ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با هوش مصنوعی آسرون، به موقع آهن بخرید

بازار آهن و فولاد بازاری گسترده است که علاوه بر برخی از بازارهای وابسته، حیات بسیاری از صنایع و حتی خرده‌فروشی‌ها به آن وابسته است. متأسفانه در سال‌های اخیر این بازار غیرقابل‌پیش‌بینی عمل کرده و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازار آهن و فولاد بازاری گسترده است که علاوه بر برخی از بازارهای وابسته، حیات بسیاری از صنایع و حتی خرده‌فروشی‌ها به آن وابسته است. متأسفانه در سال‌های اخیر این بازار غیرقابل‌پیش‌بینی عمل کرده و این اتفاق باعث شده تا بسیاری از افرادی که شغلشان به این بازار وابسته است، دچار ضرر شوند. به عنوان مثال، سازندگانی که بدون اطلاع از نزولی شدن قیمت روز میلگرد دست به خرید این مقطع فولادی زدند، مجبور شدند به سود کمتر بسنده کنند.

هوش مصنوعی آسرون، خدمتی جدید از این فروشگاه آنلاین آهن‌آلات است که به شما کمک می‌کند هوشمندانه آهن و فولاد بخرید. البته پیش از معرفی کامل قابلیت پیش‌بینی قیمت آهن آسرون در این مقاله، لازم است کمی بیشتر در مورد هوش مصنوعی و اهمیت پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات بدانید:

هوش مصنوعی چیست و چگونه به ما کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی یا AI، شاخه‌ای از علوم رایانه است که کارکرد آن، ساخت و توسعه دستگاه‌ها، فرایندها یا برنامه‌هایی است که توانایی انجام کارهایی را دارند که نیاز به هوش انسانی دارد. تاکنون هوش مصنوعی نتوانسته آن‌قدر پیشرفت کند که هم‌سطح هوش انسانی شود؛ اما پیشرفت آن در سال‌های اخیر بسیار چشم‌گیر بوده است. نخستین دستگاه مجهز به هوش مصنوعی، در زمان جنگ جهانی دوم و توسط آلن تورینگ ریاضی‌دان انگلیسی ساخته شد. این ماشین، قابلیت رمزگشایی پیام‌های ردوبدل شده میان آلمانی‌ها را داشت و یکی از پایه‌های پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم بود.

امروزه گوشی‌های هوشمند یکی از ملموس‌ترین نمونه‌های استفاده از هوش مصنوعی هستند. دستیارهای صوتی موجود در این گوشی‌ها می‌توانند تنها با دریافت یک فرمان صوتی، خود اقدام به جستجو در اینترنت کرده و نتیجه مطلوب را اعلام کنند؛ به نحوی که فرایند صدور فرمان تا اعلام پاسخ، همانند یک گفتگوی عادی به نظر برسد. همچنین فرایند تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره گوشی‌های هوشمند نیز با بهره‌گیری از هوش مصنوعی عمل می‌کند.

چرا پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات مهم است؟

در سال‌های اخیر، قیمت دلار نوسان زیادی داشته و از آنجایی که قیمت بسیاری از کالاها به قیمت این ارز وابسته است، قیمت آن‌ها نیز هم‌زمان با نوسان قیمت دلار دچار نوسان شده است. مقاطع فولادی نیز در دسته این کالاها قرار می‌گیرند و هر زمان قیمت دلار بالا یا پایین رفته، قیمت آهن نیز تغییر کرده است.

البته قیمت دلار تنها عامل مؤثر در نوسان قیمت مقاطع فولادی نیست. میزان عرضه و تقاضا نیز یکی از عواملی است که می‌تواند قیمت این محصولات را به کلی دگرگون کند. تعادل میان عرضه و تقاضا تحت تأثیر عوامل مختلفی مثل تغییر فصل و گرم‌تر شدن هوا، تغییر سیاست‌های قیمت‌گذاری، رونق و رکود بازارهای وابسته مثل بازار مسکن و حتی قیمت دلار، تغییر می‌کند. به عنوان مثال، در این سال‌ها هرگاه سیگنال منفی از سمت سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای دریافت شده، قیمت دلار بالا رفته و خریداران از ترس افزایش بیشتر قیمت دلار و به تبع آن قیمت مقاطع فولادی، برای خرید هجوم آورده‌اند و از آنجایی که فرمول قیمت‌گذاری در بورس کالا بر اساس میزان عرضه و تقاضا ساخته شده، این اتفاق باعث شده که میزان تقاضا بالا رفته و قیمت مقاطع فولادی نیز بالا برود.

با این اوصاف، رفتار بازار آهن و فولاد نیز شبیه به رفتار بازارهای مالی مثل بازار بورس و ارز دیجیتال شده و شناسایی زمان مناسب برای خریدوفروش در آن، نیازمندهای تحلیل‌های تکنیکال، بنیادین و پیش‌بینی قیمت‌ها است. چرا که این بازار نیز از اخبار مرتبط تأثیر می‌پذیرد و تنها انتشار خبر قطعی احتمالی برق کارخانه‌های فولادی، می‌تواند میزان تقاضا را افزایش داده و قیمت‌ها را بالا ببرد.

پیش‌بینی سریع و دقیق قیمت آهن‌آلات با هوش مصنوعی آسرون

برای یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و بنیادین، شما باید مدت زمان زیادی را صرف یادگیری نحوه رفتار بازار کنید و تا حد ممکن در زمینه‌های اقتصاد، ریاضیات و سیاست اطلاعات کسب کنید. از طرف دیگر هم باید همیشه شش دنگ حواستان به اخبار حوزه آهن و فولاد باشد. با تمام این اوصاف، باز هم این امکان وجود دارد که پیش‌بینی شما در مورد کاهشی یا افزایش شدن قیمت‌ها و زمان مناسب برای خرید مقاطع فولادی، درست از آب درنیاید.

هوش مصنوعی آسرون، کار شما را در این زمینه راحت کرده و اگر قصد دارید که بدانید قیمت مقاطع فولادی مختلف در روزهای آینده صعودی است یا نزولی، تنها کافی است که به صفحه اصلی سایت آسرون مراجعه کنید و روی عبارت «پیش‌بینی قیمت» کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید. در این صفحه می‌توانید پیش‌بینی قیمت مقاطع مهم و پرکاربرد در ساختمان‌سازی مثل قیمت میلگرد را ببینید. جهت دسترسی سریع میتوانید روی لینک زیر نیز کلیک کنید:

https://www.asroon.ir/price-forecast/

در سمت راست بخش مربوط به هر مقطع فولادی، کارت‌هایی وجود دارد که قیمت پرفروش‌ترین سایزهای میلگرد کارخانه‌های معتبر روی آن‌ها درج شده است. به عنوان مثال، سه کارت برای پیش‌بینی قیمت میلگرد میانه در سایزهای 14، 16 و 18 در بخش پیش‌بینی قیمت میلگرد وجود دارد. روی هر کارت، می‌توانید روی تاریخ پنج روز آینده کلیک کنید و علاوه بر مشاهده صعودی یا نزولی بودن قیمت، محدوده قیمتی میلگرد مورد نظر را در آن روز ببینید. نمودارهای موجود در سمت راست صفحه نیز درصد خطای هوش مصنوعی در پیش‌بینی قیمت مقطع فولادی موردنظر شما در روزهای گذشته را نشان می‌دهند.

اگر از جمله افرادی هستید که قصد سودگیری از طریق خریدوفروش آهن‌آلات را دارید، پیش‌بینی محدوده قیمتی به شما کمک می‌کند تا بفهمید که بهترین وقت برای فروش آهن‌آلات در سقف یا خرید آن‌ها در کف قیمت، چه زمانی است. اگر هم قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه خود را دارید، پیش‌بینی صعودی یا نزولی بودن قیمت‌ها در روزهای آتی به شما زمان مناسب برای خرید را نشان خواهد داد.

اگر قصد خرید میلگرد و انواع مقاطع فولادی با قیمت مناسب را دارید، می‌توانید به سایت آسرون مراجعه کنید. در صفحه مربوط به قیمت هر مقطع فولادی، می‌توانید تنوعی بالا از سایز و برندهای سازنده را پیدا کنید و بر اساس نیازهای پروژه و بودجه‌تان، از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید. کیفیت مقاطع فولادی ارسالی از انبارهای آسرون توسط واحد کنترل کیفیت آن تضمین می‌شود و برای مشورت و انتخاب زمان مناسب برای خرید مقاطع فولادی نیز می‌توانید با کارشناسان فروش این سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی