ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

چگونه می‌توان بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران را انتخاب کرد؟ این روزها بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از پربازده‌ترین بازارهای مالی در دنیا شده است. برای خرید و فروش ارزهای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چگونه می‌توان بهترین صرافی آنلاین ارز دیجیتال در ایران را انتخاب کرد؟

این روزها بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از پربازده‌ترین بازارهای مالی در دنیا شده است. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه‌های متفاوتی وجود دارد. صرافی‌ های ارز دیجیتال سایت‌هایی هستند که می‌شود در آن‌ها خرید و فروش ارز دیجیتال انجام داد.

به دلیل وجود تحریم‌ها و ریسک بسته شدن حساب کاربران ایرانی، و همچنین عدم پشتیبانی از ارز ریال در صرافی‌های آنلاین خارجی، صرافی معتبر ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ضروری است. اما در این بازار پرریسک و جدید، معیارهایی که برای انتخاب یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشیم چیست؟

۱- شفاف بودن اطلاعات شرکت و تیم

اولین مسئله‌ای که هنگام مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال باید مدنظر داشت، مشخص بودن شرکت و تیم صرافی است. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور از نام و نشان خاصی بخوردار نبوده و حتی به صورت شخصی اداره می‌شوند. باید توجه کرد که جهت خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال مورد استفاده حتما به صورت شرکت حقوقی ثبت شده باشد و مشخصاتی اعم از تیم، آدرس دفتر کار و شماره تلفن ثابت آن مشخص و در بازار از اعتبار و نام برخوردار باشند.

۲- کیف پول امن و ذخیره‌سازی سرد

برای خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال، امنیت صرافی بسیار مهم است. صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، معمولا کیف پول برای کاربران خود با آدرس جداگانه ایجاد می‌کنند. در این صورت، کاربران بعد از خرید و فروش ارزهای خود می‌توانند موجود خود را به صورت زنده در کیف پول مشاهده و دارایی‌های خود را مدیریت کنند. توجه داشته باشید که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خود آدرس اختصاصی به کاربران نمی‌دهند و برای کاربران در صرافی‌های خارجی حساب باز می‌کنند. به همین دلیل معمولا شعارهایی مانند نقل و انتقال رایگان به صرافی‌های خارجی می‌دهند. انجام چنین کاری ریسک بسته شدن حساب و کیف پول کاربران را به همراه دارد و توصیه می‌شود در این صرافی‌ها فعالیت انجام نشود.

مورد بعدی ذخیره‌سازی سرد است. بسیاری از صرافی‌های آنلاین دارایی‌های کاربران را در سایت خود ذخیره‌سازی می‌کنند که این کار ریسک هک شدن سایت را به همراه دارد. صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال معمولا درصدی از دارایی‌های خود را به اصطلاح به صورت سرد ذخیره‌سازی می‌کنند. به این ترتیب، بخشی از دارایی‌ها را در کیف پول‌های سخت‌افزاری منتقل کرده و خطر هک شدن را از خود دور می‌کنند.

۳- پشتیبانی ۲۴ ساعته

تعامل دائم و همیشگی با کاربران یکی از مهم‌ترین معیارها در صرافی‌های ارز دیجیتال است. زمانی که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت‌نام می‌کنید، بسیار دقت لازم باید داشته باشید که این صرافی پشتیبانی کامل و دائم داشته باشد. بسیاری از صرافی‌ها حتی در سطح جهانی از این معیار برخوردار نیستند و کاربران معمولا بعد از چندین روز پاسخ خود را دریافت می‌کنند. در بازارهای مالی این پشتیبانی از اهمیت بالا برخودار است و منجر به فعالیت و عملکرد بهتر صرافی‌ها می‌شود.

۴- کارمزد پایین خرید و فروش

به صورت کلی دو نوع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. صرافی‌هایی که به آن‌ها OTC گفته می‌شود که در این حالت کاربران از صرافی ارز دیجیتال خریداری می‌کنند و به صرافی می‌فروشند. نوع دیگر صرافی‌ها نظیر به نظیر یا بازارهای معاملاتی هستند. در این صرافی‌ها کاربران از همدیگر خرید و فروش می‌کنند. در صرافی‌های نوع دوم معمولا کارمزدهای خرید و فروش پایین‌تر هستند. البته در بین خود این صرافی‌ها هم تفاوت در کارمزد خرید و فروش وجود دارد. در انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به کارمزدهای خرید و فروش دقت کرد و درصد کارمزدها به شکل معقول باشد.

۵- پشتیبانی از ارزهای متنوع

بیت‌ کوین و اتریوم از ارزهای دیجیتال اولیه هستند. اما در حال حاضر ارزهای دیجیتال بسیاری در دنیا ارائه شده که بازدهی به مراتب بیشتری از بیت‌ کوین و اتریوم می‌دهند. صرافی‌های معتبر در ایران و دنیا باید از ارزهای متنوع و زیادی پشتیبانی کنند تا کاربران بتوانند به صورت ریالی ارزهایی که شانس ایجاد بازدهی بالایی دارند را خریداری کنند.

۶- پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چین مختلف

شبکه‌های بلاک‌چین در صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار پراهمیت هستند. برای مثال، کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم برابر با ۴۰ دلار و در شبکه ترون برابر با ۱ دلار است. شبکه‌های زیادی از جمله شبکه اتریوم، ترون، BEP20 و ... در دنیا وجود دارد. یکی از معیارهای صرافی ارز دیجیتال معتبر، پشتیبانی از انواع این شبکه‌ها و امکان استفاده از آن‌ها برای کاربران است.

۷- احراز هویت فوری

کاربران برای شروع در صرافی‌های ایرانی طبق قوانین باید احراز هویت شوند. معمولا احراز هویت شامل آپلود برخی از مدارک مانند کارت ملی و تعهدنامه می‌شود. تمامی این صرافی‌ها بدون احراز هویت اجازه معامله به کاربران را نمی‌دهند. با وجود نوسانات بالای قیمت‌های ارز دیجیتال، ممکن است بر اثر طولانی شدن فرآیند احراز هویت کاربران از بازار جا بمانند. بنابراین بسیار مهم است که صرافی مورد نظر فرآیند احراز هویت سریع داشته باشد.

۸- حجم معاملات

آخرین معیار مورد بررسی حجم معاملات است. حجم معاملات به این معنی است که در این صرافی چه مقدار ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شود. حجم معاملات بالا نشان دهنده اعتبار و سرعت معاملات یک صرافی است. صرافی‌های زیادی وجود دارند که حتی حجم معاملات خود را در سایت خود اعلام نمی‌کنند و کاربر نمی‌تواند متوجه حجم معاملات شود. بنابراین، صرافی‌هایی که حجم معاملات خود را نشان می‌دهند و از حجم مورد قبولی برخوردار هستند، از اعتبار بالاتری برخوردارند.

۹- اپلیکیشن موبایلی

صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال معمولا اپلیکیشن موبایلی دارند. مزیت اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال این است که کاربران می‌توانند هرجایی در هر زمانی معاملات خود را انجام بدهند. بنابراین در انتخاب صرافی دقت داشته باشید که صرافی از اپلیکیشن موبایلی مناسب برخوردار باشد.

معرفی صرافی معتبر ایرانی

صرافی‌های زیادی در ایران فعالیت دارند که شناسایی و مقایسه آن‌ها از نظر معیارهای گفته شده بسیار پراهمیت است. در این قصد داریم یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی که از نظر معیارهای گفته شده امتیازی بالایی کسب کرده است را معرفی کنیم.

معرفی صرافی ایرانی بیت پین

شرکت دانش بنیان بیت پین، شرکتی است که از دل دانشگاه صنعتی شریف و مجموعه سهام‌داران بنام صنعت فناوری اطلاعات بیرون آمده است. این شرکت به صورت خاص و تخصصی در زمینه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال فعالیت داشته و شاخه‌های فعالیت آن شامل توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر بلاکچین، پژوهش و مشاوره در زمینه بلاکچین و ارز دیجیتال است. این شرکت از نظر معیارهای بالا مورد بررسی قرار گرفت.

  • شفاف بودن تیم و اطلاعات شرکت: از نظر این معیار، بیت پین به صورت کامل و شفاف خود را در سایت خود و سایت‌های مختلف معرفی کرده است. به راحتی با سرچ گوگل می‌توان درباره تیم و بنیانگذاران صرافی بیت پین و همچنین شرکت حقوقی آن اطلاعات کامل کسب کرد. همچنین در سایت بیت‌ پین آدرس، شماره تلفن و تمامی مشخصات این شرکت به صورت کامل درج شده است.
  • کیف پول امن و ذخیره‌سازی سرد: بیت پین به هر کاربر خود یک آدرس اختصاصی کیف پول را ارائه می‌کند. همچنین تیم این صرافی از مکانیزم‌های متفاوت ذخیره سازی سرد (Cold Storage) جهت حفاظت هرچه بیشتر دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: بیت پین دارای پشتیبانی به صورت چت آنلاین به صورت ۲۴ ساعته است. نکته جالب درباره این سایت، هوش مصنوعی کار شده در چت آنلاین است که در صورتی که اپراتور در دسترس نباشید، به صورت هوش مصنوعی کاربران پاسخ خود را فوری می‌گیرند.
  • کارمزد پایین خرید و فروش: در بین تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال کشور، بیت پین پایین‌ترین سطح کارمزدها را دارا است. مخصوصا در بازارهای با پایه تتر، حتی از صرافی‌های خارجی مانند بایننس هم کارمزد کمتری دریافت می‌شود.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف: بیت پین متنوع‌ترین بازار معاملاتی کشور است. در این پلتفرم بیش از ۲۰ رمزارز مختلف در بازارهای ریالی و تتری وجود دارد که کاربران می‌توانند به راحتی معامله کنند. در این پلتفرم حتی خرید شیبا و سایر ارزهای جدید و پرنوسان هم ممکن است.
  • پشتیبانی از شبکه‌های بلاکچین: بیت پین از تمامی شبکه‌های اصلی بلاک‌چین مانند ترون (TRC20)، بایننس (BEP20)، اتریوم (ERC20) و بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. برخی از شبکه‌ها مانند ترون و بایننس این امکان را به کاربران می‌دهد که با کارمزد بسیار پایین رمزارزهای خود را منتقل کنند.
  • احراز هویت فوری: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بیت پین احراز هویت فوری است. معمولا ثبت‌نام در این سایت بسیار ساده بوده و احراز هویت نهایتا ۲۴ ساعته انجام می‌شود. همچنین محدودیت واریز ریالی در این سایت وجود ندارد.
  • حجم معاملات: بیت‌ پین با شفافیت کامل حجم معاملات خود را منتشر می‌کند. در بازارهای مختلف این پلتفرم شما می‌توانید حجم معاملات بیت پین را مشاهده کنید.
  • اپلیکیشن موبایلی: یکی از مزیت‌های مهم بیت پین داشتن اپلیکیشن موبایلی قدرتمند است. بیت پین هم در پلتفرم اندروید هم در پلتفرم iOS دارای اپلیکیشن‌های ساده و با رابط کاربری قوی است. اپلیکیشن بیت پین در بازارهای دانلود اپلیکیشن مختلف و به صورت لینک مستقیم قابل دانلود است.

همچنین بیت پین برای ایجاد درآمد ثابت به صورت رمزارز، قابلیت دعوت از دوستان دارد. به این ترتیب شما می‌توانید با دعوت از دوستان، علاوه بر کارمزد روی معاملات، قسمتی از معاملات دوستان خود را به عنوان درآمد ثابت در کیف پول خود خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی