ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هر آنچه باید درباره ویزای تحصیلی کانادا بدانید

ویزای تحصیلی کانادا هدف بسیاری از دانشجویان خارجی است که آرزو دارند بهترین شرایط تحصیل و زندگی را داشته باشند. از طرفی کشور کانادا نیز شرایطی عالی برای مهاجرت متقاضیان تحصیل در کشور خود فراهم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویزای تحصیلی کانادا هدف بسیاری از دانشجویان خارجی است که آرزو دارند بهترین شرایط تحصیل و زندگی را داشته باشند. از طرفی کشور کانادا نیز شرایطی عالی برای مهاجرت متقاضیان تحصیل در کشور خود فراهم کرده تا بتواند از سراسر دنیا دانشجویان مستعد را جذب کند. سوالات بسیاری در حوزه ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان مطرح است که سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی قصد دارد متداول‌ترین سوالات این حوزه را پاسخ بدهد تا کمترین ابهام را هنگام مهاجرت به این کشور داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

دانشگاه های کانادا در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان

هنگامی که بهترین دانشگاه‌های جهان را جست‌وجو می‌کنید، نام تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا را هم می‌توانید مشاهده کنید. مدرک دانشگاه‌های کانادا در میان دانشگاه‌های دنیا بسیار اعتبار دارد و در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، کانادا حرف‌هایی برای گفتن دارد. تحصیل در کانادا مزیت‌های قابل توجهی برای متقاضیان خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال دانشجویان همراه با تحصیل می‌توانند با انجام کار پاره‌وقت، هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. ضمن اینکه بورسیه‌ها و فاندهای مختلف تحصیلی دانشجویان را ترغیب می‌کند به کانادا به چشم گزینه‌ای مطمئن و روشن نگاه کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

هنگام مهاجرت به کشور کانادا و درخواست ویزای تحصیلی، باید الزامات مشخصی را برآورده کنید تا شانستان برای اپلای بیشتر شود. حداقل الزامات مدنظر کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به صورت زیر است:

ارائه مدرک زبان معتبر

زبان اصلی کانادا، انگلیسی است و به جز استان کبک  کانادا که زبان فرانسوی را به عنوان زبان اول و اصلی خود معرفی می‌کند، باید هنگام اپلای تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهید. آیلتس و تافل دو مدرک معتبر زبان انگلیسی هستند که باتوجه به الزام دانشگاه مدنظرتان باید حداقل نمره مناسب برای یکی از این دو آزمون بین‌المللی را هنگام اپلای در رزومه خود ذکر کنید. به عنوان مثال رشته‌های مهندسی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا حداقل نمره 7 از آزمون آیلتس را درخواست می‌کنند.

اپلای از یک دانشگاه معتبر

هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی را برای سفارت کانادا ارسال می‌کنید باید نامه پذیرشتان را از یک دانشگاه معتبر و مورد تایید (DLI) در کانادا ارائه دهید. چنانچه موسسه آموزشی موردنظرتان در کانادا جزو فهرست DLI نباشد، امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا را نخواهید داشت.

ارائه مدارک شناسایی و دانشگاهی

مدارک مهم دیگری که هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید ضمیمه کنید، مدارک شناسایی مانند پاسپورت، عکس و مدارک شناسایی و همچنین مدارک تحصیلی از مقطع دبیرستان تا آخرین مقطع تحصیلی می‌شود. علاوه بر مدارک شناسایی، ارائه انگیزه نامه (SOP)، توصیه نامه (Recommendation Letter) و رزومه در اخذ پذیرش تحصیلی کشور کانادا به کمک شما می‌آید.

ارائه مدارک تمکن مالی

هنگام درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا باید ثابت کنید امکان پرداخت شهریه دانشگاه و پرداخت هزینه‌های زندگی و همچنین هزینه‌های رفت و برگشت به کانادا (از راه هوایی، زمینی یا دریایی) را برای خود و همسر و فرزندانتان در مهاجرت به کانادا دارید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا به ازای هر نفر ۱۵۰ دلار کاناداست که مبلغی غیر قابل استرداد است؛ یعنی شما چه بتوانید ویزای تحصیلی کشور کانادا را دریافت کنید و چه نتوانید، این هزینه را باید پرداخت کنید تا درخواست ویزای تحصیلی‌تان بررسی شود.

اپلای تحصیلی به کانادا علاوه بر هزینه درخواست ویزا، هزینه‌ای دیگر با عنوان هزینه بیومتریک (انگشت‌نگاری) نیز دارد. هزینه بیومتریک ویزای کانادا به ازای هر نفر ۸۵ دلار کانادا است که این هزینه نیز ریفاندبل (قابل استرداد) نیست. بیومتریم در واقع تصویر دیجیتالی از شما و اثر انگشتان شماست. شما و تمامی همراهانتان باید هنگام اخذ ویزای کشور کانادا بیومتریک را انجام بدهید.

هزینه دیگری هنگام اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد که البته مربوط به زمانی می‌شود که توانسته‌اید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. علاوه‌بر دریافت ویزا، برای تحصیل در کشور کانادا باید استادی پرمیت (Study Permit) دریافت کنید. هزینه استادی پرمیت یا مجورز تحصیل در کانادا برای شخص ۱۵۰ دلار کاناداست. مبالغی که ذکر شد مبالغی هستند که ناگزیرید هنگام مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازید و امکان ویو کردن این هزینه‌ها وجود ندارد. گاهی ممکن است بتوانید برخی هزینه‌های تحصیل را مانند هزینه دیپازیت فی و اپلیکیشن فی دانشگاه را ویو (Waive) کنید. به عنوان مثال دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آلبرتا کانادا از دریافت هزینه اپلیکیشن فی برای متقاضیان ایرانی دوره‌های تحصیلات تکمیلی خود از تاریخ 16 دسامبر 2022 تا 1 مارس 2023 چشم‌پوشی کرده است اما هزینه‌هایی که پیش‌تر ذکر شد قابل چشم‌پوشی نیست و باید آن‌ها را بپردازید.

صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر طول می‌کشد؟

با تکمیل مدارک و الزامات مورد نیاز سفارت و انجام مراحل بیومتریک به طور متوسط 3 ماه طول می‌کشد تا پاسخ درخواست ویزای دانشجویی شما صادر شود. البته زمان گفته شده تقریبی است و بسته به شرایط ممکن است گاهی بیشتر طول بکشد. مثال این موضوع هم هنگام شیوع ویروس کرونا بود که سفارت‌های کشور کانادا محدودیت‌هایی را برای صدور ویزا اعمال کرده بودند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه مراحلی دارد؟

دانستن خلاصه‌ای از مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمک می‌کند دید درستی نسبت به راهی که باید برای مهاجرت به این کشور طی کنید، داشته باشید. مراحل اخذ ویزای کانادا به شرح زیر است:

  1. بررسی شرایط موردنیاز مهاجرت، انتخاب رشته دانشگاهی در دانشگاه موردنظر
  2. ارسال مدارک موردنیاز برای دانشگاه و اقدام برای اپلای تحصیلی
  3. پر کردن فرم‌های اپلیکیشن مهاجرتی و تکمیل مدارک مورد نیاز سفارت
  4. پرداخت هزینه‌های مربوط به فرم‌های اپلیکیشن و بیومتریک؛ اخذ قرار ملاقات در یکی از مراکز صدور ویزا (VAC)
  5. ارسال فرم‌ها، مدارک و نامه اپلای تحصیلی به اداره مهاجرت کانادا جهت صدور ویزا
  6. مراجعه به یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) برای انجام امور بیومتریک
  7. دریافت ویزای کانادا و اخذ نامه ورودی به کانادا (POE)
  8. مهاجرت به کانادا و اخذ مجوز تحصیل (Study Permit)

اخذ ویزای تحصیلی کانادا با موسسه مهاجرتی سپهر فلاحتی

رقابت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا میان متقاضیان بسیار زیاد است و هنگام درخواست پذیرش تحصیلی و اخذ ویزا بهتر است متخصصانی شما را همراهی کنند. اگر تمایل دارید مسیر اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا را به آسانی طی کنید، می‌توانید روی کمک متخصصان سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی حساب کنید. سازمان مهاجرتی ما تا آخر راه اخذ ویزای تحصیلی کانادا در کنار شماست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی