ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی دستگاهی برای نمایش تصاویر در محیط‌‌های بسته است. حتما پیش آمده در مکان‌هایی قرار بگیرید که دستگاهی شبیه تلوزیون در آن تعبیه شده باشد و در هر بخش آن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی دستگاهی برای نمایش تصاویر در محیط‌‌های بسته است. حتما پیش آمده در مکان‌هایی قرار بگیرید که دستگاهی شبیه تلوزیون در آن تعبیه شده باشد و در هر بخش آن تصاویر متفاوت یا یک تصویر در تمام قسمت‌های آن نمایش داده شود.

باید گفت این ویژگی در ویدئو وال‌ها دیده می‌شود. عمده استفاده از دستگاه نمایش یک‌پارچه تصاویر برای انجام تبلیغات پربازده و معرفی کسب‌وکار است. البته کارایی‌های دیگری نیز دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم.

به‌جای استفاده از روش‌های قدیمی مانند استفاده از بیلبوردهای تبیلغاتی می‌توان تصاویری زیبا و جذاب ایجاد کرده و با نمایش آنها در محیط‌های مختلف شروع به تبلیغ برند خود کنید.

از مزایای استفاده از این دستگاه می‌توان به تاثیر بیشتر در جذب مخاطب نسبت به روش‌های قدیمی است. ما در این مقاله به بررسی کامل ویدئو وال و مزایای آن می‌پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویدئو وال چیست؟

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی یا همان ویدئو وال، چند نمایشگر را شامل می‌شود که خیلی دقیق در کنار یک‌دیگر قرار گرفته و برای نمایش تصاویر در سطحی بزرگ کاربرد دارد.

این نمایشگرها در مقایسه با مانیتورهای قدیمی بسیار مقاوم‌تر و دارای قابلیت‌های بیشتری از جمله امکان استفاده به صورت مداوم و 24 ساعته بدون خرابی هستند. همانطور که می‌دانید دستگاه‌های قدیمی در صورت استفاده مکرر به‌سرعت خراب می‌شوند.

نمایشگر ویدئو وال صنعتی قاب‌های باریکی به‌نام بزل (Bezel) در اطراف خود دارند که هرچه باریک‌تر باشد باعث یک‌پارچگی بیشتر تصاویر در حین پخش می‌شود. برای خرید یا اجاره ویدیو وال حتما به این نکته که فاصله قاب تا قاب یا (Bezel to Bezel) گفته می‌شود توجه داشته باشید.

این محصول در اندازه‌های متفاوت و کاربردهای گوناگونی تولید می‌شود که استفاده از هرکدام بسته به شرایط شما، پوشیده یا روباز بودن محیط مورد استفاده، فاصله‌ با مخاطب و... بستگی دارد.

از مهم‌ترین نمایشگرهای ویدئو می‌توان به مدل ال‌ای‌دی، ال‌سی‌دی و دی‌ال‌پی وال اشاره کرد که ما به بررسی  نمایشگر ویدئو وال ال ای دی خواهیم پرداخت.

معرفی صفحات دات پیچ ال‌ای‌دی

در این مدل نمایشگر، دستگاه با استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی که پیوسته کنار یک‌دیگر قرار دارند تصاویر را نمایش می‌دهد. برای اینکه کیفیت تصاویر بالا رود و وضوح بهتری داشته باشد این لامپ‌ها باید در اندازه‌های کوچک تولید شده و در حد امکان با فاصله خیلی کم از هم تعیبه شوند.

اگر با اصطلاح دات پیچ آشنایی ندارید باید گفت اندازه بین نقاط یا لامپ‌ها را Dot  می‌گویند ک بین بازه یک تا 15 بوده و هرچه این عدد کمتر باشد یعنی کیفیت تصاویر نمایش داده شده بیشتر و در نتیجه قیمتvideo wall  نیز بالاتر است.

کیفیت تصویر همچنین بسته به فاصله کاربران تا صفحات داشته و هرچه این فاصله بیشتر باشد باعث باکیفیت دیده شدن تصاویر می‌شود.

عمده استفاده از این صفحات برای امکان بیرونی است. زیرا از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی و تغییر دما برخوردارند. عدم وجود بزل و یک‌پارچه نمایش دادن تصاویر از مهم‌ترین مزیت این ویدئو وال به ‌حساب می‌آید اما مواردی چون ایجاد حرارت زیاد و مصرف انرژی نیز هست که از معایب صفحات دات پیچ ال‌ای‌دی محسوب می‌شود.

کاربردهای ویدیو وال

بستگی به نوع و مدل دستگاه، نمایشگر وال داخل سالن یا داخل فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور کلی کاربرد نمایشگر ویدئو وال ال ای دی به شرح زیر است:

  • برای استفاده در سازمان‌های دولتی کاربرد دارد.
  • تبلیغات و بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر
  • در برگذاری کنسرت و برای امکان مشاهده افرادی که در آخر سالن قرار دارند مناسب است.
  • در اتاق کنترل مراکز تجاری و صنعتی
  • مورد استفاده در فرروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رستوران و فست‌فودی‌ ها
  • مکان‌های نظامی مثل پادگان و زندان
  • مکان‌های مخصوص حمل‌ونقل مانند فرودگاه، راه‌آهن و...
  • برج مخابرات
  • مراکز مدیریت و کنترل شهری مانند مرکز کنترل ترافیک، مرکز اورژانس و...

کاربرد ویدئو وال در تبیلغات

بیشترین استفاده از نمایشگر ویدئو وال ال ای دی در تبلیغات برای جذب مخاطب یا اطلاع‌رسانی است. از مهم‌ترین مکان‌هایی که نصب ویدئو وال استودیو در آنها می‌تواند کاربرد داشته باشد به شرح زیر است:

  • محیط‌های تجاری مانند انواع فروشگاه، رستوران، دفاتر ارتباطی، مراکز خرید و... برای اهداف تبلیغاتی و فروش اجناس
  • سالن‌ اجتماعات، آمفی تئاتر، ویدئو کنفرانس، لابی سینما و تئاتر و...
  • تالارهای عروسی، سالن موسیقی و...
  • مراکز ورزشی، استادیوم، باشگاه، پارک و...
  • دفاتر بورس، بانک، طلافروشی و... به‌منظور اطلاع‌رسانی

تفاوت ویدئو وال و تلویزیون شهری در چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع لازم است بدانید این دو محصول یک وظیفه را بر عهده داشته و آن نمایش تصویر است و همچنین هر دو از خانواده صنعت تصویر و نور می‌باشند.

بیشترین تفاوتی که بین تلوزیون شهری و ویدئو وال وجود دارد میزان استحکام و مقاومت آنها است. به‌طوری ‌که استفاده از برخی ویدئو وال صنعتی در محیط‌های باز وجود نداشته و فقط درون مکان‌های پوشیده می‌توان از مزایای آن بهره برد.

نصب ویدئو وال نسبت به تلوزیون شهری راحت‌تر بوده اما از ظرافت و شکنندگی بیشتری نیز برخوردارند که بازهم سبب عدم استفاده از آنها در فضای آزاد می‌شود.

آشنایی کامل با ویدئو وال

اگر می‌خواهید با این محصولات به‌طور کامل آشنا شوید علاوه‌بر خواندن مقاله، مشاهده تصاویر پروژه تلویزیون شهری و ویدئووال را به شما پیشنها می‌کنیم. با دیدن این تصاویر به‌خوبی با شکل ظاهری، ویژگی‌ها و مکان‌های قابل نصب نمایشگر وال اسکرین آشنا خواهید شد.

بررسی اجزای تشکیل‌دهنده ویدئو وال

 نمایشگر ویدئو وال ال ای دی یا هر مدل دیگری مانند ال‌سی‌دی و... از چند قسمت تشکیل می‌شود. اساسی‌ترین بخش‌های این تکنولوژی پیشرفته به شرح زیر است:

صفحه نمایش

صفحه نمایش موجود در نمایشگر ویدئو وال 4k یا هر نمایشگر دیگری از کنارهم قرار گرفتن چند صفحه مجزا تشکیل می‌شود.

قرارگیری این صفحات در کنار هم باعث نمایش تصاویر در سایز بزرگ بدون افت کیفیت و با رزولوشن بالا خواهد شد. انواع مختلفی از صفحه نمایش به صورت 3 بعدی، منحنی و تخت تولید می‌شود که این گزینه بسته به نوع صفحه نمایش که می‌تواند ال‌ای‌دی، ال‌سی‌دی و... باشد متفاوت است.

کنترلر

برای اتصال محتوای تصویری یا ویدئو نیاز به یک پردازش‌گر دارید. این وظیفه در ویدئو وال بر عهده‌ی کنترلر است. این بخش در واقع دستگاهی است که می‌تواند به انواع منابع مثل دوربین، لپ‌تاپ، کامپیوتر و... متصل شده و اطلاعات را از آن بخواند.

همچنین امکان مدیریت و کنترل محتوا به شما داده می‌شود. اینکه چه تصویری در چه زمان پخش نمایش داده شود یا در کدام بخش از ویدئو وال قرار گیرد توسط این دستگاه قابل اجرا است.

نرم‌افزار

همه‌ی قدرت کنترل، تغییرات، تنظیمات و مدیریتی که به کاربر داده می‌شود از طریق یک پنل کاربری یا داشبورد است.

این نرم‌افزار تمامی فرآیندهای در حال اجرا را برای کاربر نمایش می‌دهد. همچنین افراد توسط داشبورد خود به منابع، تصاویر و لیست دستگاه‌های متصل به ویدئو وال دسترسی دارند.

کم‌ترین وظیفه نرم‌افزار ویدئو وال امکان انتخاب منبع تصویر برای کاربر و نمایش آن توسط صفحه‌نمایش است. برخی از این نرم‌افزارها نیز قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارند که شامل امکان ایجاد تغییر روی محتوا مانند بزرگ کردن سایز تصاویر، برش، تنظیم روشنایی، کنتراست و... است.

همچین بعضی از نرم‌افزارها قابلیت تنظیم آفلاین برخی دستورات و اعمال آن به صورت خودکار یا دستی بر روی تصاویر درحال پخش را دارند.

خرید نمایشگر ویدئو وال ال ای دی

از مهم‌ترین موضوعاتی که برای خرید این محصول اهمیت دارد بررسی قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی است. قیمت این محصولات بسته به نرخ ارز و نوسانات آن در شرایط مختلف متفاومت است.

گزینه بعدی برای خرید، پیدا کردن وارد کننده ویدئو وال است. البته این گزینه می‌تواند ریسک زیادی به همراه داشته باشد. زیرا محصول وارد شده ممکن است از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده و در مدت زمان کوتاهی خراب شود.

البته انتخاب تولیدکننده ویدئو وال ال ای دی گزینه دیگری برای خرید این محصولات کاربردی است که راه امن‌تری نسبت به روش قبلی می‌باشد.

فروشنده ویدئو وال باید در شناخت و نصب آنها نیز مهارت داشته باشد. در این‌ صورت شما از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان کامل را پیدا خواهید کرد.

در بین مجموعه‌های متفاوت انتخاب شرکت تولید کننده تلویزیون شهری و ویدئو وال ال ای دی که از تجربه و سابقه بالایی در این زمنیه برخوراد باشد بسیار حائز اهمیت است.

جمع‌بندی

نمایشگر ویدئو وال ال ای دی برای نمایش تصاویر و ویدیو کاربرد دارد. استفاده از این نمایشگر در محیط‌های بسته و فضای آزاد امکان‌پذیر است. البته قبل از خرید باید محل مورد نظر را تعیین و باتوجه به آن محصولی با مقاومت بالا یا استحکام معمولی انتخاب کنید.

ویدئو وال از 3 بخش تشکیل شده که شامل صفحه‌نمایش، کنترلر و نرم‌افزار است که هرکدام وظیفه مشخصی برعهده دارند. همچین انواع مختلفی از آنها تولید شده که برای کاربردهای خاص مناسب هستند.

از مهم‌ترین مکان‌هایی که نصب ویدئو وال در آنها مزایای خوبی برای شما به‌همراه دارد می‌توان به مکان‌های تجاری مانند فروشگاه، مراکز خرید، رستوران و... اشاره کرد. با استفاده از این نمایشگر یک‌پارچه به‌ خوبی می‌توانید کسب‌وکار و برند خود را تبلیغ کنید.

البته استفاده از ویدیو وال در مراکز نظامی، مراکز ورزشی، مراکز کنترل و مدیریت مانند کنترل ترافیک، سازمان‌های اداری و... نیز بسیار پرکاربرد است.

برای خرید و نصب تلویزیون شهری و ویدئو وال بهتر است از افراد متخصص و فعال در این زمینه که از سابقه بالایی نیز برخوردارند کمک بگیرید.

گروه تخصصی کیان ال ای دی -kianLED در زمینه مشاوره، فروش، اجاره و نصب انواع نمایشگر ال ای دی به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی