ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طراحی
رپورتاژ آگهی

هوش مصنوعی عصای دست طراحان وبسایت

در این مطلب قصد داریم به شما ابزاری را معرفی کنیم تا در طراحی سایت شما را یاری کند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چند ماه پیش بود که chatgpt  با معرفی توسط شرکت openAI  سرو صدای زیادی به پا کرد. هرجا که پا می گذاشتی امکان نداشت خبری از این موجود جدید نبینید. بسیاری از افراد نگران کسب و کار و شغل خود بودند. این ترس در بین افرادی که در فضای اینترنت فعالیت می کردند بیشتر به چشم می خورد. رفته رفته این ترس جای خود را به امیدواری داد و بسیاری از افراد از داشتن یک دستیار در کنار خود خوشحال بودند.  هر روز خبر جدیدی از کاربردهای زیاد chatgpt به گوش می خورد. اما این همه ی این اتفاقات نبود. هر روز ما ابزار جدیدی از هوش مصنوعی را می دیدیم که آمده تا کار را برای عده ای راحت تر کند. این ابزار برای دیجیتال مارکتر ها به مراتب بیشتر بود. در این مقاله قصد داریم به شما ابزاری را معرفی کنیم تا در طراحی سایت شما را یاری کند.

طراحی سایت از گذشته تا ظهور هوش مصنوعی

به عقیده ی تیم ما در کاروو وبز، اگر پیشینه ی حرفه ی طراحی سایت را به طور دقیق بررسی کنیم، متوجه میشویم که فرآیند طراحی وبسایت به مرور راحت تر شده است. قطعا در ادامه نیز این فرآیند ساده تر خواهد شد و هوش مصنوعی ابزاریست که این کار را انجام می دهد. این ابزار آنقدر می تواند به ما کمک کند که شاید اکثر افراد بتوانند وبسایت کسب و کارخودشان را در کوتاهترین زمان انجام دهند. شاید در آینده ای نزدیک این فرآیند به راحتی ساختن یک ایمیل شود. البته فراموش نکنیم که این ابزار ها نمیتوانند جای خلاقیت انسان را بگیرند. طبیعتا شما باید یک سری اصول را در مورد طراحی سایت بدانید تا اجرای آن را از هوش مصنوعی و ابزار های آن درخواست کنید.

هوش مصنوعی چطور می تواند در طراحی سایت به ما کمک کند؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید بدانیم قصد داریم با چه تکنولوژی وبسایت را راه اندازی کنیم. همانطور که میدانی، به دو روش کلی می توان یک وبسایت را طراحی و توسعه داد. روش اول راه اندازی وبسایت های اختصاصی است. در این نوع توسعه ی وب، از صفر تا صد طراحی و توسعه وبسایت با استفاده از کد نویسی انجام می شود. بنابراین در این زمینه می توانید از chatgpt  و یا دیگر ابزار هوش مصنوعی برای کد نوبسی و دیباگ کد ها استفاده کنید. در حال حاضر chatgpt  با دقت بالایی این کار را برای شما انجام می دهد.

اما روش دوم، طراحی سایت با استفاده از سامانه های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس است. شما برای طراحی سایت با استفاده از وردپرس می توانید از پلاگین ها ی هوش مصنوعی برای طراحی سایت کمک بگیرید. در ادامه به معرفی چند افزونه ی وردپرسی اشاره خواهیم کرد.

همچنین شما می توانید از مرحله ی اول کار از chatgpt  برای راه اندازی وبسایت کمک بگیرید. چت جی پی تی میتواند مانند یک راهنمای کاربلد در کنار شما باشد تا وبسایت خود را از صفر راه اندازی کنید. برای مثال فرض کنید شما قصد دارید یک وبسایت شرکتی را برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. در این مرحله می توانید صفحات مورد نیازی برای وبسایت خود را از او سوال کنید. محتوای هر صفحه را با استفاده از چت جی پی تی بخواهید تا برای شما بنویسد. در حالت کلی بسیاری از مراحل تحقیق و تحلیل را برای شما کوتاه می کند.

پلاگین های کاربردی هوش مصنوعی برای وردپرس :

همانطور که گفته شد پلاگین (افزونه) های زیادی برای وردپرس وجود دارند که می توانند در طراحی سایت به شما کمک کنند. همچنین افزونه هایی نیز وجود دارند که می توانید با استفاده از آن در وبسایتتان، کاررا برای خود و مخاطبانتان راحت کنید.

آیوماتیک

افزونه AIomatic  یک افزونه نویسنده محتوا با استفاده از هوش مصنوعی است. این افزونه به صورت خودکار پست های وبلاگ شما را ایجاد می کند. شما میتوانید با استفاده از این افزونه در نظرات محصول، به روز رسانی محتوا ها و نوشتن محتوای استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از ابزار هوش مصنوعی حتما محتوای تولید شده را بررسی کنید و اشتباهات احتمالی آن را تصحیح و به لحن برند خود نزدیک کنید.

ای آی اینجین :

AIEngine  یک افزونه است که به شما کمک می کند تا یک چت بات مانند chatgpt  در وبسایت خود ایجاد کنید و رفتارهایی را برای آ« تنظیم کنید. این افزونه برای شما تولید محتوای متنی و تصویری نیز انجام می دهد و همچنین می توانید از آن برای پر کردن فیلدهای محصول در ووکامرس نیز استفاده کنید.

افزونه ی لایو چت :

شاید وبسایت شما روزانه کاربران زیادی را داشته باشد که هرکدام سوالی از تیم پشتیبانی شما داشته باشند. در ابتدای کار برای کاهش هزینه ها شما می توانید یک ابزار چت آنلاین داشته باشید که به سوالات احتمالی کاربران شما پاسخ دهد. افزونه ی Live Chat  در وردپرس همین کار را برای شما انجام می دهد. این افزونه به طور هوشمند سوالات کاربران شما را درک کرده و پاسخ مناسب را به آن ها می دهد.

افزونه ی المنتور به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد:

المنتور یک افزونه برای طراحی صفحات وبسایت با استفاده از drag and drop  می باشد. در دوره ی آموزش طراحی سایت با وردپرس در کاروو وبز، طراحی سایت با استفاده از این افزونه را به طور کامل آموزش داده ایم. المنتور اعلام کرده که به زودی به صورت یکپارچه این افزونه را به هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد. در این آپدیت قرار است شما طرح و نقشه ای که برای هریک از قسمت های وبسایت دارید را به او بگویید تا این افزونه با تولید کد css  مربوط به آن خواسته ی شما را برطرف کند.

سخن آخر :

چه بخواهیم بپذیریم چه نه، هوش مصنوعی کسب و کارهای زیادی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. بنابراین بهترین تصمیم همراه شدن با این تغییرات و برنامه داشتن برای آن است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی