ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

امنیت بالکن به کمک نصب شیشه بالکن

بالکن یکی از بخش‌های مهم هر منزلی به‌شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید، امروزه اکثر بالکن‌ها یا دیوارکشی شده‌اند و یا برای آن‌ها از حفاظ‌های نرده‌ای استفاده شده‌است. این طراحی نمی‌تواند امنیت کافی برای بالکن‌ها را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بالکن یکی از بخش‌های مهم هر منزلی به‌شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید، امروزه اکثر بالکن‌ها یا دیوارکشی شده‌اند و یا برای آن‌ها از حفاظ‌های نرده‌ای استفاده شده‌است. این طراحی نمی‌تواند امنیت کافی برای بالکن‌ها را ایجاد کند. این موضوع باعث شد تا افراد برای ایجاد امنیت در بالکن منزل خود، به استفاده از شیشه بالکن روی آورند.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند تا حدودی امنیت بالکن را فراهم کند، اما شما باید به‌دنبال روشی باشید تا از این بابت خیالتان راحت شود، بنابراین در این مطلب یکی از روش‌های امن برای بالکن، یعنی بالکن شیشه‌ای به شما معرفی می‌شود.

بهترین راه امنیت بالکن

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از شیشه برای بالکن یکی از روش‌هایی بوده که می‌تواند امنیت لازم برای بالکن را فراهم کند. برخی‌ها با شنیدن نام حفاظ شیشه ای، فکر می‌کنند که امنیت این شیشه‌ها پایین بوده و به‌راحتی دچار آسیب می‌شود. این تصور کاملاً اشتباه است، زیرا برای ساخت شیشه بالکن، از بهترین و مقاوم‌ترین شیشه‌ها مانند شیشه سکوریت، شیشه دوجداره و غیره بهره می‌برند، بنابراین این طراحی به‌گونه‌ای بوده که می‌تواند امنیت موردنیاز این فضا را تأمین کند و به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تأمین امنیت بالکن شناخته می‌شود.

شیشه‌های بالکن یا همان بالکن شیشه‌ای، نوعی پوشش و محافظ برای بالکن هستند که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی بوده و می‌توان آن‌ها را در انواع ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها به‌کار برد.

با نصب این تجهیزات برای بالکن‌ها، می‌توانید به نمای بیرون به‌صورت کامل دید داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به فضای بالکن و سلیقهٔ خود، یکی از انواع مدل‌های شیشه بالکن را نصب کنید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید. برای انتخاب و خرید شیشه‌های بالکن، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید برای مثال، نوع شیشهٔ به‌کاررفته و کیفیت آن بسیار مهم است. محصولات باکیفیت قطعاً طول عمر بیشتری دارند و به‌راحتی دچار آسیب نمی‌شوند.

همان‌طور که متوجه شدید، بالکن‌های شیشه‌ای در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. ما در بخش بعد، شما را با انواع بالکن‌های شیشه‌ای آشنا می‌کنیم:

انواع شیشه بالکن

امروزه تولید‌کنندگان برای این‌که بتوانند نیاز‌های مشتریان را به‌خوبی رفع کنند، محصولات خود را به‌صورت متنوع طراحی و عرضه می‌کنند. شیشه‌های بالکن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما شاهد بالکن‌های شیشه‌ای در انواع مختلف هستید.

در ادامه انواع شیشه‌های بالکن را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بدون قاب

شیشه‌های بالکن بدون قاب به آن دسته از بالکن‌های شیشه‌ای گفته می‌شود که برای نصب آن‌ها از هیچ پروفیل و اتصالاتی استفاده نمی‌شود. این نوع شیشه‌ها دارای شفافیت بالایی بوده و در قطر ۸ تا ۱۰ میلی‌متری تولید می‌شوند. برای نصب، آن‌ها را روی سقف یا دیوار بالکن وصل می‌کنند.

  • تاشو

شیشه‌های بالکن تاش را با نام شیشه‌های آکاردئونی نیز می‌شناسند. در ساخت این نوع شیشه، پنل‌های یکسانی به‌کار برده شده‌است تا در زمان باز شدن شیشه، روی یکدیگر قرار بگیرند. این نوع شیشه‌های بالکن، فضای کمی را اشغال کرده و تمیز کردن آن‌ها نیز راحت است.

  • ریلی

شیشه بالکن ریلی همان‌طور که از نامش پیداست، روی ریل حرکت می‌کند. عملکرد این نوع شیشه بدین صورت بوده که باز و بسته شدن آن روی یک ریل که از جنس آلومینیوم ساخته شده‌است، انجام می‌گیرد. این شیشه‌ها دارای دو ریل بوده که یکی از آن‌ها در سقف و دیگری در کف تعبیه شده‌است.

با توجه به این‌که شیشه‌های بالکن ریلی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، بنابراین می‌توانند گزینهٔ مناسبی برای بالکن‌هایی باشند که برای باز و بسته شدن شیشه‌ها با کمبود جا مواجه هستند. شیشه‌های بالکن ریلی یکی از محبوب‌ترین انواع حفاظ شیشه ای برای بالکن به‌شمار می‌رود و می‌توان علت این محصوبیت را طراحی خاص و دربرگرفتن فضای کم دانست.

  • اسلایدی

نوع دیگری از شیشه‌های بالکن با نام شیشه‌های بالکن اسلایدی طراحی شده‌است که با نام شیشه‌های کشویی نیز شناخته می‌شوند. این مدل یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار به‌شمار می‌رود. این نوع شیشه‌ها از راست به چپ و یا برعکس جمع می‌شوند و در زمان جمع‌شدن، از ریل خود خارج نمی‌شوند.

  • نرده‌ای

شیشه‌های بالکن نرده‌ای درواقع به‌صورت نرده بوده و برای آن‌ها از شیشهٔ بسیار مقاوم سکوریت و نشکن استفاده شده‌است. ضخامت این شیشه‌ها حداقل ۱۰ میلی‌متر بوده و یکی از مناسب‌ترین روش‌های برای حفظ امنیت بالکن محسوب می‌شود.

  • پنجره‌ای

درنهایت آخرین نوع شیشه بالکن، نوع پنجره‌ای آن بوده و همان‌طور که از نامش مشخص است، شبیه پنجره باز و بسته می‌شود. البته باید بدانید که جنس این شیشه‌ها با شیشه‌های پنجرهٔ عادی کاملاً فرق دارد و برای شیشه‌های پنجره‌ای بالکن، شیشه‌های سکوریت را به‌کار می‌برند تا بتوانند امنیت لازم را فراهم کنند.

مزایای نصب شیشه بالکن

همان‌طور که متوجه شدید، اصلی‌ترین مزایای شیشه بالکن این است که امنیت کافی برای بالکن ایجاد می‌شود. مزیت‌های این تجهیزات به همین موضوع ختم نمی‌شود و مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

از مهم‌ترین مزایای نصب شیشه بالکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از ورود حشرات به بالکن؛
  • به‌عنوان یک عایق صوتی عمل می‌کند؛
  • نور طبیعی به‌راحتی وارد می‌شود؛
  • به‌عنوان عایقی برای سرما و گرماست؛
  • ورود گردوغبار به بالکن و منزل به حداقل می‌رسد؛
  • زیبایی نمای ساختمان را بهبود می‌بخشد؛
  • بالکنی امن برای شما ایجاد می‌کند؛
  • دارای طول عمر بالایی است؛
  • برای نصب آن به تخریب نیازی نبوده و نصب آن روکار است.

جمع‌بندی

بالکن‌ شیشه‌ای نسل جدیدی از بالکن‌ها هستند که برای افزودن زیبایی به نمای ساختمان و ایجاد امنیت در بالکن مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیشه بالکن امروزه به یکی از محبوب‌ترین محصولات برای ایمنی بالکن تبدیل شده‌است. مدل‌های مختلف این محصولات موجب شده‌است تا کاربران برای انتخاب و نصب آن‌ها، با محدودیت رو‌به‌رو نباشند.

برای نصب هر یک از مدل‌های شیشه بالکن، باید به استانداردهای خاصی توجه کنید. ما در این مطالب انواع بالکن‌های شیشه‌ای و مزایای آن را به شما معرفی کردیم تا بتوانید براساس نیاز و سلیقهٔ خود، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی