ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید لوازم جانبی دوربین با شرایط ویژه در مقداد آی تی

عکاسی می‌تواند یک سرگرمی گران قیمت باشد ولی اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنید، دلیلی ندارد که هزینه‌ی زیادی صرف خرید لوازم جانبی عکاسی کنید. درست است که برای گرفتن عکس‌هایی خوب و با کیفیت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عکاسی می‌تواند یک سرگرمی گران قیمت باشد ولی اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنید، دلیلی ندارد که هزینه‌ی زیادی صرف خرید لوازم جانبی عکاسی کنید. درست است که برای گرفتن عکس‌هایی خوب و با کیفیت نیازمند بعضی تجهیزات مثل پایه دوربین و یک کیت لنز دوربین هستید اما همیشه روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

مهم‌ترین نکته این است که شما نیازی ندارید همه‌ی تجهیزات را یکجا بخرید. اگر تازه عکاسی را شروع کرده‌اید، چاره‌ای جز خرید بعضی از تجهیزات ضروری مثل لنز دوربین ندارید. البته در شروع عکاسی به غیر از وسایلی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم، نیازی به تجهیزات دیگری نخواهید داشت. وقتی که به اندازه‌ی کافی در عکاسی حرفه‌ای شدید می‌توانید به فکر خرید تجهیزات حرفه‌ای‌تر باشید.

در ادامه می‌خواهیم تجهیزات ضروری که هر عکاس تازه‌کاری به آن‌ها نیاز دارند، به شما معرفی کنیم.

بررسی تجهیزات ضروری برای عکاسان

۱- سه پایه دوربین

تعداد کمی لوازم جانبی دوربین وجود دارد که به اندازه‌ی یک پایه دوربین، چند کاره و ضروری باشند. چه عکاس لنداسکیپ باشید چه عکاس پرتره، عکاس شب، عکاس خیابانی یا عکاس عروسی، همیشه به یک سه پایه دوربین نیاز دارید.

اگر بخواهید در شرایط نوری ضعیف عکاسی کنید، سه پایه اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از مات شدن تصاویر، زمان نوردهی را بالاتر ببرید. بنابراین از سه پایه‌ها برای عکاسی از آسمان شب و عکس‌های سلفی شبانه نیز استفاده می‌شود.

اگر تازه کار هستید، نیازی به خرید یک سه پایه خیلی گران قیمت ندارید. سه پایه‌های ارزان‌قیمت معمولا تعداد کاربردها و آپشن‌های کمتری دارند و مقاومت آن‌ها نیز پایین‌تر است. بنابراین، از آن‌ها خیلی با احتیاط استفاده کنید تا سریع خراب نشوند.

۲- ریموت شاتر

ریموت شاتر وسیله‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن بدنه‌ی دوربین، عکس بگیرید. هدف از این کار، کاهش لرزش دوربین است. اگر می‌خواهید در شرایط نوری ضعیف کار کنید باید طول مدت نوردهی حسگر را بالا ببرید و بنابراین، دوربین نباید بلرزد تا عکس‌ها کاملا شفاف شوند. همانطور که در بالا گفتیم برای این کار نیاز به یک سه پایه دارید ولی اگر حساسیت کار شما خیلی بالا باشد، علاوه بر سه پایه به ریموت شاتر هم نیاز دارید تا لرزش‌ها را تا جای ممکن به حداقل برسانید.

دو نوع ریموت شاتر وجود دارد:

  • ریموت سیمی
  • ریموت بی‌سیم

عملا هیچ تفاوتی ندارد که از ریموت سیمی استفاده کنید یا از ریموت بی‌سیم. ریموت‌های پیشرفته‌تر دارای قابلیت‌های بیشتری مثل پشتیبانی از نیم-فشار شاتر، تایمر و صفحه نمایش LCD هستند اما ریموت‌های ارزان ‌قیت فقط یک دکمه دارند که با فشار دادن آن، دوربین عکس می‌گیرد. اگر تازه عکاسی را شروع کرده‌اید، یک ریموت شاتر ساده برای شما کافی است.

۳- فلش خارجی (اسپیدلایت)

هر عکاسی گاهی اوقات به فلش نیاز پیدا می‌کند. در بعضی شرایط، حتی اگر در نور خوب عکاسی کنید، نیازمند فلش خواهید بود. به شما توصیه می‌کنیم که حتی به عنوان یک عکاس تازه‌کار، به فلش توکار دوربین خود اکتفا نکنید. فلش‌های توکار معمولا خوب نیستند. هر عکاسی نیازمند یک فلش خارجی یا همان اسپیدلایت خوب است.

۴- باتری‌های قلمی و شارژر باتری

برای استفاده از فلش‌های خارجی نیازمند باتری هستید. این فلش‌ها مصرف باتری بسیار زیادی دارند و بنابراین، بهتر است که باتری‌های قلمی قابل شارژ به همراه یک شارژر باطری بخرید تا در درازمدت هزینه‌ی کمتری کرده باشید.

۵- کارت SD

عکس‌هایی که با دوربین می‌گیرید روی SD کارت ذخیره می شوند. به جای اینکه یک SD کارت دارای حافظه‌ی زیاد داشته باشید، بهتر است که از چندین SD کارت با حافظه‌ی پایین که ارزان‌تر هستند، استفاده کنید زیرا اگر یکی از SD کارت‌ها خراب شود، می‌توانید از SD کارت‌های دیگر استفاده کنید. هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک سوژه و موقعیت عالی برای عکاسی داشته باشید و فقط به دلیل خراب بودن SD کارت نتوانید عکاسی کنید.

۶- کیت تمیزکاری دوربین

کثیفی‌ها، گرد و غبار و رطوبت می‌توانند وارد بدنه‌ی دوربین، لنزها و لوازم جانبی شما شوند و در بدترین حالت، آسیبی دائمی به دوربین شما وارد کنند. با قمیت‌های کنونی خیلی مهم است که از دوربین و وسایل جانبی عکاسی خود به دقت محافظت کنید. اگر اخیرا دوربین یا وسایل جانبی عکاسی نخریده‌اید، کافی است سری به یک فروشگاه لوازم عکاسی مثل فروشگاه مقداد آی تی بزنید تا ببینید لوازم عکاسی به دلیل بالا رفتن قیمت دلار چقدر گران شده است.

اگر بخواهید هر بار دوربین خود را برای تمیز کردن پیش یک فرد حرفه‌ای ببرید، باید هزینه‌های زیادی بپردازید و به همین دلیل بهتر است یاد بگیرید که چگونه دوربین خود را تمیز کنید. البته وقتی که یک مشکل جدی برای دوربین پیش آمده باشد، بهتر است که آن را پیش یک تعمیرکار حرفه‌ای ببرید.

۷- تسمه‌ی دوربین

احتمالا دوربینی که می‌خرید در بسته‌بندی‌اش دارای یک تسمه می‌باشد ولی این تسمه‌ها معمولا ضعیف، زشت، کوچک و ناجور هستند. زمانی که وسایل ضروری‌تری مثل وسایل فوق و لنز دوربین را تهیه کردید، بهتر است در اولین فرصت یک تسمه‌ی خوب برای دوربین عکاسی خود بخرید. تفاوت بین یک تسمه‌ی خوب و یک تسمه‌ی همراه دوربین در بسته‌بندی، همانند تفاوت شب و روز است.

۸- کیت لنز دوربین

اگر دوربین شما دارای لنز قابل تعویض نباشد نیازی به کیت لنز دوربین ندارید اما اگر دوربین شما لنز قابل تعویض داشته باشد، باید یک کیت لنز متنوع و با کیفیت داشته باشید. لنز دوربین اهمیت بسیار زیادی در عکاسی دارد و شاید حتی از بدنه‌ی دوربین نیز مهم‌تر باشد. بنابراین، تا جایی که می‌توانید برای خرید لنزهای خوب و با کیفیت هزینه کنید.

سبک عکاسی شما در خرید لنز دوربین اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر در عکاسی لنداسکیپ تخصص دارید، لنزهای اولترا واید و واید برای شما مناسب‌تر هستند. با این حال، شما باید یک کیت کامل از انواع لنزهای مختلف شامل تلفوتو، ماکرو، واید، اولترا واید و ... داشته باشید تا بتوانید همه مدل عکسی بگیرید.

البته معمولا به کسانی که تازه عکاسی را شروع می‌کنند، توصیه می‌شود که به جای تعداد زیادی لنز مختلف، فقط یک لنز دوربین پرایم بخرند. لنز پرایم به لنزی گفته می‌شود که قابلیت زوم ندارد. عدم توانایی این نوع لنز در زوم کردن، نکات زیادی در مورد ترکیب‌بندی به شما آموزش می‌دهد. چنین لنزی به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر در رابطه با عکس‌هایی که می‌خواهید بگیرید، فکر کنید و مهارت‌های خود را به کار بگیرید.

برای دوربین‌های کانن و نیکون، لنز ۵۰ میلی‌متری پرایم f/1.8 ارزان‌ترین لنز موجود در بازار و مناسب کسانی است که به تازگی عکاسی را شروع کرده‌اند. اگر دوربین شما دارای حسگر کراپ شده است (مثل اکثر DSLRهای سطح پایین و بسیاری از دوربین‌های بدون آینه) و می‌توانید پول بیشتری روی لنز بگذارید، خرید یک لنز دوربین پرایم ۳۵ میلی‌متری را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و با آن می‌توانید عکس‌های متنوع‌تری بگیرید.

۹- کیف دوربین

وقتی که تمامی وسایل فوق را تهیه کردید، نوبت به خرید یک کیف دوربین خوب، جادار و راحت می‌رسد.

در این مقاله در رابطه با وسایل جانبی که هر عکاسی باید در کنار دوربین عکاسی خود داشته باشد، صحبت کردیم و به شما گفتیم که چه لوازمی برای عکاسان تازه‌کار مناسب‌تر هستند و چه لوازمی به درد عکاسان حرفه‌ای‌تر می‌خورند. خوشبختانه، بعضی از فروشگاه‌های آنلاین مثل مقداد آی تی شرایط ویژه‌ای برای خرید دوربین و لوازم جانبی آن دارند که به عکاسان تازه‌کار اجازه می‌دهند تا با بودجه‌ی پایین‌تری خرید تجهیزات عکاسی را شروع کنند.

شرایط ویژه‌ی خرید لوازم عکاسی از مقداد آی تی

اگر احساس می‌کنید که ممکن است بودجه‌ی شما برای خرید لوازم ضروری برای شروع عکاسی کافی نباشد، بد نیست سری به فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی بزنید تا از شرایط ویژه‌ی خرید از این فروشگاه آگاه شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی