ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت

اتر محصول شبکه اتریوم، یک بلاکچین مستقل و کاربردی است که امروز قصد معرفی‌­ا‌ش را داریم.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اتریوم دومین رمزارز برتر بازار در دنیای ارز دیجیتال می­‌باشد. رمز ارز اتر از زمان معرفی خود تا به امروز فرار و نشیب‌­های زیادی را پشت سرگذاشته و موانعی زیادی را از میان برداشته است. اتر محصول شبکه اتریوم، یک بلاکچین مستقل و کاربردی است که امروز قصد معرفی‌­ا‌ش را داریم. در این مقاله ابتدا ماهیت و تاریخچه این شبکه و ارزش را بررسی خواهیم کرد. سپس به نکات مهم درباره آن اشاره می­‌کنیم و بعد هم به سراغ نحوه خرید می­‌رویم. پس پیشنهاد می­‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم آزاد بوده که بستر آن بر روی بلاکچین قرار گرفته­‌است. در پاراگراف­‌های بعدی تاریخچه این ارز را به شکل کامل بررسی خواهیم کرد اما به طور مختصر، این ارز در سال 2014 توسط یک برنامه­‌نویس روسی-کانادایی ساخته شد.

شبکه اتریوم رمز ارز مخصوص خود یعنی اتر را هم معرفی کرد تا پرداخت­‌های شبکه به وسیله آن انجام شود. ETH نام اختصاری رمزارز این شبکه است که احتمالا باید آن را در بورد صرافی‌­های مختلف دیده باشید. این ارز پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال برتر جهان است و اکثر سرمایه­‌گذاران نگاه مثبتی نسبت به آن دارند.

تاریخچه اتریوم

در سال 2013 چند برنامه­‌نویس یک راهکار جدید برای بحث اعتماد­سازی مطرح کردند. این راهکار باعث می­شود که ما برای همیشه از شرکت­‌های بزرگ و سرور­هایشان بی­نیاز شویم. آنها برنامه بیت­ کوین را نیز تحت نظر داشتند. به عقیده آنها بیت کوین دارای نقاط ضعف زیادی بود و باید این نقطه ضعف­‌ها از بین می­رفت. آنها در سال 2014 ایده خود را کامل کردند و پروژه نهایی را ارائه دادند.

این شبکه چه هدفی دارد؟

این سوال اساسی و ریشه­ای است. درحال حاضر هدف­ تمامی شبکه­‌های بلاکچین این است که تمرکز را از روی شبکه‌­های فعلی بردارند. اما این جمله به چه معناست؟ در حال حاضر ما با شبکه­‌های مختلفی کار می­کنیم. اطلاعات ما بر روی سرور­ شرکت­های مختلفی مثل گوگل، آمازون، نتفلکیس و ... ذخیره می­شود. اطلاعات ما به شکل متمرکز در اختیار آنها است.

این شرکت­­­ها می­توانند از اطلاعات ما برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند، بدون اینکه هزینه­‌ای به ما بپردازند. از طرفی امکان حمله به این اطلاعات برای هکرها راحت است. در مقابل چنین موقعیتی شبکه­‌های بلاکچینی آماده­‌اند تا با غیرمتمرکزسازی همه چیز چنین ریسک­‌ها و خطراتی را از میان بردارند.

اتر چیست؟

اتر ارز دیجیتال مخصوص شبکه اتریوم است. در واقع در تعریفی ساده‌­تر اتر یک واحد پولی دیجیتالی است که در بستربلاکچین ایجاد شده و تنها برای پرداخت­‌های دیجیتالی کاربرد دارد. شما می‌­توانید این ارز را طریق صرافی‌­های مختلف خارجی و داخلی تهیه کنید. این ارز در داخل کیف­‌پول­‌های مجازی و فیزیکی قابل ذخیره است. قیمت اتر با توجه به عوامل مختلفی تغییر خواهد کرد. نکته مهم این است که نباید آن را با تتر یعنی ارز ثابتی که قیمتش هیچوقت بیش از 1 دلار نمی‌­شود اشتباه بگیرید.

اتریوم چگونه کار می­کند؟

تمرکز شبکه بر روی حریم خصوصی است. یعنی اینکه در بلاکچین حتی شما برای یک پیام فرستادن نیز حریمی امن در اختیار دارید. در پشت صحنه یعنی در جایی که شما الگوریتم‌­ها را نمی­‌بینید، ساز و کار پیچیده­‌ای حتی برای فرستادن یک پیام تعریف شده­‌است.

این اتفاق از طریق رمزنگاری­های مختلف بر روی بلوک­های شبکه انجام خواهد. کسی نمی­تواند این رمزنگاری­ها را به راحتی هک کند و به اطلاعات داخل بلوک دست یابد. نکته جالب این است که بر خلاف شبکه سنتی اینترنت حتی تولیدکنندگان شبکه اتریوم و دیگر شبکه­های بلاکچینی نیز چنین دسترسی ندارند. آنها فقط می­تواند مسیر حرکت را تماشا کنند و شبکه اجازه هیچگونه دخل و تصرف به آنها نمی­دهد.

توضیحاتی درباره قرارداد هوشمند

بگذارید اول یک تعریف درباره قرارداد هوشمند ارائه دهیم:

"قرارداد هوشمند شامل برنامه­هایی است که به صورت اتوماتیک گروهی از پروتکل­ها را اجرا می­کنند"

بیایید برای درک بهتر موضوع یک قرارداد عادی را بررسی کنیم. در یک قرارداد عادی دو تا چند نفر بر اساس مفاد قرارداد نسبت به چیزی در آینده متعهد هستند. در این قرارداد سنتی معمولا عواملی مثل تضمین یا قانون افراد مختلف را وامی­دارد که نسبت به مفاد پایبند باشند. با این حال ما بسیار شاهد هستیم که افراد مفاد قرارداد را زیرپا می­گذارند و از قانون تخطی می­کنند.

قرارداد هوشمند مشکل اعتماد­سازی را بین طرفین معامله حل خواهد کرد. کد­های هوشمند زمانی که در سیستم کامپیوتری نوشته شوند غیرقابل تغییر هستند و در زمان مقرر اجرا خواهند شد. به همین دلیل کسی نمی­تواند آن را زیرسوال ببرد یا به آن عمل نکند. البته منظور ما موقعی است که این قرارداد بر روی بستر یک بلاکچین همانند اتریوم اجرا شود. در این صورت هیچکس نمی­تواند آن را متوقف کند.

الگوریتم­های این سیستم به شکلی کار می­کند که حتی برنامه نویس قرارداد هوشمند هم نمی­تواند در کد­های آن پس از راه اندازی تغییری ایجاد کند. از این قرارداد می­توان در دنیای واقعی نیز برای معاملات مختلف مثل اجاره منزل و ... استفاده کرد.

فرق اتریوم با اتریوم کلاسیک

یک هک بزرگ در سال 2016 باعث شد که مسیر اتریوم به کلی متحول شود. تا قبل از این هک تنها یک اتریوم وجود داشت اما پس از آن نوع جدیدی متولد شد و شبکه قبلی پسوند کلاسیک به خود گرفت. پس از حمله تیم توسعه­دهنده تصمیم گرفت با استفاده از سافت فورک اعتبار از دست رفته را بازگرداند.

آنها می‌خواستند بدون تغییر در قوانین شبکه مانع انجام تراکنش توسط هکر­ها شوند. در نهایت تصمیم گرفتند با استفاده از هارد فورک امنیت شبکه را به حالت قبلی برگردانند. برخی از اعضای تیم توسعه دهنده نسبت به انجام این کار مخالفت داشتند و به نظر آنها با این حرکت تمرکززدایی و یکپارچگی سیستم از بین می­‌رفت.

همین اختلاف باعث شد که تیم توسعه به دو دسته تقسیم شوند. مخالفین شبکه قبلی را توسعه دادند و اتریوم کلاسیک شکل گرفت. دسته دوم با تغییر در روند فعلی اتریوم جدید را پایه­‌گذاری کردند.

شباهت‌­های بیت کوین و اتریوم

این دو شبکه در عناصر مختلفی مثل هم عمل می­کنند. با اینکه آنها در کلیات تفاوت­هایی اساسی دارند اما باز هم اشتراکاتی با یکدیگر دارند. در این بخش قصد داریم آنها را یک به یک بررسی کنیم.

هر دو بلاکچین مخصوص به خود را دارند

بلاکچین را باید یک دفترچه یادداشت در نظر بگیرید که اگر چیزی بر رویش نوشته شود دیگر به هیچ وجه پاک نخواهد شد. هر دو شبکه از این دفترچه امن برای فعالیت خود استفاده می­‌کنند اما هر کدام نسخه مخصوص به خود را دارند.

اتریوم هم ارز اختصاصی دارد

این شبکه نیز همانند بیت کوین ارز اختصاصی خودش را به نام اتر راه‌­اندازی کرده و برای پرداخت­های شبکه از آن استفاده می­کند.

بررسی آینده اتریوم

در طلایی بودن ایده اتریوم شکی نیست اما آینده آن مثل تمامی ارزهای دیجیتالی در آینده از ابهام قرار دارد. بر اساس داده­ها این شبکه و ارزش با توجه به برنامه­‌های پیش رو می­توانند تا حد زیادی پیشرفت کنند اما باز هم هیچ چیز مشخص نیست. طبق نظر کارشناسان نیاز مردم در آینده نزدیک به بلاکچین و خدماتش بیشتر خواهد شد. ما برای توسعه شهر پایدار و اسمارت سیتی به بلاکچین احتیاج پیدا خواهیم کرد. بر همین اساس به احتمال قوی اتریوم نیز با قرارداد هوشمندش می­تواند آینده خوبی را در دنیای ارزدیجیتال تجربه کند.

چگونه اتر بخریم؟

برای خرید اتریوم می­توانید به صرافی­های معتبر خارجی مراجعه کنید. مشکلی که درباره این صرافی‌­ها وجود دارد بحث تحریم بوده که مشکلات زیادی برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. اگر می­‌خواهید که در خرید ارز با مشکل خاصی روبرو نشوید از صرافی­های معتبر ایرانی مثل صرافی راستین استفاده کنید. راستین در سال‌های اخیر تلاش کرده بهترین خدمات را به مشتریان خود در زمینه خرید ارزدیجیتال ارائه دهد. این خدمات شامل امکان خرید و فروش بیش از 200 رمزارز از جمله بیتکوین، اتریوم، شیبا، دوج، ایاس، کاردانو، اتریوم کلاسیک، ریپل، ترون، استلار با کمترین کارمزد خرید، استیکینگ ده ها رمزارز از جمله آکسی، تتر سولانا و ترون می باشد.

نحوه خرید

برای خرید کافیست ابتدا به سایت صرافی راستین مراجعه کنید. سپس با انتخاب گزینه خرید آنی به سراغ پروسه خرید بروید. در این مرحله نیاز است که در سایت با استفاده از شماره تلفن همراه ثبت نام خود را کامل کنید. حالا از قسمت جدول خرید آنی کارت بانکی و سپس مبلغ واریزی را انتخاب نمایید. سیستم مشخص خواهد کرد که شما با این میزان پرداختی چقدر ارز دریافت خواهید کرد. ارز خریداری شما در کیف پول صرافی ذخیره خواهد شد و بعدا به راحتی قابل برداشت است. 

سخن آخر

در این مقاله اتریوم و خریدش را به طور کامل توضیح دادیم و نکاتی هم درباره اتریوم کلاسیک ذکر کردیم. آینده این رمزارز با توجه به اطلاعات موجود درخشان خواهد بود اما باز هم باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی انتظار دنیای کریپتوکارنسی را می­‌کشد.

اتریوم با تکیه بر دانش فنی تیم توسعه خود توانسته تا به امروز خود را در بازار حفظ کند و علاوه بر این نکته جایگاه خوبی هم به دست بیاورد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. برای خرید اتریوم سری به وب‌سایت صرافی راستین بزنید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی