ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

5 نکته اساسی برای انتخاب اسپیکر مناسب

خرید اسپیکر برای راه‌اندازی یک سیستم صوتی مطلوب، توجه به معیارهای مختلفی را می‌طلبد. کیفیت صدای خروجی از سیستم صوتی شما با کیفیت اسپیکر ارتباط مستقیمی دارد و به همین دلیل، بهتر است در تصمیم‌گیری ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید اسپیکر برای راه‌اندازی یک سیستم صوتی مطلوب، توجه به معیارهای مختلفی را می‌طلبد. کیفیت صدای خروجی از سیستم صوتی شما با کیفیت اسپیکر ارتباط مستقیمی دارد و به همین دلیل، بهتر است در تصمیم‌گیری برای خرید بلندگو عجله نکنید.

اعتبار یک برند یا استناد به ویژگی‌های اسمی، نمی‌توانند ضامن خرید اسپیکر خوب و دلخواه باشند. تردیدی نیست که این موارد اهمیت زیادی دارند اما به‌تنهایی، معیارهای مناسبی برای انتخاب نیستند. در ادامه قصد داریم به 5 نکته مهمی که قبل از خرید اسپیکر باید به آن‌ها توجه کنید، نگاهی داشته باشیم.

۱. کیفیت صدا

باید بپذیریم که قضاوت درباره کیفیت صدا، بیش از آنکه یک ارزیابی فنی باشد، یک ارزیابی شخصی و سلیقه‌ای است. هر کسی سلیقه خاص خودش را دارد و به همین دلیل، گاهی ممکن است صدایی که از نظر دوستتان فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد، برای شما غیرقابل‌تحمل و گوش‌خراش باشد. اگر بخواهیم به ماجرا از این زاویه نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که چیزی تحت عنوان «بهترین اسپیکر» اساساً وجود خارجی ندارد!

برای اینکه آنچه انتخاب می‌کنید با معیارهایتان همخوانی داشته باشد، بهتر است هنگام خرید اسپیکر و قبل از انتخاب نهایی، چند نوع موسیقی متفاوت را با آن پخش کنید. اصلاً بهتر است هنگام خرید، آلبوم‌های موسیقی محبوبتان را روی یک فلش مموری ذخیره کنید و با پخش آن‌ها از اسپیکر، کیفیت صدای خروجی را بسنجید. گوش دادن به موسیقی زنده هم می‌تواند معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد بلندگو باشد.

صدایی که می‌شنوید، باید طبیعی باشد؛ تُن صدا باید متعادل بوده و بتوانید بدون آنکه از گوش دادن به آن خسته یا زده شوید، از شنیدن یک قطعه کامل موسیقی لذت ببرید. باز هم تأکید می‌کنیم که حین انتخاب، اصلاً عجله نکنید!

۲. نوع اسپیکر

وجود مدل‌های متنوع از برندهای مختلف، گزینه‌های زیادی را برای خرید اسپیکر در معرض انتخابتان قرار می‌دهد. این تنوع ممکن است در نگاه اول، کمی گیجتان کند اما وقتی درک درستی از معیارها و نیازهایتان داشته باشید، انتخاب آن‌قدرها هم سخت نیست.

ایستاده، بوک شلف (کتابخانه‌ای)، ساب ووفر، ماهواره‌ای، ساندبار و پرتابل از شاخص‌ترین مدل‌های اسپیکر هستند. راه‌اندازی اغلب بلندگوها مثل ایستاده یا پرتابل، کاری بسیار آسان است و برخی دیگر مثل بلندگوهایی که در سقف و دیوار تعبیه می‌شوند، به عملیات نصب یا قطعات جانبی نگه‌دارنده نیاز دارند. اسپیکر می‌تواند باسیم یا بی‌سیم (وایرلس) بوده و به‌صورت یک جفت استریوی ساده یا چندکاناله (برای پخش صدای فراگیر) باشد. نیازها، ترجیحات و اولویت‌های شما هستند که تعیین می‌کنند چه نوع اسپیکری بخرید.

به‌طورکلی، اسپیکرهای ایستاده و بوک شلف، بهترین کیفیت صدا را دارند اما این مدل‌ها، قسمتی از فضای کف را اِشغال می‌کنند و این می‌تواند در بحث چیدمان اتاق، یک عامل ناخوشایند برای بعضی از خریداران باشد.

بلندگوهای ماهواره‌ای، اسپیکرهای بسیار کوچکی هستند که وقتی با ساب‌ووفرها ترکیب شوند، به یک سیستم صوتی جمع‌وجور و درعین‌حال قدرتمند تبدیل خواهند شد. برای افرادی هم که می‌خواهند حجم و کیفیت صدای خروجی از دستگاه‌هایی مثل تلویزیون را افزایش دهند، خرید ساندبار که فضای زیادی هم نمی‌گیرد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اسپیکرهای پرتابل، بلندگوهای جالبی هستند که می‌توانند به همراه همیشگی‌تان تبدیل شوند. اغلب این نوع بلندگوها، دارای باتری بوده و از قابلیت اتصال بی‌سیم برخوردار هستند اما معمولاً در مقایسه با بلندگوهای غیرپرتابل، حجم و شدت صدای ضعیف‌تری دارند.

۳. محوطه پخش صدا

محوطه‌ای که قرار است صدا در آن پخش شود، معیار بسیار مهمی در خرید اسپیکر است. هر بلندگویی برای هر فضایی مناسب نیست. بلندگوهای کوچک‌تر برای پخش صدا در محوطه‌ای مثل یک اتاق‌خواب عملکرد خوبی دارند اما معمولاً نمی‌توانند فضایی مثل سالن پذیرایی را به‌خوبی پوشش دهند. بنابراین برای محوطه‌های وسیع، خرید اسپیکر بزرگ‌تر را پیشنهاد می‌کنیم.

جالب است بدانید که حتی مواد و مصالح مورد استفاده در ساخت محوطه نیز می‌توانند روی کیفیت صدای اسپیکر تأثیر بگذارند. دیوار، اثاثیه بزرگ و کف برهنه می‌توانند صدا را منعکس کنند، درحالی‌که فرش، موکت و کوسن، آن را جذب می‌کنند. اگر می‌خواهید خروجی صدای بهتری داشته باشید، بین عوامل جاذب و انعکاس‌دهنده صوت، توازن و تعادل برقرار کنید.

۴. تأمین الزامات کارکردی

بعضی بلندگوها برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند، به سطح مشخصی از توان الکتریکی نیاز دارند. تولیدکنندگان، بازه توان بهینه اسپیکرها را روی آن‌ها درج می‌کنند. مثلاً اگر اسپیکری به محدوده توان 30 تا 100 وات نیاز داشته باشد، باید آن را با تقویت‌کننده یا گیرنده‌ای مَچ کنید که بتواند چنین توانی را برای دستگاه فراهم کند. در این حالت برای دریافت بهترین خروجی صدا، پیشنهاد می‌شود اسپیکر و تقویت‌کننده آن را از یک برند انتخاب کنید.

۵. نسبت سیگنال به نویز

صدای خروجی از اسپیکر، عاری از نویز نیست و همه می‌دانیم که نویز، پدیده‌ای نامطلوب است. سیگنال‌های صوتی که به صدا تبدیل می‌شوند، تنها امواج موجود در فضا نیستند. اجزای داخلی اسپیکر، کمی نویز به سیگنال‌های صوتی اضافه می‌کنند و این نویزها بعضاً می‌توانند کیفیت صدای خروجی را تحت تأثیر قرار دهند. هنگام خرید اسپیکر ببینید که نسبت سیگنال به نویز آن چند دسی‌بل است؟ هر چقدر این نسبت بالاتر باشد، صدای خروجی، نویز کمتری خواهد داشت.

هترون؛ نامی مطمئن در خرید اسپیکر

توجه به نکات مندرج در این راهنما، ذهنیت مناسبی را در خرید اسپیکر برایتان ایجاد می‌کند. این معیارها جنبه اختصاصی دارند و واضح است که معیارهای اختصاصی با توجه به محصولی که قصد خرید آن را دارید، متغیر هستند.

در کنار معیارهای اختصاصی، نباید از معیارهای عمومی غافل شویم. اعتبار برند، یکی از مهم‌ترین ملاحظات در خرید اسپیکر و سایر محصولات محسوب می‌شود و اساساً تا یک برند، شهرت مناسبی در بازار نداشته باشد، محصولاتش حتی با وجود تنوع زیاد یا قیمت مناسب نمی‌توانند توجه خریداران را به خود جلب کنند. از بین برندهای مختلف اسپیکر، هترون نامی آشنا، خوش‌سابقه و معتبر در بازار است که محصولاتش از نظر کیفیت، زبانزد هستند. این کیفیت را می‌توان هم در ساخت و عملکرد اسپیکرها و هم در خدمات پس از فروش کم‌نظیر آن‌ها مشاهده کرد. اسپیکرهای هترون، در مدل‌های متنوع، پاسخگوی نیازها و ترجیحات خریداران مختلف هستند که علاوه بر پنج سال خدمات پس از فروش، یک سال گارانتی تعویض دارند و همین ویژگی‌ها، این اسپیکرها را از محصولات سایر برندهای بازار متمایز می‌کنند.

بی‌تردید معیار قیمت را هم در خرید اسپیکر، نمی‌توان نادیده گرفت که اسپیکر هترون، صرف‌نظر از مدلی که انتخاب می‌کنید، از این جنبه نیز یک گزینه خرید ایده‌آل است. اسپیکرهای هترون از جنبه ظاهری هم طراحی بسیار شیک و مدرنی دارند و به‌واسطه تنوع مدل‌ها می‌توانند پاسخگوی سلایق مختلف باشند.

هترون در جشنواره فروش اسپیکرهای خود، با شعار اسپیکر با آهنگش خوبه! از 20 اسفند 1399 لغایت 20 مرداد 1400، با خرید هر اسپیکر یک فلش به همراه موزیک هدیه می‌دهد! شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط جشنواره و آشنایی با اسپیکرهای هترون به ‌سایت فورتیم مراجعه نمایید.

‌سایت فورتیم، مرجع تخصصی فروش انواع محصولات الکترونیکی ازجمله اسپیکر است که با بیش از ده سال سابقه، به شما در کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر درباره محصولات هترون و خرید اسپیکر با قیمت مناسب، کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی