
  • تلفظ American برای تمامی لغات قابل شنیدن است.
  • برای فهم هرچه بهتر کلمات، هر کلمه همراه با یک جمله‌ی مثال آورده شده، که زبان‌آموز می‌تواند به معنی این جمله نیز دسترسی داشته باشد.
  • تمامی کلمات همراه با تصویر می‌باشد. که در بخاطر سپردن کلمه به افرادی که حافظه بصری دارند، کمک می‌کند.
  • مترادف و متضاد کلمات در فلش کارت‌ها آورده شده‌اند.
  • در سطح Advanced اپلیکیشن زبانیاد که به زودی شاهد آن خواهیم بود، بخشی نیز به اصطلاحات انگلیسی (idioms) اختصاص داده شده است که زبان آموز می‌تواند با اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های پرکاربرد در زبان انگلیسی آشنا شود. این اصطلاحات با توجه به محوریت موضوع مکالمه‌ی همان درس جمع آوری شده است. هر اصطلاح شامل ترجمه‌ی فارسی، تلفظ، مثال، ترجمه‌ی آن جمله و تصویر مربوطه می‌باشد. بخش idioms به زودی در دیگر سطح‌های اپلیکیشن، اضافه خواهد شد.
  • در بخش لغات نیز امکان بوکمارک کردن وجود دارد، تا زبان‌آموزان بتوانند به لغاتی که می‌خواهند مرورشان کنند دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

بخش کوئیز:

  • کوییز هر درس مجموعه‌ای از سوالات مرتبط با گرامر و لغات همان درس می‌باشد که زبانموزان آ آموزان در پایان هر درس می‌توانندبا پاسخ دادن به آن، دانش خود را به چالش بکشند.
  • کوییز اپلیکیشن زبانیاد، سوالات به نحوی طراحی شده‌اند که مهارت‌های مختلف زبان آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد. به دلیل بالا بودن تنوع سوالات از خسته کننده بودن آن جلوگیری می‌شود.
  • پس از پاسخ دادن به هر سوال، پاسخ صحیح به نمایش در می‌آید. زبان‌آموز با اشکالات خود آشنا شده و جواب درست را یاد می‌گیرد.
  • پاس کردن هر کوییز ، 10 Gem دارد که زبان‌آموز می‌تواند با جمع آوری این Gemها، اشتراک رایگان دریافت کند.

بخش استوری:

  • بخش Stories (داستان‌ها)، محیط کاملا تعاملی است که زبان آموز می‌تواند با انتخاب گزینه‌های مختلف در روند داستان نقش داشته باشد و آن را به دلخواه خود ادامه دهد.
  • در هر Story زبان‌آموز با یکی از شخصیت‌ها همراه شده و پا به محیط‌های واقعی می‌گذارد. همراه با شخصیت داستان به سفر می‌رود، خرید می‌کند، از یک گالری دیدن می‌کند و حضور در صدها داستان دیگر را تجربه می‌کند.
  • هر Story شامل چندین Episode است که پس از هر کدام، زبان‌آموز بیش از قبل خود را در محیطی واقعی می‌یابد، و نحوه‌ تعامل در این محیط‌ها را یاد می‌گیرد.
  • هدف، قرار دادن زبان آموز در محیط‌هایی مشابه با واقعیت است. او با مکالمات روزانه در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف و آنچه در گفتگوهای واقعی رد و بدل می‌شود، آشنا می‌گردد.
  • کاربران، با هر سطحی از زبان، به تمامی Storyها دسترسی خواهند داشت. برای افزایش بهره‌وری از آن‌ها، هر Story در یکی از این 5 سطح (Elementary, Pre-intermediate, Intermediate, Upper-intermediate, Advanced)

قرار می‌گیرند.

تعیین هدف روزانه:

  • هر فردی ممکن است حین یادگیری زبان انگیزه‌ی خود را از دست بدهد. در اپلیکیشن زبانیاد زبان آموز با تعیین هدف روزانه، می‌داند که هر روز چقدر باید به مطالعه‌ی زبان انگلیسی بپردازد. مدت زمانی که فرد هر روز به یادگیری اختصاص می‌دهد در قالب نمودار پیشرفت به او نمایش داده شده. او با مشاهده‌ی روند پیشرفت خود، انگیزه گرفته و از ادامه مسیر یادگیری باز نمی‌ماند.

زبانیاد با آموزش زبان انگلیسی فعالیت خود را شروع کرده، اما آموزش زبان‌های مختلفی را در چشم‌انداز خود متصور شده است. همچنین توسعه اپلیکیشن از جمله مسائلی است که تیم‌های آموزشی و توسعه‌دهنده روزانه پیگیر آن هستند. تا بتوانند تجربه کاربری جذابی از آموزش را به زبان‌آموزان ارائه دهند. در حال حاضر امکان نصب اپلیکیشن زبانیاد برای کاربران اندروید از طریق کافه بازار وجود دارد، ولی به زودی نصب این اپلیکیشن در play store و برای کاربران ios فراهم خواهد شد. همان‌طور که گفته شد سطح Advanced به سطح‌های اپلیکیشن اضافه خواهد شد و تعداد درس‌های اپلیکیشن به 100 درس خواهد رسید که شامل داستان‌های جدیدی می‌باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • barandigital
    barandigital | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    برنامه خوبی و جذاب. من نصبش کردم. به نصبت سایر برنامه‌ هایی که دیدم خیلی خلاقانه‌ تر آموزش میده و راحت تر شده یادگیری زبان. پیج اینستاشونم جالب بود.

مطالب پیشنهادی