ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

امنیت هوشمند؛ نگاهی به فناوری هوش مصنوعی در دوربین های هایک ویژن

در گذشته نه چندان دور و تا همین اواخر، امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی، تنها برای شرکت ها و سایر سازمان های بزرگ با بودجه های کلان ممکن و در دسترس بود؛ اما با پیشرفت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته نه چندان دور و تا همین اواخر، امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی، تنها برای شرکت ها و سایر سازمان های بزرگ با بودجه های کلان ممکن و در دسترس بود؛ اما با پیشرفت و گستردگی فناوری هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات امنیتی، اکنون مشاغل کوچک نیز می توانند از قدرت هوش مصنوعی برای بهبود امنیت، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها استفاده کنند. برند هایک ویژن نیز یکی از پیشتازان در زمینه توسعه فناوری های هوش مصنوعی در دوربین مداربسته می باشد.

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که فناوری هوش مصنوعی چگونه به بهبود امنیت می کند، با ادامه این مقاله همراه باشید تا درباره فناوری هوش مصنوعی، کاربرد این فناوری در دوربین های هایک ویژن و ارتقاء امنیت با این تکنولوژی به روز بیشتر بدانیم.

فناوری هوش مصنوعی یا AI

فناوری هوش مصنوعی AI  و Deep Learning در حال ایجاد موجی جدید در بازار امنیت می باشند و کاربرد در حال گسترش فناوری Deep Learning و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در صنعت امنیت، به وضوح نشان می دهد که هوش مصنوعی، اکنون ابزار امنیتی خوبی برای توسعه و پیشرفت دوربین مداربسته می باشد و به نظر می رسد آینده صنعت امنیت در دستان هوش مصنوعی خواهد بود.

هوش مصنوعی، فناوری دوربین مداربسته را به سطح بعدی توسعه می برد. هوش مصنوعی، ویژگی های طبقه بندی شده و الگوها را به الگوریتم‌ها تبدیل می کند و می توان گفت از نحوه عملکرد مغز انسان الهام می‌گیرد. در واقع، مغز ما را می توان به عنوان یک مدل هوش مصنوعی بسیار پیچیده در نظر گرفت. شبکه های عصبی مغز از میلیاردها نورون به هم پیوسته تشکیل شده است که Deep Learning این ساختار را شبیه سازی می کند. هوش مصنوعی، شبکه‌های چند لایه اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و اقدامات مربوطه را با توجه به تجزیه و تحلیل سریع آن اطلاعات انجام می‌دهد.

حال این سوال پیش می آید که این داده های چندلایه و فناوری های دقیق هوش مصنوعی، چگونه در صنعت دوربین مداربسته ظهور می کند و چه قابلیت هایی برای امنیت تصویری بیشتر فراهم کرده و چه مشکلاتی را بر طرف می کند؟

هوش مصنوعی در نظارت تصویری، در برنامه های کاربردی تشخیص، ردیابی و شناسایی هدف، تأثیر عمیقی دارد. هنگام استفاده از این سه عملکرد، Deep Learning به طور بالقوه بر هر جنبه ای از صنعت امنیت ویدیویی تأثیر می گذارد؛ تشخیص چهره، تشخیص وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری، تشخیص برند وسیله نقلیه، تشخیص عابر پیاده، تشخیص ویژگی های بدن انسان، تشخیص غیرعادی بودن صورت، تحلیل رفتار جمعیت، تجزیه و تحلیل، ردیابی چندین هدف و موارد دیگر از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در توسعه امنیت و نظارت تصویری می باشد. همان گونه که این کاربردها امروزه در حال کمک به توسعه صنایع متفاوت و هم چنین پیشرفت امنیت در دوربین مداربسته می باشد.

توانایی تشخیص چهره

دوربین‌های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره، می‌توانند از چهره‌هایی که تصویر ‌برداری می‌کنند، عکس بگیرند و آن‌ها را با یک پایگاه داده از پیش تعریف ‌شده از تصاویر، مقایسه کنند تا تشخیص دهند که آیا مطابقت دارند یا خیر. این بدان معناست که می توان از آنها برای شناسایی سریع افراد، حتی در مناطق شلوغ مانند مراکز خرید، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و خیابان های شهر استفاده کرد. حتی زمانی که صورت تا حدی پوشیده شده باشد، برای مثال با کلاه یا عینک، معمولاً فناوری تشخیص چهره می تواند چهره فرد را با یک تصویر ذخیره شده مطابقت دهد.

دوربین های مدار بسته با تشخیص چهره با استفاده از تکنیک های مختلف، چهره ها را با پایگاه داده موجود شناسایی و مطابقت می دهند. برخی از این دوربین ها، مدل سازی سه بعدی، تشخیص مبتنی بر تصویر متحرک و رویکرد هوش مصنوعی را ارائه می دهند. این تکنیک‌ها با هم مقایسه می‌شوند و سپس هر چهره‌ای را که دوربین مداربسته در هر دو تصویر یا تصاویر ثابت می‌گیرد، تجزیه و تحلیل می‌کند.

توسعه تکنولوژی AI در هایک ویژن

امنیت، اولویت اصلی و نیاز اولیه برای انسان ها می باشد و در هر فضایی که انسان ها حضور دارند، تامین امنیت یکی از ضروریات می باشد. دوربین مداربسته هایک ویژن، این روزها با امنیت در یک ردیف قرار می گیرد و افراد زیادی با استفاده از دوربین های هایک ویژن، به دنبال افزایش امنیت هوشمند در محل کار و یا زندگی خود می باشند. سوال این است که چگونه می توانید زمان، انرژی و منابع کمتری را برای امنیت خود صرف کنید و در عین حال، اموال و افراد را در امان نگه دارید؟ امنیت با بهره مندی از هوش مصنوعی می تواند در این زمینه بهترین راه حل باشد.

از ماشین لباسشویی و خودرو گرفته تا جاروبرقی و کامپیوتر، نوآوری های فناوری، بشر را از میلیون ها ساعت کار غیر ضروری نجات داده و انسان را در مسیر زندگی بهتر قرار داده است. حتی اخیراً، فناوری‌های هوش مصنوعی به خودکارسازی بسیاری از کارهایی که زمان ما را می‌گرفتند، کمک کرده‌ است که امنیت هم در این زمینه مستثنی نبوده و هوش مصنوعی در ایمنی بیشتر نیز به انسان ها کمک کرده است.

با امنیت هوش مصنوعی، دوربین‌ها و سایر تجهیزات امنیتی برند هایک ویژن، اساساً به سطح بالاتری از برقراری ایمنی رسیده اند و تامین امنیت را به شکلی آسان تر و پیشرفته تر ارائه می دهند. برای مثال، از دوربین‌های امنیتی هوش مصنوعی این برند، می‌توان در تشخیص حرکت های مشکوک و ورود و نفوذ به یک مکان بهره برد. به عنوان مثال در محیط هایی از حیات وحش که شکار برای حفظ یک گونه حیوانی ممنوع است میتوانند محیط بان هایی تیز بین و حرفه ای باشند. این دوربین ها می توانند بین انسان‌ها و وسایل نقلیه و سایر اجسام متحرک مانند حیوانات یا افتادن برگ‌ها تفاوت قائل شوند. این بدان معنی است که آنها می توانند تهدیدات امنیتی واقعی را فورا شناسایی کرده و زنگ هشدار را به تلفن همراه ارسال کنند.

هزینه های فناوری هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

همه این قابلیت هایی که فناوری هوش مصنوعی به تجهیزات امنیتی بخشیده است، بسیار جذاب و کاربردی می باشد؛ اما آیا هزینه این تکنولوژی بسیار زیاد است و یا با صرف هزینه های کمتر نیز می توان از مزایای آن بهره برد؟

تا همین اواخر، راه‌حل‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی در دوربین مداربسته و کالاهای امنیتی بسیار گران بودند و واقعاً فقط برای عده ای خاص که هزینه های سنگین برای برقراری امنیت تجارت خود می کردند، قابل دسترس بود. اما با پیشرفت فناوری های هوش مصنوعی و Deep Learning در دوربین مداربسته، توسط برندهای پیشتازی مانند هایک ویژن، این تکنولوژی در دسترس تر و ارزان تر از گذشته می باشد و خرید دوربین هایی با قابلیت های هوش مصنوعی در میان عموم مردم، رواج بیشتری دارد. اگر قصد تهیه دوربین های هوش مصنوعی و دیگر تجهیزات به روز امنیتی را دارید، با مراجعه به وب سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com می توانید با مشاهده مدل و برندهای متفاوت دوربین مداربسته با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، اقدام به تهیه کالای اصل از این نمایندگی معتبر نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی