ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لوازم خانگی
رپورتاژ آگهی

راهنمای اضافه کردن طول عمر لوازم خانگی + ترفند نگهداری صحیح

در این مطلب قصد داریم نکاتی را یادآور شویم تا با رعایت آن ها طول عمر لوازم خانگی خود را بالا ببرید.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در چند ده سال های اخیر انواع لوازم خانگی با تسهیل کردن امور زندگی، به وسایلی ضروری در تمام خانه ها بدل شده اند، با توجه به قیمت بالا و روز افزون لوازم خانگی تمامی افراد دوست دارند که بعد از خرید لوازم خانگی حداقل تا مدت معقولی از همان وسیله استفاده کنند.

با وجود اینکه مشهود است که مثلا یخچال فریزری که در 24 ساعت 7 روز هفته در حال فعالیت می باشد و یا حتی سایر لوازم خانگی امکان دارد تا در عملکرد خود دچار اختلالات شوند و به هر حال عمر این لوازم خانگی هم روزی به پایان می رسد اما می توان با استفاده و نگهداری درست از آن ها، بر طول عمرشان افزود.

 در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را یادآور شویم تا با رعایت آن ها طول عمر لوازم خانگی خود را بالا ببرید و در نتیجه در زمان و پولتان صرفه جویی شود و همچنین کمتر به تعمیرات لوازم خانگی نیاز پیدا کنید.

راهنمای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

از آن جایی که هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی معمولاً بالا می باشد، بهتر است تا جای ممکن از خرابی های آن پیشگیری کرد، در زمان استفاده از ماشین لباسشویی به مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید:

در زمان نصب ماشین لباسشویی به حداقل فاصله 5 سانتی آن از دیوار و تراز بودن آن توجه کنید چرا که این موضوع در ایمنی و افزایش کارایی ماشین لباسشویی اثرگذار می باشد، ضمناً برای شستشوی هر لباسی برنامه مناسب همان را انتخاب نمایید، همچنین این تصور را دور بیندازید که با افزایش پودر لباس ها تمیز تر شسته می شوند! از حد مناسب پودر لباسشویی استفاده کنید چرا که زیاد بودن پودر، به ماشین لباسشویی شما آسیب می رساند.

ضمناً با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی خود، در آن لباس ها را قرار دهید و از بیش از حد سنگین کردن آن جدا پرهیز کنید، دیگر اینکه جیب لباس های خود را پیش از قرار دادن در ماشین لباسشویی خالی کنید و تمیز کردن فیلتر و دهانه پودر و سرویس منظم را نیز فراموش نکنید که نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر مفید و کاهش مصرف انرژی می کند.

تعمیرات

راهنمای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

معمولاً طول عمر مفید ماشین ظرفشویی 9 تا 10 سال می باشد که با رعایت مواردی می توان از آن به خوبی نگهداری کرد و نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

  • قبل از اینکه ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید، حتماً باقیمانده مواد غذایی را از روی ظروف پاک کنید.
  • از شوینده مناسب ماشین ظرفشویی خود و از میزان مناسب جهت شسشتوی ظروف بهره ببرید، استفاده بیش از حد از شوینده می تواند در روی سطوح ظروف شیشه ای خراش ایجاد کند و هم عمر ماشین ظرفشویی را بکاهد.
  • مقدار ظرفیت ماشین ظرفشویی را در نظر داشته باشید و متناسب با آن ظروف را در دستگاه قرار دهید.
  • تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی در زمان های مقرر یکی ازمهم ترین اقدامات در جهت بالا بردن طول عمر ظرفشویی محسوب می شود.
  • ضمناً هیچگاه شلنگی را به شلنگ ورودی و یا خروجی اضافه نکنید.
  • برای شستشوی ظروف از برنامه مناسب ظرفشویی استفاده کنید.
  • ظروف چوبی، استیل، پلاستیکی و تفلون را برای شستشو در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  • هر چند وقت از جرم گیر مخصوص ماشین ظرفشویی بهره ببرید.
  • توجه داشته باشید که برای تمیز کردن دستگاه ماشین ظرفشویی، با اجسام زبر و نوک تیز، آن را خراش ندهید و همچنین هرگز از حلال های شیمیایی استفاده نکنید.

راهنمای افزودن طول عمر ساید بای ساید و یخچال فریزر

در زمان نصب یخچال و ساید از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید و به یاد داشته باشید نباید آن را در محلی قرار داد که در نزدیکی مولدهای گرما همچون اجاق گاز و بخاری باشد، ضمناً برای اتصال برق به یخچال حتماً از محافظ برق استفاده کنید و توجه داشته باشید که هیچگاه سیم برق یخچال در زیر اجسام سنگین قرار نگیرد و خم یا فشرده نشود.

در زمانی که قصد دارید یخچال یا ساید را تمیز کنید، حتماً پیش از آن یخچال را از برق بکشید و توجه نمایید که برای از بین بردن برفک از وسایل نوک تیز و فلزی استفاده نکنید و پس از برفک زدایی هم ترموستات را روی درجه گرم تری قرار دهید تا در مصرف برق صرفه جویی شود، انجام سرویس منظم یخچال و ساید نیز منجر می شود تا سرویس کار تمام قطعات را بررسی کند و در صورت لزوم قطعات معیوب را پیش از آنکه دچار مشکل عمیق تری بشوند تعمیر کند.

مواد غذایی را درون ظروف درب دارد درون یخچال قرار دهید و از قرار دادن غذاهای داغ در یخچال و ساید جداً خودداری کنید، همچنین فیلتر آب باید هر 6 ماه تعویض شود، دیگر اینکه به طور منظم بررسی کنید که سینی زیر یخچال از آب پر نشده باشد، اگر پر شده بود، بعد از خارج کردن آن، به وسیله آب ولرم و مایع ظرفشویی و اسفنجی نرم، تمیزش نمایید، نوار لاستیکی درب یخچال نیز باید به طور منظم با دستمالی نرم تمیز شود.

لوله های پشت دستگاه و کندانسور نیز لازم است حداقل سالی دوبار با دستمالی مرطوب و بدون پرز تمیز شوند تا سرما زدایی و انتقال حرارت ها بهتر صورت بگیرد و مصرف انرژی یخچال نیز کاهش پیدا کند، ضمناً به هیچ عنوان اجسام سنگین و یا خطرناک را روی یخچال فریزر و ساید و مواد قابل اشتعال همانند بنزین را در مجاورت آن ها قرار ندهید.

راهنمای افزایش طول عمر جاروبرقی

  1. برای حمل جاروبرقی و حرکت دادن آن از خرطومی استفاده نکنید.
  2. فیلتر جاروبرقی باید به طور منظم بررسی شود.
  3. کیسه جاروبرقی باید به طور منظم تعویض شود.
  4. اجسام تیزو برنده را با جاروبرقی تمیز نکنید.
  5. در مدت زمان طولانی به طور مداوم از جاروبرقی استفاده نکنید.
  6. جاروبرقی را به طور منظم سرویس نمایید.

راهنمای افزایش طول عمر اجاق گاز

با اینکه طول عمر مفید اجاق گاز 15 سال می باشد و یکی از بادوام ترین لوازم خانگی محسوب می شود، می توان با رعایت نکاتی، بر طول عمر آن اضافه کرد و نیاز به تعمیرات اجاق گاز را کاهش داد، در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

تمیز کردن اجاق گاز از مهمترین اقداماتی است که انجامش طول عمر اجاق را می افزاید، لازم است شعله های اجاق گاز به طور منظم با محلول شوینده ملایم و آّب گرم شسته شوند، همچنین چهارپایه های روی گاز نیز باید به این روش تمیز شوند: آن ها را از روی اجاق گاز بردارید و درون سینک ظرفشویی قرار دهید، مسیر خروج آب را ببندید و آب داغ را روی چهارپایه ها بریزید و بگذارید مدتی خیس بخورند، سپس با سیم ظرفشویی و محلول (آب ولرم و شوینده ملایم) آن ها شسته و اجاره دهید تا خشک شوند.

تعمیر-لوازم-خانگی

توجه کنید برای شستشوی قطعات اجاق گاز هرگز نباید از شوینده های قوی استفاده کنید، ضمناً از اجسام نوک تیز همانند خلال دندان که امکان شکستن آن ها وجود دارد برای تمیز کردن سوراخ های شعله اجاق گاز استفاده ننمایید.

در زمان استفاده از اجاق گاز هم از ریختن مایعات در هنگام سر رفتن سوپ، شیر و... بهتر است جلوگیری کنید تا مسیرها بسته نشوند و در صورت سر رفتن، سریعا اجاق را تمیز کنید.

از دیگر نکات استفاده صحیح از اجاق گاز باید اشاره کنیم که جرقه اجاق گاز را بیش از 10 ثانیه نگه ندارید، اجاق گاز را به طور منظم هر یک سال سرویس نمایید و هرگز زغال های قلیان را به طور مستقیم به روی شعله ها قرار ندهید و چنانچه نیاز به تعمیرات اجاق گاز در محل داشتید شرکت تعمیر لوازم خانگی دکتر آچار این کار را با 1 سال گارانتی انجام می دهد.

کلام آخر

لوازم خانگی همچون یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی و اجاق گاز از مهمترین لوازم خانه محسوب می شوند که با توجه به ترفندهای نگهداری ذکر شده، می توان تا حد قابل توجهی بر طول عمر مفید آن ها افزود و از هزینه های گزاف تعمیرات و یا تعویض در امان بود، همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین اقدامات در راستای نگهداری صحیح از لوازم خانگی سرویس منظم آن ها می باشد.

تعمیرگاه لوازم خانگی دکتر آچار، با تکنسین ها و سرویسکاران متخصص خود آمادگی دارد تا تنها با تماس شما این تکنسین های ماهر را به منزل یا محل کار شما اعزام نماید، از آن جایی که حتی با وجود مراقبت های فراوان، گاهی بروز خرابی ها در لوازم خانگی اجتناب ناپذیر می باشد، جهت برخورداری از خدمات تخصصی و با کیفیت تعمیرات لوازم خانگی با گارانتی 12 ماهه و قیمت اتحادیه می توانید از طریق تماس با دکتر آچار، اقدام نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی