ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راست چین، استارتاپ بازار وردپرس ایران، 10 ساله شد

به نظر شما چقدر احتمال دارد که بنیان‌گذاران یک کسب‌وکار بدون هیچ دیداری سال‌ها یک کسب‌وکار حرفه‌ای را مدیریت کنند؟ این خبر در مورد یک استارتاپ خارجی نیست. این خبر در مورد یک استارتاپ کاملا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

درباره استارتاپی بخوانید که بنیان‌گذاران آن فقط یک بار همدیگر را دیده‌اند!

این خبر در مورد یک استارتاپ خارجی نیست. این خبر در مورد یک استارتاپ ایرانی است که بنیان‌گذاران آن یکی در تبریز و دیگری در شهرکرد، بدون دیدار و آشنایی قبلی، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند که امروز 10 ساله شده. در این خبر شما در مورد داستان استارتاپ راست چین می‌خوانید.

راست چین اولین و بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی محصولات طراحان وب ایران است. هر کسی بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی، فقط با چند کلیک ساده و نصب محصولات راست‌چین می‌تواند سایت حرفه‌ای و دلخواه خودش را داشته باشد. داستان استارتاپ راست‌ چین

قصه شروع استارتاپ راست چین

سال 91 که پیمان نعیمی در تبریز دانشجو بود، همزمان دو پروژه «راست‌چین‌سازی» قالب سایت را می‌پذیرد. پیمان نعیمی به این فکر افتاد که قالب‌های وردپرسی‌ای که برای پروژه‌هایش طراحی یا فارسی‌سازی می‌کند می‌تواند نیاز دیگر کاربران را نیز رفع کند. به همین دلیل به این فکر افتاد در یک پلتفرم جداگانه‌ای این محصولات را به فروش برساند.

در نهایت اردیبهشت سال 92 نسخه اولیه سایت راست‌چین ایجاد شد. همزمان این قابلیت را ایجاد کرد تا دیگر توسعه‌دهنده‌گان وردپرس نیز محصولات وردپرسی خود را در استارت آپ راست ‌چین بفروشند.

کامران یزدانی‌نیا در شهرکرد با خرید یک محصول از راست چین، پیشنهاد هایی بسیار جذابی در جهت توسعه این استارت آپ از طریق ایمیل برای پیمان نعیمی ارسال می کرد و همین موضوع و ارایه راه حل های جالب موجب شد که پیمان نعیمی با کامران یزدانی نیا تماس بگیرد و پیشنهاد همکاری بدهد. به این ترتیب استارت آپ راست چین با شراکت پیمان نعیمی به عنوان بنیانگذار و کامران یزدانی نیا به عنوان هم بنیانگذار در دو شهر مختلف شروع به فعالیت کرد.

نکته جالب در مورد شکل گیری این همکاری این است که این دو نفر بعد از 6 سال در نمایشگاه الکامپ سال 98 برای اولین بار همدیگر را می‎بینند و این تنها دیدار آنهاست.

از نظر بسیاری از افراد مساله راه اندازی استارت آپ در دو شهر مختلف احتمالا چالش های زیادی دارد و ممکن است که مشکلات زیاد مانع از ادامه همکاری شود ولی راز موفقیت استارتاپ راست چین چه بوده که با گذشت 10 سال هم چنان روند روبه رشد دارد و بهترین استارت آپ موفق شهرستانی است.

در این رابطه وقتی پای صحبت های بنیان گذار و هم بنیان گذار راست چین بنشینید، می بینید که به چه سادگی توانسته اند این چالش ها را حل کنند. فعالیت آن ها به صورتی بود که وظایف هر کدام کاملا تفیکیک شده و مشخص بوده است و هر کدام سعی می کردند که در جایگاه خود وظایف را به نحو احسن انجام دهند و هیچ گاه اهل دو دوتا چارتا کردن در شراکتشان نبوده اند.

پیمان نعیمی در تبریز کار توسعه و زیر ساخت استارتاپ راست چین را انجام می دادند و کامران یزدانی نیا در شهرکرد کار بازاریابی و فروش، پشتیبانی و جذب توسعه دهندگان را جلو می‌برد. تمرکز روی عملگرایی باعث شد تا این دو نفر کاملا مکمل همدیگر عمل کنند و همیشه نقاط قوت هم را تقویت و نقاط ضعف را پوشش دهند و کارها به بهترین حالت پیش ببرند.

دستاورد های استارتاپ راست چین در این 10 سال

طی کردن این مسیر 10 ساله در شهرستان به سادگی هم نبوده، اما حمایت کاربران راست چین از برند به دلیل رضایت کامل از محصولات، باعث شده تا این استارت آپ بازار وردپرس دستاوردهای جذاب و مهمی داشته باشد. در مقابل راست چین نیز با بررسی نیاز بازار و ارایه خدمات برتر در تلاش بوده که همواره خود را به عنوان رهبر بازار وردپرس حفظ کند. یکی از دلایل رضایت کاربران از راست چین ارایه محصولات مطابق با ترند روز است که نیاز کاربران را رفع کرده، برای مثال در حال حاضر که ابزار های هوش مصنوعی در سراسر جهان پیشتازند، افزونهchatgpt  که یک افزونه کامل برای تولید محتوا با چت جی پی تی است، را ارایه داده است.

 همین دلایل باعث شده راست چین به رکوردهای شنیدنی‌ای دست پیدا کند. این موارد شامل:

  • اولین مارکت‌پلیس ایران
  • اولین پلتفرم قانونی بازار وردپرس
  • رکورد بیشتر تعداد رضایت مشتری از خرید محصولات وردپرسی
  • رکورد بیشترین تعداد فروش محصولات وردپرسی در یک روز
  • بیش از 2،600،000 دقیقه حضور در بلک فرایدی سال 99
  • دریافت بیش از یک میلیون رضایت از مشتری
  • بیش از 3200 اشتغالزایی مستقیم
  • استفاده بیش از یک میلیون وب سایت از محصولات راست چین

توسعه منابع انسانی راست چین در شهرهای مختلف

راست چین با راه اندازی 2 دفتر در شهرکرد و تبریز با استخدام 5 نفر و 47 محصول فعالیت خود را آغاز کرد. سپس شروع به توسعه منابع انسانی نمود، به طوری که در حال حاضر بیش از 70 نفر مشغول به کار هستند. حتی در شرایط تعدیل نیروهای کاری، نه تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه در جایگاه‌های شغلی مختلف جذب نیرو داشت و 30% رشد منابع انسانی داشته است.

دفتر سوم راست چین نیز در سال 1401 در تهران افتتاح شد و هم اکنون تیم های مختلف در این سه شهر در حال فعالیت اند. امروز راست چین دارای دو دفتر کار در شهرکرد، یک دفتر کار در تبریز و یک دفتر کار در تهران است.

چالش توسعه استارتاپ در شهرستان

همان طور که می‌دانید راست چین استارتاپی‌ست که خارج از محدوده پرامکانات تهران رشد کرده است. عدم وجود نیروی متخصص در حوزه وب و دیجیتال، اصلی‌ترین چالش برای راست چین بوده است.

اما آموزش مستقیم، فراهم کردن امکانات آموزشی مثل دوره‌های مجازی، مشاوره گرفتن از افراد صاحب نظر در بخش‌های مختلف و بررسی تجربه کسب‌وکارهای دیگر از راه‌کارهای خلاقانه‌ای بود که در راست چین به کار برده شد تا نیرو متخصص پرورش دهند و چالش منابع انسانی استارت اپ راست‌چین را کاملا حل کنند. این موضوع برای همه استارتاپ‌های فعال در شهرستان‌ها می‌تواند مثل چراغی روشن باشد تا خود را محدود به مکان ندانند و برای پیشرفت خود منتظر معجزه ننشینند.

شما دعوتید به  جشنواره تولد 10 سالگی راست چین؛ در این جشنواره تخفیف های شگفت انگیزی در انتظار شماست. علاوه بر این می توانید تغییرات نسخه سایت راست چین از همان سال های ابتدا تا به امروز را مشاهده کنید و با انجام بازی و سرگرمی شانس خود را برای دریافت تخفیف بیشتر امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی