ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

صرافی ارز دیجیتال تبدیل از موفق‌ترین استراتژی‌های‌ معاملاتی ارزهای دیجیتال می‌گوید

اگر شما یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بورس یا بازار ارزهای دیجیتال هستید و یا برای بلند مدت اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌نمایید و یا حتی اگر علاقمند به ورود به این حوزه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر شما یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بورس یا بازار ارزهای دیجیتال هستید و یا برای بلند مدت اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌نمایید و یا حتی اگر علاقمند به ورود به این حوزه هستید، برای موفقیت پایدار و بلند مدت، باید استراتژی معاملاتی داشته باشید. در این مقاله صرافی ارز دیجیتال تبدیل از موفق‌ترین استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال برای شما می‌گوید.

1. استراتژی معاملاتی چیست؟

شما بر اساس چه معیاری اقدام به خرید و فروش بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال می‌نمایید؟ خودتان تحلیل انجام می‌دهید؟ بر اساس اخبار و جو بازار معامله‌ می‌کنید؟ از تحلیل‌های افراد متخصص استفاده می‌کنید؟ و یا به آینده‌ی بازار خوشبین هستید و نگاه بلندمدت دارید؟ احتمالا در مقاطعی سود خوبی از بازار به دست آورده‌اید اما همیشه قادر به تکرار آن نبوده‌اید.

یک استراتژی معالاتی به شما اجازه می‌دهد تا موفقیت‌های خود را تکرار کنید و از اشتباهات خود درس گرفته و ریسک خود را به حداقل برسانید. هر معامله‌گری نیاز دارد تا برای خود یک یا چند استراتژی‌ داشته باشد. استراتژی‌های معاملاتی قوانینی هستند که تصمیم گیری را برای شما تکرارپذیر و قابل بازبینی می‌کنند. در ادامه همراه با صرافی ارز دیجیتال تبدیل، کاربردی‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را با هم بررسی می‌کنیم.

2. استراتژی DCA (Dollar Cost Average)

این استراتژی یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های معاملاتی است. زمانی که به آینده‌ی یک ارز دیجیتال خوشبین هستیم اما نمی‌دانیم دقیقا باید بر روی چه قیمتی خرید کنیم و نمی‌خواهیم از بازار هم جا بمانیم، در بازه‌های زمانی متوالی، مبلغ ثابتی از آن دارایی را خریداری می‌کنیم. در این روش ممکن است لزوما در بهترین قیمت همیشه معامله نکنیم اما در طول زمان از رشد قیمت دارایی کسب سود می‌نماییم.

برای مثال، اگر ما نسبت به آینده قیمت بیت‌کوین و یا قیمت دوج‌کوین مثبت هستیم، با استراتژی هرروز، هر هفته یا هر ماه،‌ مبلغ ثابتی مثلا ۱ میلیون تومان، یا ۱۰ میلیون تومان ... بیت‌کوین یا دوج‌کوین خریداری می‌نماییم.

یا در مثالی دیگر در مورد تتر (دلار دیجیتال)، تصور کنید که در ۲ سال گذشته ماهی معادل یک میلیون تومان، تتر (دلار دیجیتال) خریداری کرده باشین. در این صورت شما در قیمت ۱۰ هزار تومان، ۱۵ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان، ۲۵ هزار تومان، و ... تتر (دلار دیجیتال) خریداری کرده‌اید که روی هم رفته مانند این است که در قیمت میانگین ۱۶ هزار تومان خرید انجام داده باشید که باعث شده در بلند مدت سود کرده باشید. البته در این استراتژی مهم است شما بتوانید ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را به صورت بلند مدت در مکانی امن و مطمئن نگهداری نمایید. صرافی ارز دیجیتال تبدیل، کیف پولی امن و مطمئن را پس از گذراندن تست‌های امنیتی استاندارد روز دنیا، در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بدون هیچ دغدغه بتوانند از این استراتژی بلند مدت بهره‌مند شوند.

3. استراتژی خرید و فروش بین حمایت‌ها و مقاومت ها

زمانی که نمودار قیمتی یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین و یا اتریوم را بررسی می‌کنید، حمایت ها محدوده‌های قیمتی هستند که انتظار داریم در ریزش قیمت، قیمت از آن محدوده پایین‌تر نرود و مقاومت‌ ها محدوده قیمتی هستند که انتظار داریم قیمت به صورت موقت نتواند به راحتی از آن‌ها عبور و رشد کند.

یکی از استراتژی‌های موثر برای خرید و فروش، قرار دادن سفارش خرید بر روی حمایت‌ها یعنی محدوده‌ای که انتظار داریم قیمت از آن ناحیه مجددا رشد کند است. اگر می‌خواهید ریسک کمتری نمایید می‌توانید صبر نمایید تا قیمت از حمایت به سمت بالا بازگردد و در شروع روند صعودی اقدام به خرید نمایید. به همین ترتیب برای فروش نیز می‌توانید سفارش فروش خود را بر روی مقاومت‌ها قرار دهید یا صبر نمایید تا رشد قیمت در برخورد با مقاومت متوقف شود و اقدام به فروش نمایید.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل بستری فراهم نموده تا کاربران بتوانند از بروز‌ترین تحلیل‌های ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند و به صورت روزانه خطوط حمایت و مقاومت ارزهای مهم را دریافت نمایند.

4. استراتژی ورود و خروج پله‌ای

زمان‌های زیادی وجود دارد که تحلیل‌گران چندین خطوط حمایت بر روی نمودار شناسایی می‌نمایند و مطمئن نیستند که قیمت از کدام سطح صعود می‌کند و یا در مورد مقاومت‌ها با قطعیت نمی‌توانند تعیین کنند که قیمت از کدام سطح زیرش خواهد داشت. در این حالت استراتژی ورود و خروج پله‌ای به شما اجازه می‌دهد تا دارایی خود را به چند قسمت تقسیم کنید و بر روی هر حمایت یک سفارش خرید قرار دهید و همینطور بر روی هم مقاومت یک سفارش فروش.

برای مثال اگر می‌خواهید بیت‌کوین بخرید و می‌دانید قیمت های ۴۵هزار، ۴۳هزار و ۴۱ هزار حمایت‌های بیت‌کوین هستند می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید به خرید بیت‌کوین اختصاص دهید به ۳ قسمت تقسیم کنید و روی هر پله یک سفارش خرید قراردهید. همینطور در مورد فروش نیز می‌توانید بر روی مقاومت‌ها پله‌های فروش قرار دهید.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند سفارشات خود را به صورت پله‌ای در صف خرید و فروش قرار دهند.

5. استراتژی شکست (breakout)

در این استراتژی معامله‌گران صبر می‌کنند تا قیمت ارز نظر از مقاومت خاصی (قیمتی که در گذشته چند بار قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما تا آنجا رشد کرده اما هر بار از آنجا ریزش کرده) عبور کند و به محض عبور از آن مقاومت و شروع روند صعودی جدید وارد معامله می‌شوند. مثلا قیمت خرید را اندکی بالای مقاومت قرار می‌دهند تا در صورت عبور از مقاومت بتوانند به ارز دیجیتال مورد نظر وارد شوند. البته در این استراتژی باید قیمت به دقت دنبال شود تا هم ورود به معامله و هم خروج از معامله بهینه انجام شود. گاهی اوقات مقاومت در ظاهر شکسته می‌شود اما قیمت به سرعت به زیر آن باز می‌گردد که به این اتفاق شکست اشتباه یا (false breakout) گفته می‌شود.

6. استراتژی پولبک (pullback) به شکست

این استراتژی مکمل استراتژی قبلی است. لحظاتی وجود دارد که زمانی که قیمت یک مقاومت قیمتی را می‌شکند، پرش ناگهانی قیمت صورت می‌گیرد و معامله‌گر ها از معامله جا می‌مانند. در این لحظات معامله‌گر ها صبر می‌کنند تا قیمت بار دیگر به سطح شکسته شده بازگردد و به اصطلاح به سطح قبلی پولبک بزند و سپس دوباره به رشد ادامه دهد. نقطه ورود در این استراتژی، سطح قیمتی شکسته شده است.

مثلا اگر قیمت ۴۳ هزار یک مقاومت قوی برای بیت‌کوین است، زمانی که قیمت از ۴۳ هزار عبور کند احتمالا با رشدی انفجاری روبرو می‌شود و ممکن است معامله گران از آن جا بمانند. در این حالت معامله‌گران در محدوده ۴۳ هزار سفارش خرید قرار داده و به انتظار پولبک قیمت به این سطح می ‌نشینند.

7. از کدام استراتژی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

این که کدام استراتژی را انتخاب کنیم تصمیمی است که معامله‌گران بر اساس سطح ریسک پذیری، زمان و دسترسی به ابزارها و گزارش‌های تحلیلی باید خودشان انتخاب نمایند. چیزی که بسیار مهم است پایبندی به استراتژی‌های معاملاتی و بررسی نتایج هر استراتژی و ایجاد اصلاحات مناسب در آن است. ما پیشنهاد می‌کنیم تا معامله‌گران استراتژی‌های مختلف را امتحان نمایند تا مشاهده کنند کدام استراتژی برایشان بهتر کار می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل با فراهم کردن متنوع ترین بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال، ارائه تحلیل‌های روزانه و ابزار‌های معاملاتی حرفه‌ای این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند تا بتوانند انواع استراتژی‌های معاملاتی را بر روی تبدیل پیاده سازی نمایند. مهم‌ترین مساله برای یک معامله‌گر مدیریت ریسک ‌است. تبدیل اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که به کاربران امکان قرار دادن حدضرر (استاپ لاس) را برای معاملات خود می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

    این استراتژی‌ها اگر واقعا به دردبخور بودند برای خودشون نگه می داشتند

مطالب پیشنهادی