ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مزایا و معایب بلیط چارتر

آیا همیشه برای خرید بلیط منتظر ارزانترین قیمت هستید؟ شاید شما هم تجربه خرید یک بلیط چارتری با قیمتی کمتر از حد معمول را داشته باشید. بلیط های چارتر گاهی با قیمت های باورنکردنی به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا همیشه برای خرید بلیط منتظر ارزانترین قیمت هستید؟ شاید شما هم تجربه خرید یک بلیط چارتری با قیمتی کمتر از حد معمول را داشته باشید. بلیط های چارتر گاهی با قیمت های باورنکردنی به فروش می‌رسند، اما این بلیط های ارزان هواپیما همیشه بهترین انتخاب نیستند. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب بلیط چارتر را بررسی کنیم.

بلیط چارتری چیست؟

برای درک مزایا و معایب بلیط چارتر قبل از هرچیز باید با این نوع بلیط هواپیما بیشتر آشنا شویم. گاهی اوقات آژانس های هواپیمایی همه یا قسمتی از صندلی های یک پرواز را برای مدتی اجاره می‌کنند. در این صورت آژانس‌ها می‌توانند بلیط این صندلی‌ها را به قیمت موردنظر خود بفروشند. اگر یک آژانس مسافرتی همه یا قسمتی از صندلی های یک پرواز را اجاره کند به آن پرواز، پرواز چارتری می‌گویند. در این صورت بلیطی که شما خریداری می‌کنید بلیط چارتری است. با توجه به این توضیحات، آژانس های مسافرتی باید بلیط های چارتر را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند، اما یکی از مزایای بلیط چارتری قیمت پایین آن است! عجیب به نظر می رسد؟

برای درک بهتر این موضوع تصور کنید یک آژانس مسافرتی تعدادی از بلیط های پرواز را اجاره کرده باشد. اما با وجود اینکه فقط یک یا دو روز به زمان پرواز باقی مانده است، هنوز خیلی از بلیط های هواپیما به فروش نرسیده‌اند. در چنین حالتی آژانس مسافرتی ناچار می‌شود که بلیط های چارتر ارزانتر را در اختیار مشتریان قرار دهد، این تنها راهی است که می‌تواند تمام صندلی ها را به فروش برساند! همین موضوع باعث می‌شود بلیط چارتر ارازن تر از بلیط سیستمی باشد! این درحالی است که قیمت بلیط سیستمی حتی اگر یک روز به پرواز مانده باشد تغییر نمی‌کند. بلیط سیستمی بلیطی است که شما بدون واسطه از شرکت هواپیمایی یا ایرلاین می‌خرید. نرخ این بلیط را شرکت هواپیمایی مشخص می کند و قیمت آن همیشه ثابت است. با درک بهتری از اینکه بلیط چارتری چیست حالا باید مزیت و معایب بلیط چارتر را بررسی کنیم.

مزایا و معایب بلیط چارتری

مزایا و معایب بلیط چارتری به زمانی که بلیط را می خرید، مسیر پرواز و حتی شرایط شما بستگی دارد. برای مثال اگر با کودکان سفر می‌کنید با توجه به کمتر بودن قیمت بلیط سیستمی برای کودکان، شاید بهتر باشد بلیط سیستمی هواپیما را خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع بهتر است از معایب بلیط چارتر شروع کنیم:

معایب بلیط چارتری

  1. قیمت بلیط چارتری برای تمام سنین یکسان است، این درحالی است که قیمت بلیط سیستمی برای کودکان کمتر از بزرگسالان است.
  2. بلیط چارتری را نمی‌توانید کنسل کنید. البته کنسلی بلیط چارتری در مواردی ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما به طور کلی بلیط چارتر جزو بلیط های غیرقابل استرداد به حساب می‌آید.

مزایای بلیط چارتری

مهمترین مزیت بلیط چارتری قیمت متغییر آن است.شما گاهی می‌توانید بلیط های چارتری را با قیمت های باورنکردنی بخرید. موضوعی که درباره بلیط های سیستمی صدق نمی‌کند. اگرچه این مزیت بلیط چارتری گاهی می‌تواند به یکی از معایب آن تبدیل شود، اما اگر بدانید چه زمانی باید بلیط چارتر بخرید، به معنای واقعی کلمه می‌توانید سود کنید. خرید بلیط های چارتر در بازه‌های شلوغ مثل عید نوروز یا تعطیلات، همچنین خرید بلیط چارتر برای مسیرهای پرتردد کار اشتباهی است. واقعیت این است که وقتی آژانس هواپیمایی با تقاضای بالا برای بلیط‌ها روبرو شود قیمت بلیط را تا جای ممکن بالا می‌برد. در این حالت بین مزایا و معایب بلیط چارتری، قیمت متغییر بلیط چارتری جزو معایب قرار می‌گیرد.

اما اگر بخواهید در بازه های کم سفرتر، اواسط هفته یا لحظات آخر یک پرواز را رزرو کنید، خرید بلیط چارتر می‌تواند به نفع شما باشد. برای مثال تابستان خلوت‌ترین فصل جنوب است و احتمال زیادی دارد که بلیط های پرواز به سختی برای این مقصد به فروش برسند، در چنین صورتی خرید بلیط چارتر به نفع شما است. از همه مهم بلیط های لحظه آخری را نباید فراموش کنید.بلیط های لحظه آخری یکی از انواع بلیط چارتر هستند. بلیط های چارتر در صورت فروش نرفتن با نزدیک شدن به زمان پرواز ارزان تر می‌شوند. اگر اهل ریسک کردن باشید، ممکن است بتوانید بلیط چارتری را در آخرین ساعات قبل از پرواز با قیمت باورنکردنی بخرید. برای خرید بلیط لحظه آخری حتما سایت فلای تودی را بررسی کنید.

خرید بلیط چارتری در سایت فلای تودی

اگر به دنبال خرید بلیط ارزان قیمت و چارتری هستید، وارد سایت فلای تودی گزینه شوید. در این سایت بلیط های چارتر با برچسب مخصوص مشخص شده اند. کافی است بلیط مقصد مورد نظر خود را جست و جو کرده و از میان پروازهای به نمایش درآمده، بلیط های چارتری موجود را با ارزانترین قیمت انتخاب و خریداری کنید.

یکی دیگر از مزیت های خرید بلیط هواپیما از سایت فلای تودی فیلترهای جالب این سایت است.شما می‌توانید قیمت بلیط، ساعت پرواز، نوع ایرلاین و حتی تعداد توقف های پرواز را در این سایت فیلتر کنید. حالا فقط بلیطی به شما نشان داده می‌شود که قیمت، ساعت، ایرلاین و تعداد توقف‌های آن مطابق با شرایط شما باشد.

همچنین تقویم قیمتی فلای تودی یکی دیگر از ابزارهایی است که در خرید بلیط ارزان هواپیما به شما کمک می‌کند. این تقویم ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را در حوالی تاریخ انتخابی شما نشان می دهد. با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط در هر روز تا یک آینده، انتخاب زمان سفر کار سختی نیست. در پایان اگر در استفاده از هرکدام از این گزینه‌ها و یا خرید بلیط، کنسلی بلیط هواپیما و رزرو هتل با مشکل مواجه شدید و یا سوالی دراین باره داشتید می‌توانید با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی فلای تودی در هر ساعتی از شبانه‌روز به شکل 24 ساعته پاسخگوی شما است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی