ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید سرور HP با بهترین قیمت

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ارتباطی و شبکه در شرکت‌ها و سازمان‌ها «سرور» است. همه‌روزه شاهد افزایش استفاده از سرور و تجهیزات شبکه در انواع کسب‌و‌کارها هستیم. در این مقاله به بررسی کامل خدمات شرکت‌های فروشنده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ارتباطی و شبکه در شرکت‌ها و سازمان‌ها «سرور» است. همه‌روزه شاهد افزایش استفاده از سرور و تجهیزات شبکه در انواع کسب‌و‌کارها هستیم. در این مقاله به بررسی کامل خدمات شرکت‌های فروشنده سرور می‌پردازیم و  نکاتی را در رابطه با خرید سرور HP بررسی می‌کنیم.

فروش سرور HP

کمپانی HP از تولیدکنندگان مطرح تجهیزات شبکه به ویژه سرور محسوب می‌شود. سرورهای اچ پی با توانایی فوق‌العاده خود می‌توانند امکانات بی‌شماری را در یک شبکه فراهم کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا بازار فروش سرور HP به یکی از مهم‌ترین تجارت‌ها تبدیل شود.

شرکت‌هایی که در زمینه فروش سرور HP مشغول فعالیت هستند، باید بهترین خدمات پیش و پس از فروش را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کنند. از این رو، خرید سرور با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و منطقی، اهمیت بسیاری دارد.

انواع سرور اچ پی

سرورهای اچ پی با پیکربندی‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مشخصات و کاربرد ویژه‌ی خود را دارند. همین مسئله باعث تفاوت در قیمت و هزینه‌ی نهایی خواهد شد.

در ادامه برخی از انواع سرورها را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانیم محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنیم.

سرور چیست؟

به‌طور کلی یک سرور، مجموعه‌ای از سخت‌افزار و سیستم عامل است که با هماهنگی هم فعالیت می‌کنند. سرور با کمک سخت‌افزارهای گوناگون از جمله فضای ذخیره‌سازی یا هارد دیسک، پردازنده و رم می‌تواند نیازهای مختلف یک شبکه را برطرف کند.

سرور با یک کامپیوتر شخصی تفاوت بسیاری دارد و به دلیل همین مشخصات متفاوت، هزینه‌ی پرداختی برای تهیه آن نیزمتفاوت خواهد بود. یک شرکت یا سازمان هرچند کوچک و مستقل نیز با کمک سرور می‌تواند متناسب با فعالیت اقتصادی خود به کسب و کار خود رونق ببخشد.

مزیت‌های سرور HP

همان‌طور که اشاره شد، کمپانی HP در زمینه طراحی و تولید سرور، سرآمد است. نخستین مزیت خرید سرور HP تنوع در قطعات داخلی آن است. سرورها بسیار متنوع هستند و می‌توان با هر پیکربندی یا کانفیگ دلخواهی آن را سفارش داد.

حتما پیش آمده که هنگام مرور یک وب‌سایت با پیغام‌های خطای گوناگون مواجه شده باشید. قطع شدن ناگهانی یک سرویس می‌توان زیان‌های جبران‌ناپذیری به یک مجموعه وارد کند.

سرورهای اچ پی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بیشترین کارایی و راندمان را داشته باشند. پیشگیری از قطع سرویس یا در اصطلاح Down شدن شبکه یا وب‌سایت، اهمیت بسیاری دارد.

از حیث فرم‌فاکتور، طراحی سرور HP نیز مطابق با آخرین و بروزترین فناوری‌ها در دیتاسنتر پیش می‌رود. دیتاسنتر محل مناسبی برای نگهداری سرور است.

چهارمین مزیت، قابلیت انعطاف‌پذیری سرور است. انواع سرورهای اچ پی علاوه بر یکدیگر، به سادگی با سایر تجهیزات شبکه و نرم‌افزارهای دیگر برندها سازگار می‌شوند.

اگر به دنبال خرید سرور HP هستید، حتما به موارد بالا توجه داشته باشید.

بهترین سرور HP در بازار ایران

در زمینه خرید و فروش سرور HP همواره این سوال مطرح است که کدام یک از سرورهای اچ پی فروش بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد؟

در حال حاضر یکی از بهترین و پرفروش‌ترین سرورهای موجود در بازار کشورمان، سرور HP DL380 G10 است که مشخصات فنی بسیار خوبی دارد. سرور DL380 Gen10 رک‌مونت است و دو یونیت را در رک اشغال می‌کند. این محصول ارتقاپذیری مناسبی دارد و عملکرد قابل قبولی را در شبکه از خود به نمایش می‌گذارد.

اگر به دنبال یک سرور مطمئن برای شرکت خود هستید، حتما DL380 را مدنظر قرار دهید.

همچنین از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به سازگاری با کنترلرهای نسل 10، امنیت بالا، امکان مدیریت مناسب، سازگاری کامل با حافظه‌های NVDIMM و LRDIMM اشاره کرد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 امکان پشتیبانی از 6 ترابایت حافظه رم را فراهم می‌کند.

انتخاب سرور HP برای کسب و کار

سرورهای اچ پی در دسته‌بندی‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند که به طور خلاصه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سرور HP سری ML

یکی از منعطف‌ترین سرورهای این کمپانی، سری ML است. این سری کاملا مناسب سازمان‌ها و شرکت‌های متوسط و کوچک به شمار می‌رود. برای نصب و راه‌اندازی این سری، نیازی به خریداری رک شبکه نیست. از مهم‌ترین محصولات این سری می‌توان به ML30، ML350 وML150 اشاره کرد.

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 هم از نظر میزان فروش سرور HP در سری ML350، پرفروش‌ترین سرور در بازار ایران است.

سرور HP سری DL

سری DL یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای موجود در ایران قلمداد می‌شود. سری DL بر خلاف مدل قبلی به صورت رک‌مونت استفاده می‌شود و حتما باید درون رک نصب شود. دسته‌بندی این سری به صورت DL100، DL300 و DL500 است.

هر یک از این موارد نیز زیرمجموعه‌های مختص به خود را دارند. به عنوان مثال سرور HPE ProLiant DL180 Gen10 از سری DL100 و همچنین سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از سری DL300 مشهورترین سرور از این دسته‌بندی به شمار می‌روند.

 قیمت سرور HP

به همین سادگی نمی‌توان برای یک سرور قیمت مشخصی پشنهاد داد. پیکربندی هر سرور به طور مستقیم به مدیر شبکه یا کاربر آن بستگی دارد. با نصب قطعات گوناگون، هزینه‌ی نهایی نیز تغییر می‌کند. تنوع سخت‌افزاری در سرور اچ پی بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد.

سخت‌افزارهای مرتبط با سرور اچ پی

در سرورهای اچ پی تجهیزات مختلفی تعبیه شده است و شرکت‌های مرتبط با فروش سرور HP باید توانایی آن را داشته باشند تا علاوه بر پیشنهاد سرور مناسب، بتوانند آن را به خوبی آماده‌ی استفاده کنند. از جمله تجهیزات سرورهای HP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پردازنده سرور

پردازنده یا CPU نیز از اصلی‌ترین قطعات در هر سخت‌افزاری محسوب می‌شود. در هنگام خرید پردازنده سرور باید به فرکانس کاری و بوست، تعداد هسته فیزیکی و مجازی، تعداد رشته و میزان کش آن توجه کرد.

هارد دیسک یا SSD

در انتخاب هارد دیسک یا حافظه SSD باید نهایت دقت را داشته باشید. انتخاب به جای یک حافظه ذخیره‌سازی مناسب می‌تواند عملکرد کلی یک سرور را به شکل ویژه‌ای بالا ببرد. یک هارد سرور مناسب علاوه بر انجام عملیات با سرعت بالا، باید بتواند خواندن و ذخیره‌سازی داده را به بهترین  و مطمئن‌ترین شکل ممکن انجام دهد.

 

رم سرور

رم سرور هم از مهم‌ترین قطعات در سرور به شمار می‌رورد. مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید رم سرور HP باید به آن توجه کنید، نوع سرور شما خواهد بود. هر رم متناسب با ظرفیت و سرعت خود برای سرور مخصوصی طراحی شده است. به عنوان مثال رم سرور PC3L-10600R را می‌توان بر روی سرورهایی مانند G8 یا G7 استفاده کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی