ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

عینک آفتابی اصل یا تقلبی؟ مسئله این است

انواع عینک‌های آفتابی مختلفی از چند ده‌هزارتومان تا چند هزار دلار در دنیا تولید می‌شوند که گاهی برخی از آن‌ها مثل عینک معروف برند شوپارد که با الماس و طلا تزئین شده‌ است، به‌اندازه یک ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انواع عینک‌های آفتابی مختلفی از چند ده‌هزارتومان تا چند هزار دلار در دنیا تولید می‌شوند که گاهی برخی از آن‌ها مثل عینک معروف برند شوپارد که با الماس و طلا تزئین شده‌ است، به‌اندازه یک خانه قیمت دارند! از آنجایی که بازار عینک گسترده است و تفاوت قیمت‌ها نیز بسیار زیاد است، چندان عجیب نیست که این بازار به‌اندازه برند‌های معروف، پر از مدل‌های فیک و تقلبی باشد. بر طبق آمار عینک‌های برند Ray-Ban بیشترین کپی موجود در بازار را دارند. گزارش OECD در سال 2019 نشان می‌دهد که تجارت کالاهای تقلبی و فیک 3.3 درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد که در این میان بازار پرسود عینک‌ نیز از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به نزدیک شدن به زمان تابستان، اگر قصد خرید عینک آفتابی دارید اما نگران تشخیص اصل یا فیک بودن آن هستید، با این راهنما همراه ما باشید.

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا عینک آفتابی موردنظر شما اصل است یا خیر، بررسی فاکتورهای زیر برای یافتن پاسخ این سؤال به شما کمک می‌کند. درواقع چندین راه ساده برای تشخیص عینک آفتابی اصل از فیک وجود دارد.

بررسی وب‌سایت برند

وب‌سایت برند سازنده را بررسی کنید تا متوجه شوید که عینک آفتابی موردنظر شما با چه پکیجی عرضه شده است؛ مثلا عینک آفتابی مردانه پرادا با پارچه میکرو فیبر مشکی و لوگوی پرادا که در مرکز آن واقع شده است، فروخته می‌شود. حروف نام پرادا به‌صورت متمایز، با فاصله یکسان و فونت رسمی شرکت روی محصول درج شده است.

بسته‌بندی کامل

دقت کنید که محصول خریداری‌شده بسته‌بندی کاملی داشته باشد. مثلاً جعبه، پارچه میکرو فیبر و کتابچه، همه این‌ها بخشی از یک بسته‌بندی عینک آفتابی ری بن اصل هستند. اگر این آیتم‌ها را به‌طور کامل مشاهده نمی‌کنید باید به اصل بودن عینک شک کنید.

در تصویر زیر نمونه‌ای از بسته‌بندی کامل عینک آفتابی ری بن اصل را مشاهده کنید.

جعبه

تمامی عینک‌ها اورجینال زنانه و مردانه، جعبه‌ای دارند که نام و نشان تولیدکننده عینک آفتابی روی آن درج شده است. همچنین دفترچه‌ای حاوی اطلاعات سازنده و بارکد (کد سریال) عینک به‌صورت بروشور در قاب عینک وجود دارد. شماره مدل، رنگ، اندازه لنز و اندازه فریم و کشور سازنده باید درون این دفترچه به‌صورت کامل درج شده باشد. عینک دودی مردانه Ray-Ban اصل یا اورجینال در یک کیف چرم مصنوعی مشکی یا قهوه‌ای عرضه می‌شود، درحالی‌که عینک آفتابی Oakley sunnies و Vogue در یک کیسه سخت یا نرم با لوگویی روی آن فروخته می‌شود.

کیفیت و ضمانت

عینک‌های آفتابی اصل کیفیتی استثنایی دارند و از موادی باکیفیت بالا ساخته‌ شده‌اند. از روکش دور لولاها گرفته تا وزن مواد می‌توانید تشخیص دهید که عینک موردنظر اصل است یا خیر. به‌طور مثال مدل‌هایی مانند Wayfarer که از قالب تولید می‌شوند، قبل از صیقل دادن توسط دست از یک بلوک استات بریده می‌شوند. مواد استات صاف و بدون درز است که کیفیت این عینک را ثابت می‌کند. شما می‌توانید این مورد را با کشیدن انگشت خود در امتداد بازوهای فریم عینک آزمایش کنید. اگر بازوهای فریم عینک دندانه‌دار یا ناهموار به نظر می‌رسند، به‌احتمال‌زیاد عینک آفتابی شما فیک است. برای این که از کیفیت عینک آفتابی و اصل بودن آن خیالتان راحت باشد، توصیه می کنیم در میان فروشگاه‌های آنلاین به سراغ فروشگاه اینترنتی مدیسه بروید. زیرا تجربه خرید مشتریان نشان داده است که قابل اعتمادترین فروشگاه آنلاین خرید عینک آفتابی اصل در ایران است.

لنزها

لنزهای عینک‌های اصل از کیفیت بالاتری نسبت به عینک‌های فیک برخوردارند. باید اطلاعات خود را بالا ببرید و بدانید که دقیقاً قرار است چه چیزی بخرید. به‌عنوان‌مثال، طرح‌های کلاسیک Ray-Ban اصولا از شیشه ساخته‌شده‌اند. ازاین‌رو اگر قصد خرید عینک ری‌بن را دارید، می‌توانید به‌دقت روی لنزها ضربه بزنید تا ببینید که به نظر می‌رسد از شیشه ساخته‌ شده‌اند یا خیر.

فریم عینک

یک راه عالی دیگر برای تشخیص تقلبی بودن عینک آفتابی، بررسی فریم و دقت به وزن آن است. غالباً عینک‌های آفتابی جعلی سبک‌تر از عینک‌های آفتابی اصلی هستند و برخی از عینک‌های فیک که از استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند اصولاً سنگین‌تر از نمونه‌های واقعی هستند. این تضاد وزن به‌سادگی می‌تواند دست فروشندگان عینک‌های آفتابی فیک را برای شما رو کند. فریم‌های اصل ساخته شده از مواد درجه یک باید هنگام استفاده احساس تعادل و راحتی به شما هدیه دهند. آن‌ها نباید هیچ‌گونه خط و خش یا نقصی داشته باشند. ازاین‌رو بهتر است که از بالا به فریم عینک خود نگاه کنید تا از متقارن بودن آن مطمئن شوید.

برند

اغلب برندهای باکیفیت معمولاً نام شرکت یا حروف اول نام تجاری خود را روی لنز عینک حک می‌کنند. سعی کنید این نوشته‌ها را کمی با ناخن بخراشید. اگر نوشته به‌راحتی جدا شد عینک آفتابی موردنظر تقلبی است. همچنین اگر اصلاً لوگویی وجود ندارد باید بدانید که بدون شک عینک شما فیک است. به تمامی برچسب‌ها یا نحوه درج لوگو دقت کنید. به‌طور مثال عینک ری بن اصل دارای یک ""RB واضح روی یک لنز و عبارت "" Ray-Ban به رنگ سفید روی لنز دیگر است. لنزهای پلاریزه ری بن نیز دارای " "P در گوشه بالای لنز هستند.

لولا

عینک آفتابی اصل واقعی باید بدون زحمت باز و بسته شود. به‌عبارت‌دیگر، نه خیلی سفت باشد و نه اصطلاحاً لق. لولاها باید صاف باشند و قالب‌گیری با کیفیتی داشته باشند. به‌عنوان نمونه، عینک‌های آفتابی تقلبی لویی ویتون با پیچ های تک اتصالی با کیفیت پایین تولید می‌شوند و به دلیل ساختار ضعیفشان، لولاها هنگام باز یا بسته شدن احساس خوبی ایجاد نمی‌کنند.

قیمت‌گذاری

بررسی برچسب قیمت عینک آفتابی روشی بسیار مؤثر برای تشخیص تفاوت بین نسخه واقعی و تقلبی است. درست است که ممکن است محصولات تقلبی هم با تبلیغاتی مناسب در فروشگاه‌های اینترنتی با تخفیف‌هایی جذاب فروخته شوند اما درنهایت قیمت عینک‌های فیک به‌اندازه عینک‌های آفتابی اصل نمی‌رسد.

خرید عینک آفتابی اصل

با توجه به افزایش جمعیت جهان و بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به سلامت چشم و مراقبت از آفتاب، بازار عینک‌های آفتابی روند رشد سریع‌تری را نسبت به قبل در پیش گرفته‌اند. از سویی دیگر نباید از تأثیر دنیای مد و اکسسوری‌های مختلف در رشد بیشتر این صنعت غافل شد. انواع عینک آفتابی مردانه و عینک آفتابی زنانه بیش از گذشته به موضوع مهمی در دنیای مد و فشن تبدیل‌شده‌اند و همه افراد دوست دارند که برحسب بودجه خود با تغییر فصل و با خرید عینک آفتابی جدید روح تازه‌ای به استایل خود ببخشند. در این میان مسئله مهم برای خرید چنین اکسسوری جذابی، توانایی تشخیص نسخه‌های اصلی از تقلبی است. مراحل نام برده در این مقاله راهنمای کاملی است که می‌تواند به شما کمک کند تفاوت بین یک عینک آفتابی واقعی با تقلبی را به‌خوبی تشخیص دهید. بااین‌حال درصورتی‌که هنوز شک دارید، سعی کنید از یک فروشگاه معتبر یا قانونی مثل مدیسه خرید خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی