ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منبع اگزوز
رپورتاژ آگهی

منبع اگزوز با کیفیت چه ویژگی های دارد

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که منبع اگزوز باکیفیت چه ویژگی هایی دارد. در این قسمت در رابطه با ویژگی های یک منبع اگزوز بسیار با کیفیت و کارآمد صحبت می‌شود تا شما ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که منبع اگزوز باکیفیت چه ویژگی هایی دارد. در این قسمت در رابطه با ویژگی های یک منبع اگزوز بسیار با کیفیت و کارآمد صحبت می‌شود تا شما در این زمینه اطلاعات مفیدی به دست آورید. همراه ادامه مطلب باشید.

سیستم اگزوز از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قبل از اینکه به بررسی ویژگی های بهترین سیستم اگزوز بپردازیم، بهتر است در رابطه با ساختار اصلی این محصول صحبت کنیم. سیستم اگزوز از سه قسمت مبدل کاتالیست، لوله های میانی و انباره اگزوز تشکیل شده است. در زمان های گذشته سیستم اگزوز وظیفه کاهش صدا را برعهده داشت اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش راندمان خودروها سیستم اگزوز به گونه و مدل های متفاوتی طراحی و به بازار عرضه شده است. این سیستم باید بتواند تمام نیاز افراد را به صورت کامل برآورده سازد. می توان گفت یک منبع اگزوز با کیفیت باید بتواند گازهایی که از احتراق موتور به وجود آمده اند را به صورت کامل به بیرون هدایت و منتقل کند. از ویژگی‌ های دیگر سیستم اگزوز با کیفیت کاهش دمای گازهای حاصل از احتراق می باشد. این سیستم می تواند با انتقال گرما به محیط سبب کاهش این دما شود.

منبع اگزوز درون خود مبدل های کاتالیستی دارد که این مبدل ها می توانند آلاینده های زیست محیطی را کاهش داده و تا حدود ۹۰ درصد گازهای سمی حاصل از احتراق را بی اثر کنند. همچنین می توانند با انجام محاسبه های دقیق مقاومت راندمان و عملکرد موتور را بر اثر فشار برگشتی مجاز دود افزایش دهند. البته در بعضی از خودرو ها منبع اگزوز بخشی از زیبایی نیز به حساب می آید و می تواند نیروی چسبندگی به زمین را زیاد کند.‌همچنین جزو یکی از سیستم های شتاب دهنده خودرو تیز به حساب می آید.

منبع اگزوز با کیفیت چه ویژگی های دارد
منبع اگزوز با کیفیت چه ویژگی های دارد

بررسی مراحل اصلی طراحی منبع اگزوز

یک منبع اگزوز با کیفیت بالا بر اساس شرایطی طراحی می شود تا بتواند راندمان بسیار بالایی نیز داشته باشد. اولین مورد مشخص کردن هدف طراحی می باشد. این هدف باید شامل پارامترهای مختلفی مانند دامنه مجاز صدا یا فشار برگشتی مجاز در اگزوز و همچنین انتقال حرارت مورد انتظار باشد.

جمع آوری اطلاعات فنی مرتبط با موتور و تبدیل کردن این اطلاعات به پارامترهای مختلف. این پارامتر ها شامل علم سیالات و حرارت می باشند.

محاسبه کردن دقیق حجم اگزوز و طراحی انباره های آن بر اساس پارامترهای مختلف و فضایی که در زیر خودرو وجود دارد.

طراحی کردن قسمت های داخلی خودرو و قسمت هایی که شامل محفظه های انبساط، لوله های رابط، لوله های داخلی انبار ها و ابعاد و شکل هندسی می باشند.

استفاده از نرم افزار های مهندسی برای آنالیز، شبیه سازی و بهینه سازی منبع اگزوز.

انجام نمونه سازی اولیه از این قطعه برای بررسی بیشتر و انجام آزمایشات دقیق تر.

اندازه گیری دقیق و درست پارامترهای مختلف در محیط ایزوله آزمایشگاه. این پارامترها شامل صدای اگزوز و فشار در شرایط گوناگون می باشد. بعد از این مرحله اندازه‌ گیری‌ ها لازم و نهایی شدن طرح اگزوز.

در نظر داشته باشید که این ۷ مرحله باید به صورت اصولی و منظم انجام شوند تا بتوان به یک محصول نهایی بدون هیچگونه عیب و ایرادی دست پیدا کرد.

نتایج مطالعه و بررسی تست منبع اگزوز های مختلف

در مطالب بالا سعی شد تا در رابطه با روند طراحی و ویژگی‌ های منبع اگزوز با کیفیت صحبت کنیم. تمام این تست ها و بررسی ها سبب می شوند که یک طرح کلی با راندمان بسیار عالی برای طراحی اگزوز مشخص شود. در نظر داشته باشید که هر کدام از این مطالعات می تواند افراد را به یک نتیجه خاص برساند. با بررسی و انجام تست های گوناگون موارد زیر قابل استخراج می باشند: هرکدام از جنس های به کار رفته در این انبار ها یک تن صدای مخصوص دارند. اگزوز در زمان شروع کار دمایی زیر صفر درجه سانتیگراد دارد و در ادامه شروع کار دمای آن به حدود ۸۰۰ درجه سانتیگراد می رسد. همین موضوع سبب می‌ شود که شما از اهمیت جنس آلیاژ به کار رفته در تولید این قطعه و جوشکاری و فرآیند تولید آن مطلع شوید.

انباره اگزوز
انباره اگزوز

انباره اگزوز وظیفه خنثی کردن صدای زیاد امواج حاصل از احتراق را دارد و باعث کاهش صدای خودرو می‌شود. بنابراین شما تنها صدای مجاز در خودروسازی که حدود ۶۵ دسی بل می باشد را می شنوید. می‌ توان گفت این صدا  حدود ۳۵ درصد کل صدا های به وجود آمده در خودرو است.

بهترین سازنده اگزوزهای خودرو

شرکت بوزال فومن پارس یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان قطعات خودرو و به خصوص اگزوزهای اوریجینال است. محصولات این شرکت با بهره مندی از آخرین فن آوری های روز در فرآیند جوشکاری ، مورد تایید تمام شرکت‌های خودروسازی داخل و خارج کشور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی