ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نکات ساخت پاورپوینت های حرفه ای برای یک ارائه تاثیرگذار

از ویژگی اسلاید مستر (Slide Master) در تب view برای ایجاد یک الگوی سازگار و ساده استفاده کنید. متفاوت کردن ارائه محتوا (استفاده از فهرست گلوله‌ای، متن دو ستونی، تصویر و غیره) خوب است، اما ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • از ویژگی اسلاید مستر (Slide Master) در تب view برای ایجاد یک الگوی سازگار و ساده استفاده کنید. متفاوت کردن ارائه محتوا (استفاده از فهرست گلوله‌ای، متن دو ستونی، تصویر و غیره) خوب است، اما با عناصر دیگر مانند فونت، رنگ‌ها و پس‌زمینه سازگار باشد.
  • تعداد کلمات را در هر صفحه مختصر و محدود کنید. از عبارات کلیدی استفاده کنید و فقط اطلاعات ضروری را به صورت تیتروار درج کنید.
  • از رنگ های متضاد برای متن و پس زمینه استفاده کنید. متن روشن در پس زمینه تیره بهترین است. پس زمینه های طرح دار می توانند خوانایی را کاهش دهند.
  • استفاده از انیمیشن های دارای دامنه حرکتی زیاد مانند fly-ins را محدود کنید. این ویژگی ها ممکن است در ابتدا چشمگیر به نظر برسند اما باعث حواس پرتی مخاطب می شوند.
  • استفاده بیش از حد از جلوه های ویژه مانند انیمیشن و صداها ممکن است ارائه شما را زیبا کند اما بر اعتبار شما تأثیر منفی می گذارد .
  • از تصاویر با کیفیتی استفاده کنید که پیام شما را تقویت و تکمیل می کند. اطمینان حاصل کنید که تصویر شما کیفیت و وضوح خود را هنگام نمایش بر روی صفحه نمایش بزرگتر حفظ می کند.
  • تعداد اسلایدها را محدود کنید. ارائه دهندگانی که دائماً به اسلاید بعدی می روند احتمالاً مخاطبان خود را از دست می دهند. یک قانون کلی خوب یک اسلاید در دقیقه است.
  • نحوه رفتن به اسلاید بعد و قبل در پاورپوینت را بدانید و تمرین کنید. مخاطبان اغلب می‌خواهند صفحه قبلی را دوباره ببینند.
  • در صورت امکان ، اسلایدهای خود را روی صفحه‌ای که برای ارائه خود استفاده می‌کنید مشاهده نمائید و مطمئن شوید که اسلایدها از روی صندلی های ردیف عقب قابل خواندن هستند. متن و تصاویر گرافیکی باید به اندازه کافی بزرگ باشند که خوانده شوند .
  • در صورت بروز مشکلات فنی، برنامه دومی داشته باشید. به عنوان مثال یک پاورپوینت دیگر بدون انیمیشن ، جلوه های بصری و ... داشته باشید .
  • با کسی که هرگز ارائه شما را ندیده تمرین کنید. از آنها بخواهید در مورد رنگ ها، محتوا و هر افکت یا تصویر گرافیکی که قرار داده اید ، بازخوردی صادقانه به شما دهند .
  • از روی اسلایدهای خود نخوانید. محتوای اسلایدهای شما برای مخاطب است نه برای ارائه دهنده.
  • با اسلایدهای خود صحبت نکنید. بسیاری از مجریان با ارائه خود روی صفحه نمایش روبرو می شوند تا مخاطبانشان.
  • برای هیچ چیزی در ارائه خود عذرخواهی نکنید. اگر فکر می کنید خواندن یا فهمیدن چیزی سخت است ، از آن استفاده نکنید.
  • از قالب پاورپوینت حرفه ای استفاده کنید قالب های آماده پاورپوینت علاوه بر صرفه جویی در زمان موجب بالا رفتن جذابیت های بصری ارائه شما نیز می شوند . انواع قالب های پاورپوینت آموزشی ، دانشگاهی ، تجاری ، شرکتی و ... را می توانید از سایت هایی مانند دیجیت باکس دانلود نمایید .

ویژگی های قالب پاورپوینت حرفه ای

  • تعداد اسلایدهای یک قالب پاورپوینت حرفه ای بیش از 10 اسلاید است و در اسلایدهای مختلف آن از انواع محتوا مانند جداول ، نمودارها ، چارت ها و ... استفاده شده است به نحوی که جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد . یک قالب پاورپوینت مناسب قالبی است که پس از خرید و دانلود آن تنها کاری که لازم است شما انجام دهید جاگذاری متن ها مدنظر خودتان با متون نمونه است .
  • هماهنگی رنگ ها یکی دیگر مولفه های یک قالب خوب است . یک تم رنگی مناسب در حالت ایده‌آل می بایست شامل رنگ‌های برند شما یا حداقل رنگ‌هایی باشد که می‌خواهید در اسلایدهای خود در نمودارها، جداول یا کادرهای برجسته استفاده کنید.
  • استفاده از فونت های استاندارد و رایج مانند b nazanin  ، b titr  و ... بسیار مهم است به کار بردن فونت مناسب علاوه بر اینکه خوانایی اسلایدها را افزایش میدهد باعث نمایش صحیح و بدون عیب و نقص نوشته ها در سیستم های مختلف می شود. یکی از روش های پیشگیری از به هم ریختگی متون در حین ارائه ، ذخیره کردن فونت ها در فایل پاورپوینت می باشد برای این منظور کافیست از منوی file  بر روی گزینه option کلیک کرده سپس در پنجره باز شده از منو سمت چپ بر روی save  کلیک کرده و تیک گزینه Embed fonts in the file  را بزنید .

همچنین محض اطمینان بیشتر اگر در پاورپوینت خود از فونت های خاص و غیر رایج استفاده می کنید می توانید این فونت ها را در یک فلش مموری ذخیره و همراه خود داشته باشید .

  • فاصله بین خطوط متن را به درستی تنظیم کنید اگر فاصله‌ی خطوط نوشته‌ها کم یا زیاد باشد موجب خستگی چشم مخاطبین خواهد شد لذا پیشنهاد می گردد فاصله‌ی خطوط را بین 1.5 تا 2 تنظیم کنید.
  • استفاده درست از افکت های بصری مثل انیمیشن ها و ترنزیشن ها برای جلب توجه مخاطب بسیار تاثیرگذار است اما استفاده نادرست و یا بیش از حد از این عوامل نیز نه تنها جذاب نبوده بلکه باعث کاهش اعتبار ارائه می گردد .
  •  در پایان پیشنهاد می کنیم قبل از خرید قالب پاورپوینت ، پیش نمایش چند اسلاید آن را مشاهده نمایید .

ترفندهای حرفه ای پاورپوینت برای ارائه جذاب و تاثیرگذار 

۱-انتقال اسلاید

برای اجرای اسلاید یا انیمیشن بعدی تنها کافی است دکمه Enter  کیبورد را فشار دهید . همچنین اگر می‌خواهید به اسلایدی با شماره مشخصی بروید ابتدا باید شماره اسلاید و سپس کلید Enter  را فشار بزنید . مثلاً اگر می‌خواهید به اسلاید ۵ بروید ابتدا عدد ۵ از کیبرد و بلافاصله Enter  را فشار دهید .

۲- کنترل اشاره گر موس

میانبرهای تغییر اشاره گر موس به شرح ذیل می باشد :

جهت تبدیل اشاره گر به قلم از کلیدهای ترکیبی CTRL+ P استفاده کنید.

جهت تبدیل اشاره گر به فلش از کلیدهای ترکیبی CTRL+ A استفاده کنید.

جهت تبدیل اشاره گر به پاک کن از کلیدهای ترکیبی CTRL+ E استفاده کنید.

اگر می‌خواهید پس از جا به جایی اشاره گر رد جوهر داشته باشید، از کلیدهای ترکیبی CTRL+ M استفاده کنید.

اگر می‌خواهید اشاره گر را پنهان کنید از کلیدهای ترکیبی CTRL+ H استفاده کنید.

اگر میانبرها عمل نکرد می توانید  SHIFT+F10 را بزنید و سپس از قسمت pointer option گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید .

جمع بندی :

پاورپوینت نرم افزاری حرفه ای برای ارائه انواع محتوا در جلسات و همایش ها است رعایت نکات بالا در حین ارائه موجب افزایش جذابیت و اثربخشی ارائه می گردد . طراحی و ساخت اسلایدهای زیبا و تاثیرگذار نیازمند تسلط به نرم افزار پاورپوینت است . اگر تسط کافی به powerpint نداشته و زمان کافی برای یادگیری نیز ندارید پیشنهاد میکنیم از قالب های آماده پاورپوینت که توسط طراحان حرفه ای ایجاد شده اند استفاده نمایید در سایت دیجیت باکس می توانید انواع قالب حرفه ای پاورپوینت را مشاهده ، بررسی و دانلود نمایید .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی