ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه در آپارات بهترین تبلیغات ویدئویی را داشته باشیم

همان طور که شنیده‌اید، عصر حاضر، عصر تبلیغات است و مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارها این است که در این بمباران تبلیغاتی صدایشان به گوش مخاطب برسد. به همین دلیل تبلیغات به یک رکن اساسی برای همه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان طور که شنیده‌اید، عصر حاضر، عصر تبلیغات است و مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارها این است که در این بمباران تبلیغاتی صدایشان به گوش مخاطب برسد. به همین دلیل تبلیغات به یک رکن اساسی برای همه کسب‌وکارها تبدیل شده است. اما کدام نوع تبلیغات برای کسب‌وکارها موثرتر است؟

به‌طور قطع و یقین تبلیغات ویدئویی! چرا؟ 80 درصد ترافیک مصرفی دنیا مربوط به ویدئو است و در این بلبشوی تبلیغاتی، تبلیغات ویدئویی نقش مهمی را در استراتژی جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل دارند. طبق آماری که هاب‌اسپات منتشر کرده است، بیش از 50 درصد مصرف‌کنندگان بیش از هر محتوای دیگری تمایل دارند ویدئوهای یک برند را تماشا کنند.

در ادامه به دلایل دیگر اهمیت تبلیغات ویدئویی برای کسب‌وکارها و ویژگی‌های تبلیغ ویدئویی موثر اشاره می‌کنیم و بهترین پلتفرم برای تبلیغ ویدئویی در ایران را معرفی می‌کنیم.

اهمیت تبلیغات ویدئویی

  1. مشتریان شما در حال تماشا ویدئو بیشتری هستند

احتمالا کسب‌وکارهای بزرگ نمی‌خواهند شما این آمار و ارقام را ببینید. آمار نشان می‌دهد مخاطبان هدفتان در حال تماشای ویدئو بیشتر از هر فرمت محتوایی دیگری هستند:

  • 92 درصد مشتریان بالقوه کسب‌وکارهای B2B از ویدئوی آنلاین استفاده می‌کنند.
  • هر روز 4 میلیون ویدئو روی یوتیوب مشاهده می‌شود.
  • حدود یک‌سوم خریداران بعد از دیدن تبلیغ ویدئویی یک محصول، آن را می‌خرند.
  • تبلیغات ویدئویی نرخ تعامل (Engagement) بیشتری دارد

ویدئو با ادغام دو پارامتر توجه کاربر را جلب می‌کند: صدا و حرکت. هر دوی پارامترها نقش اساسی در انتقال یک پیام تاثیرگذار را دارند و از این رو منجر به تعامل بیشتر می‌شوند.

Media Mind با شش ماه تحلیل‌وبررسی مداومی که بر روی بیش از سه میلیارد تبلیغ انجام داد به این نتیجه رسید که روی تبلیغات ویدئویی 27.4 برابر نسبت به  بنرهای ساده کلیک شده است.

  • تبلیغات ویدئویی فروش بیشتری را به همراه دارد

طبق گزارش eBay و آمازون، افزودن یک تبلیغ ویدئویی به صفحه محصول تا 35 درصد شانس خرید آن محصول را افزایش می‌دهد.

  • تبلیغات ویدئویی قابل اشتراک‌گذاری هستند

افراد معمولا تمایل بیشتری به اشتراگ‌گذاری ویدئوها دارند؛ زیرا در هر دقیقه بیش از 700 ویدئو توسط کاربران در توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود.

یک مثال موفق برای تبلیغات ویدئویی، تبلیغ کمپانی Poo Pourri است. این تبلیغ تا این لحظه 44 میلیون بار دیده شده و در حدود 11 هزار کامنت گرفته است و نکته جالب‌تر ماجرا این است که ارزش این کمپانی تا قبل از این تبلیغ ویدئویی 10 میلیون دلار بود ولی پس از وایرال شدن این تبلیغ، ارزشش سه برابر شد و به 30 میلیون دلار رسید.

مطالب جالب: همه چیز درباره تبلیغات ویدیویی صباویژن

  • تبلیغات ویدئویی نرخ کلیک بالاتری دارند

تبلیغات ویدئویی به‌واسطه داستان‌سرایی بهتر، درگیر کردن صدا و تصویر و... برای مخاطبان جذاب‌تر است و درنتیجه نرخ کلیک بیشتری را نیز به همراه دارد.

  • دوستی عمیق گوگل با ویدئو

طبق الگوریتم‌های جدید موتورهای جست‌وجوی بزرگ مانند گوگل، هنگام نمایش نتایج جست‌وجو، ویدئوها در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

  • انتقال حجم زیادی از اطلاعات در زمان کم

در مقایسه با متن می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری داده‌های بیشتری را روی ویدئو قرار دهید. ویدئو حواس بیشتری را درگیر می‌کند بنابراین می‌توانید همزمان با صدا و تصویر، اطلاعات بیشتری را به مخاطب منتقل کنید.

  • تبلیغات ویدئویی بهترین فرمت محتوا برای داستان‌سرایی است

‌همان طور که در بالا گفتیم، تاثیر احساسی تبلیغات ویدئویی قابل‌توجه است. با ویدئو می‌توانید حتی بدون گفتن یک کلمه داستان‌سرایی کنید و سیم احساسات مخاطب را به محصول یا خدمتتان وصل کنید و رابطه محکمی بین برند و مخاطبتان بسازید.

  • در یک کلام مخاطب دوست دارد

مخاطب امروز حوصله آن را ندارد که برای آگاهی از برندتان یک مقاله سه هزار کلمه‌ای را بخواند. آن‌ها  کمی تنبل شده‌اند و دوست دارند محتوا رو لقمه‌پیج در دهانش بگذارید و چه فرمتی بهتر از ویدئو! لقمه‌پیچ، آماده و تاثیرگذار!

طبق گفتۀ یکی از مدیران اینستاگرام، این پلتفرم تصمیم دارد که در سال 2022 تمرکز ویژه‌ای روی محتوای ویدئویی داشته باشد و این برنامه قطعا ناشی از نیاز و درخواست مخاطبان طراحی شده است.

چطور یک تبلیغ ویدئویی عالی داشته باشیم؟

بعد از اینکه به اهمیت تبلیغات ویدئویی پی برید، وقت آن است تا با پارامترهایی که باعث موفقیت تبلیغات ویدئویی می‌شود، آشنا شوید:

  1. کسب دانش!

یکی از نکته‌های مهم این است که خودتان هم اندک دانشی در مورد تبلیغات کسب کنید. نگران نباشید، نیازی نیست کتاب‌های ثقیل و سنگین تبلیغات را مطالعه کنید. تنها کافی است سری به بلاگ صباویژن بزنید تا با مطالب ارزشمند، ساده، روان و کاربردی در زمینه تبلیغات روبه‌رو شوید.

  • کار را به کاردن بسپار!

فرض کنید کار بنایی ساختمانتان را به اصغرآقا لوله‌کش می‌سپارید. شاید اصغرآقا همه‌فن‌حریف باشد و دستی بر آتش بنایی هم داشته باشد و به‌قول معروف کار را برای شما دربیاورد اما هیچ وقت نمی‌تواند مانند اوس‌کریم بنّا که 20 سال است بنایی می‌کند، ظریف‌کاری بکند و یک کار تمییز و حرفه‌ای به شما تحویل دهد.

آژانس‌های تبلیغاتی برای انجام تبلیغات ویدئویی حکم استفاده از اوس‌کریم بنّا را دارد. گاهی مشورت با این آژانس‌ها می‌تواند از هدر رفتن میلیون‌ها تومان سرمایه جلوگیری کند. با کمک و مشورت این آژانس‌ها می‌توانید بهترین نوع تبلیغات را با توجه کسب‌وکارتان پیدا کنید.

اگر بخواهیم آژانس تبلیغاتی معتبری را به شما پیشنهاد کنیم، آژانس تبلیغاتی صباویژن یکی از بهترین آن‌ها است چراکه سابقه همکاری با برندهای بزرگ و معتبری مانند همراه اول، بانک دی، دیجی استایل، دامستوس، رامک و... را در کارنامه‌اش دارد.

  • ویدئوی اثرگذار

موارد زیر مهم‌ترین مواردی هستند که باید در تبلیغات ویدئویی‌تان رعایت کنید تا تبلیغاتی موثر داشته باشید:

  • داستان‌سرایی داشته باشید
  • روی درد مخاطب تاکید کنید نه روی ویژگی‌های کسب‌وکارتان. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید چه حسی نسبت به محصول یا کسب‌وکارتان پیدا می‌کنید.
  • دو ثانیه ابتدا و پنج ثانیه آخر هر تبلیغ ویدئویی بسیار حیاتی هستند. باید برای‌شان برنامه داشته باشید. در دو ثانیه اول با استفاده از پدیده شکاف کنجکاوی (Curiosity Gap) یک مورد غیرعادی را نشان دهید. در پنج ثانیه پایانی هم باید آن مورد غیرعادی را حل کنید و از داستان گره‌گشایی کنید.
  • انتخاب پلتفرم مناسب

همۀ این مواردی که تا الان گفته شد یک طرف و این مورد یک طرف. انتخاب اشتباه پلتفرم مناسب برای انتشار تبلیغ ویدئویی ممکن است کل کمپین و اهدافش را بر باد دهد! شناخت مخاطب، جغرافیا، میزان بودجه، اهداف مرتبط برای تبلیغ و... از عوامل تاثیرگذار در تبلیغات ویدئویی است.

در حال حاضر لینکدین، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام، آپارات و... پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها تبلیغات خود را به نمایش بگذارید اما کدام‌یک از آن‌ها برای کسب‌وکارهای ایرانی به‌صرفه‌تر و موثرتر است؟

با توجه به تحریم‌ها و تفاوت وحشتناک دلار و ریال، در بین این گزینه‌ها بهترین انتخاب آپارات است. البته این نکته را هم ذکر کنیم که انتخاب آپارات دلایل دیگری هم دارد که در ادامه به آن‎ها اشاره می‌کنیم.

چرا تبلیغ در آپارات؟

بالاتر نکاتی را در اینباره که چرا تبلیغ در آپارات برای کسب‌وکارهای ایرانی موثر است بیان کردیم. در ادامه چند مورد دیگر را بیان می‌کنیم که می‌تواند به شما برای انتخاب و استفاده بهینه از این پلتفرم کمک کند.

  1. عضویت در لیست پربازدیدترین سایت‌های ایران و جهان

آپارات با حدود 61 میلیون کاربر یکتا در ماه، جزء پربازدیدترین سایت‌های ایران است. همچنین با بیشتر از 18 میلیون کلیک روزانه جزء لیست 100 سایت برتر دنیا است.

  • امکان هدف‌گذاری

می‌توانید مشخص کنید تبلیغاتان به‌شکل هدفمند تنها در یک دسته‌بندی خاص به نمایش گذاشته شود. همچنین می‌توانید کانال‌هایی را که احساس می‌کنید به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر هستند، هدف قرار دهید و تبلیغ خود را فقط روی این کانال‌ها به‌نمایش بگذارید.

  • تکنولوژی Capping

با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید مشخص کنید که تبلیغتان به هر کابر چند بار نمایش داده شود.

  • ایجاد CTA

چه چیزی بهتر از این که با فراخوان به اقدام‌های جذاب، مخاطبان را ترغیب کنید تا آنچه را که می‌خواهید، انجام دهند.

  • تبلیغ هدفمند روی کلیدواژه‌های خاص

می‌توانید در سرویس تبلیغاتی آپارات روی یک‌سری کلیدواژۀ مرتبط با کسب‌وکارتان تمرکز کنید تا نتیجۀ بهتری بگیرید.

  • تضمین!

با این تضمین خیالتان راحت است که حداقل 6 ثانیه تبلیغاتان دیده می‌شود و فقط زمانی از بودجه شما کم می‌شود که مخاطبان 6 ثانیه یا بیشتر از تبلیغ شما را ببینند.

  • جایگاه‌های متنوع برای تبلیغ

علاوه بر تبلیغات پیش از ویدئو و تبلیغات در حین جستجوی ویدئوهای مشابه، می‌توانید از بنر کنار ویدئوها، بنر صفحه اصلی، جایگاه پاز و پلی و بنر موبایل استفاده کنید. بالاتر در مورد تبلیغات بنری صحبت کردیم. تبلیغات بنری تکمیل‌کنندۀ تبلیغات ویدئویی است و در صورت استفاده با یکدیگر بهترین جواب ممکن را از تبلیغات ویدئویی می‌گیرید.

  • آمار لحظه‌ای

در داشبوردی که در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید در لحظه آمارها و گزارش‌های تبلیغاتتان را مشاهده کنید. آماری مانند بودجه مصرف‌شده، کلیک روی تبلیغ، پخش صورت گرفته و میانگین CTR.

  • قیمت مناسب!

قیمت‌ها در آپارات از یک تومان برای تبلیغ در بخش ویدئوهای مشابه شروع می‌شود. در بخش تبلیغات حین پخش ویدئو نیز قیمت از 25 تومان شروع می‌شود و تا 50 تومان یا بالاتر به ازای هر بار نمایش ادامه دارد. شما می‌توانید بر اساس بودجه خود، نوع نمایش را تعیین کنید.

تیر خلاص برای شکار مخاطب

اگرچه ایجاد تبلیغات ویدیویی نسبت به دیگر تبلیغات کمی زمان‌بر و پرهزینه‌تر است، اما توانایی بالای تبلیغ ویدئویی در روایت داستانتان به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان بالقوه بیشتری را درگیر کنید و کلیک‌های بیشتری را روی تبلیغاتتان دریافت کنید.

اگر نگران هزینۀ تبلیغات ویدئویی هستید، آپارات این نگرانی را برطرف کرده است چراکه با این سرویس تبلیغ ویدئویش برای کمک به کسب‌وکارها و افراد مختلف طراحی شده است تا با هر بودجۀ دلخواه، تبلیغ ویدئویی خود را انجام دهند و مشتریان و مخاطبان بیشتری را به‌دست بیاورند. اگر با خواندن این مطلب احساس می‌کنید وقت آن رسیده تا از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید و نیاز به مشورت دارید، کافی است با شماره 02125965 تماس بگیرید تا از مشاوره و مشورت متخصصان تبلیغات آژانس صباویژن به رایگان بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی