ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بکاپ منظم و رایگان از سرورهای ابری برای افزایش اطمینان از حفظ داده‌ها

ابر پیشرو از دی‌ماه سال گذشته از همه سرورهای ابری کاربران هر ده روز یک‌بار و به صورت کاملا رایگان نسخه‌ پشتیبان یا بکاپ تهیه می‌کند. شاید برای کسب‌وکارها هیچ‌چیز مهم‌تر از این نباشد که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ابر پیشرو از دی‌ماه سال گذشته از همه سرورهای ابری کاربران هر ده روز یک‌بار و به صورت کاملا رایگان نسخه‌ پشتیبان یا بکاپ تهیه می‌کند.

شاید برای کسب‌وکارها هیچ‌چیز مهم‌تر از این نباشد که مطمئن باشند داده‌هایشان در جایی امن ذخیره می‌شود. مهاجرت کسب‌وکارها به سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها فرصت‌ها و مزایای بسیاری را برای آنها به همراه داشته است. اما از طرف دیگر تهدیدهایی را نیز برای آنها به وجود آورده است. تهدیدهایی مثل از دسترس خارج شدن سرورها و از بین رفتن داده‌های کاربران.

ابر پیشرو ارائه دهنده خدمات ابری، برای برطرف کردن این تهدیدها از دی‌ماه سال ۹۹ هر ده روز یک بار از تمامی ماشین‌های مجازی کاربران به صورت کاملا رایگان بکاپ تهیه می‌کند و آن را روی سروری مجزا از سرور کاربران ذخیره‌سازی می‌کند. این اقدام برای بالابردن اطمینان از حفظ داده‌های کاربران انجام می‌شود.

این بکاپ‌گیری اضافه بر ذخیره‌سازی سه‌گانه داده‌ها در زیرساخت ابر پیشرو است. در زیرساخت‌های ابری معمولا از تمامی داده‌ها سه نسخه کپی نگهداری می‌شود. اما در ابر پیشرو علاوه‌ بر این هر ده روز یک‌بار، یک بکاپ از آخرین وضعیت سرورهای ابری کاربران در سروری جداگانه ذخیره می‌شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، امکان بازیابی داده‌های کاربران به راحتی میسر باشد.

چه عواملی داده‌های روی ابر را تهدید می‌کنند؟

حملات هکرها، ویروس‌ها و بدافزارها، اشتباه‌های انسانی و همچنین ایرادهای نرم‌افزاری ممکن‌ است موجب از بین رفتن داده‌های حیاتی کسب‌وکارها شود. رعایت تمام اصول امنیتی توسط مدیران سیستم‌ها به همراه بکاپ‌گیری منظم می‌تواند امنیت داده‌ها کاربران را تا حد بسیار زیادی تضمین کند.

ابر پیشرو، پیشرو در ارائه خدمات ابری

ابر پیشرو خدمات زیرساخت ابری (IaaS)  و ذخیره‌سازی ابری به صورت آبجکت (Object Storage)  ارائه می‌دهد. در پنل کاربری ابر پیشرو کابران به آسانی می‌توانند، از داده‌های خود بکاپ بگیرند، دیسک خارجی (Volume)  به سرور خود اضافه کنند و داده‌ها و بکاپ‌های خود را روی آن ذخیره کنند. همچنین هزینه همه این خدمات در پنل ابر پیشرو به صورت پرداخت به میزان استفاده (Pay as You Use)  محاسبه می‌شود و کاربران اطمینان حاصل می‌کنند که تنها به میزانی که از منابع استفاده کرده‌اند، هزینه پرداخت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Geektus
    Geektus | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

    اینم اومده از آب گل آلود ماهی بگیره😂

    یکی از بچه های توییتری میگفت این اتفاق که برای آروان افتاد نشون داد اینا اصلا سرورهاشون ابری نیست، مهمترین رکن یک سرور ابری پشتیبان گیری منظم هست.

    • Geektus
      Geektus | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

      یعنی اینکه همه اطلاعات توی چندین سرور ابر توزیع شده هست و نه فقط روی یک سرور

      • a.r.n
        a.r.n | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

        در رابطه با سیستم ابری هم ceph دیتا رو سه بار ذخیره میکنه. اما این بکاپی که ما گفتیم اضافه بر اون سرویس ابریه.

    • a.r.n
      a.r.n | ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

      دوست عزیز همونطور که گفته شده این بکاپ‌گیری به دی‌ماه سال گذشته برمی‌گرده و به عنوان یه راهکار برای بالابردن اطمینان از حفظ داده‌های کاربران به کار گرفته شده.
      به دلیل تماس‌ها و سوال‌هایی که اخیرا در همین رابطه از ما شده،تصمیم گرفتیم تمهیداتی رو که در نظر گرفته بودیم، اعلام عمومی کنیم.

مطالب پیشنهادی