ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

6 نکته مهم برای افزایش طول‌عمر ایرپاد که باید بدانید

قطعا داشتن یک ایرپاد اپل برای گوشی تلفن همراه خودتان، احساس خوبی به شما از گوش دادن موزیک‌های مختلف و داشتن یک مکالمه زیبا دست می‌دهد. ایرپاد یکی از بهترین تجهیزات جانبی است که در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قطعا داشتن یک ایرپاد اپل برای گوشی تلفن همراه خودتان، احساس خوبی به شما از گوش دادن موزیک‌های مختلف و داشتن یک مکالمه زیبا دست می‌دهد. ایرپاد یکی از بهترین تجهیزات جانبی است که در کنار گوش‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات در عین اینکه سبک وزن‌اند، به راحتی قابل استفاده هم می‌باشند. عمر باتری زیاد و عملکرد فوق‌العاده، از جمله مزایای ایرپادهای موجود در بازارند.

اما به هر حال هر یک از لوازم جانبی تلفن همراه ممکن است در طی سال‌ها، فرسوده شوند و عملکرد بسیار مناسبی نداشته باشند، ولی با کمک یک سری نکات و اصول نگهداری، می‌توان Air Pods را سال‌ها مورد استفاده قرار داد. در ادامه مقاله چندین راهکار برای افزایش طول‌عمر این محصول ارائه می‌شود.

1. به طور منظم ایرپاد را تمیز کنید

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به صورت منظم از ایرپاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که این محصول می‌تواند گرد و غبار، موم گوش و کثیفی‌های مختلفی را به خودش جمع کند. به همین خاطر، احتمال اینکه بلندگوها یا میکروفن‌ها مسدود شوند، وجود دارد. حتی ممکن است باکتری‌هایی که روی Air Pods قرار دارند، باعث ایجاد عفونت در گوش‌های شما شوند.

پس تمیز کردن Air Pods به صورت منظم اهمیت بسیار زیادی دارد. می‌توانید از یک پد الکلی با الکل 70 درصد انتخاب کنید و روی Air Pods را به راحتی تمیز کنید. دقت داشته باشید که نباید برای تمیز کردن ایرپاد از شوینده‌های دیگر مانند سفید کننده، وایتکس و ... استفاده کنید. استفاده از دستمال کاغذی و پنبه برای تمیز کردن ایرپاد ممنوع است. شما باید از یک پد و یا یک پارچه تمیز و خشک که بدون پرز است، برای تمیز کردن ایرپاد استفاده کنید.

2. مراقب باتری لیتیوم یونی باشید

ایرپاد مانند اکثر دستگاه‌های الکترونیکی با باتری لیتیوم یونی کار می‌کند. این باتری‌ها، یکی از بهترین باتری‌هایی است که در سال‌های اخیر تولید شده است؛ اما برای اینکه به درستی کار کند، نیاز است که به سلامت آن توجه داشته باشید.

بهترین کار برای جلوگیری از خراب شدن باتری لیتیوم یونی Air Pods این است که آن را به صورت کامل شارژ نکنید. از قرار دادن ایرپاد در یک مدت زمان طولانی در شارژ جلوگیری کنید.

3. از قرار دادن Air Pods در معرض دمای شدید خودداری کنید

مانند هر یک از لوازم الکترونیکی که دارید، ایرپادها نیز در یک دمای مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین دمای محیط برای ایرپادها از 0 تا 35 درجه سانتی گراد خواهند بود. در صورتی که دمای Air Pods بیشتر یا کمتر از محدوده دمای ذکر شده باشد، احتمال خرابی آن نیز افزایش پیدا می‌کند. پس سعی کنید که Air Pods را در یک محدوده دمایی مشخص نگهداری کنید.

مثلا اگر هنگام رانندگی از Air Pods استفاده می‌کنید، از قرار دادن ایرپاد در خودرو پس از تمام شدن رانندگی خودداری کنید. قرار دادن Air Pods در یک مدت طولانی جلوی نور آفتاب مضرات زیادی را به همراه دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

اگر احساس می‌کنید که ایرپاد شما بیش از حد در معرض دمای بالا قرار گرفته است، بهتر است که از شارژ کردن آن بلافاصله پس از داغ شدن جلوگیری کنید. چون با این کار عمر باتری آن را کاهش می‌دهید.

4. ایرپاد را در معرض آب و عرق قرار ندهید!

شاید دوست داشته باشید که در حین دویدن از ایرپاد استفاده کنید و از گوش دادن یه یک موسیقی زیبا، احساس لذت کنید. این کار اصلا مشکلی ندارد و شما می‌تواند از Air Pods استفاده کنید؛ ولی در نظر داشته باشید که نسخه ایرپاد (نه ایرپاد پرو یا ایرپاد مکس) مقاوم در برابر آب نیست. به همین خاطر، عرق کردن شما در حین دویدن می‌تواند به آن ضرر برساند.

اگر به طور اتفاقی Air Pods شما در معرض آب یا رطوبت زیادی قرار گرفته است، بلافاصله آن را با یک پارچه بدون پرز خشک کنید. شما نباید پس از قرار گرفتن Air Pods در معرض رطوبت، آن را در شارژ بگذارید. این کار باعث کاهش طول‌عمر و حتی خرابی این محصولات می‌شود.

5. از نگه داشتن Air Pods در جیب‌های کم عمق خودداری کنید

اگر دوست دارید از Air Pods در حین تمرین و رفت‌وآمد استفاده کنید، احتمالا دوست دارید که آن را در جیب خود به خصوص زمانی که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، قرار دهید. با این حال اگر جیب شما کم عمق باشد، ممکن است در هنگام نشستن یا بلند شدن، ایرپاد از جیب شما بیرون بیفتد. پس برای استفاده از این محصول حواستان به این موضوع باشد.

6. یک کیس خارجی برای آن بخرید

اگرچه Air Podsها دارای کیس شارژند؛ اما این کیس‌ها ممکن است در اثر مواجهه با گرد و غبار، آب و ... کیفیت خود را از دست بدهند. شما می‌توانید با خرید کیس‌های خارجی با کیفیت بالا، از ایرپاد خود به بهترین شکل مراقبت کنید.

طول‌عمر ایرپاد را بالا ببرید!

قطعا ایرپاد یکی از بهترین تجهیزاتی است که می‌توانید در کنار گوشی اپل خود داشته باشید و از آن لذت ببرید. اگر نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید، احتمالا دوام و طول‌عمر ایرپاد بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال چون این محصولات در گروه وسایل الکترونیکی قرار می‌گیرند، خرابی آن‌ها محتمل است و جای نگرانی نیست. فقط لازم است که در صورت مشاهده هر گونه علائم ناشی از خرابی Air Pods، اقدام به دریافت خدمات تعمیرات تخصصی اپل کنید.

این روزها، شرکت‌های مختلفی در زمینه تعمیر Air Pods فعال‌اند که به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل، از Air Pods خودتان استفاده کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. اگر نیاز به تعمیر ایرپاد دارید، می‌توانید از صالح کمپانی کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله 6 نکته مهم برای نگهداری بهتر از Air Pods جهت افزایش طول‌عمر آن‌ها ذکر شد. با خواندن این مقاله می‌توانید تا سال از ایرپاد استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی