ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرور
رپورتاژ آگهی

کاربرد سرورهای سوپرمیکرو در کسب و کارهای بزرگ چیست؟

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که اغلب شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، سرورها هستند. در این مقاله به سرور سوپرمیکرو و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال‌ها پیش که تمام کسب و کارها به صورت سنتی فعالیت می‌کردند، نیازی به بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نو نبود و همه افراد با همان روش، کسب و کار خود را پیش می‌بردند. زمانی که شرایط تغییر می‌کند و روش‌های کسب درآمد به سمت و سوی جدیدی حرکت می‌کنند، دیگر نمی‌توان از ورود به این جریان کناره گرفت؛ چرا که موفقیت در گرو بهره‌مندی از روش‌های جدید خواهد بود. این روزها که تمام شرکت‌های کوچک و بزرگ از جدیدترین تکنولوژی‌ها در قسمت‌های مختلف کسب و کار خود استفاده می‌کنند، آشنایی با تجهیزات جدید و کاربردی برای رقابت با دیگران ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین اگر می‌خواهید درون این دایره بمانید و همچنان عملکرد خوب خود را حفظ کنید، بهتر است برخی موارد را در نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که اغلب شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، سرورها هستند. در این مقاله به سرور سوپرمیکرو و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

سرور چیست و چه تفاوتی با سیستم معمولی دارد؟

پیش از هر چیز بهتر است معنای دقیق سرور و کاربرد آن را بررسی کنیم. در دنیای کامپیوتر معانی متعددی برای سرور گفته می‌شود. با این حال به طور معمول منظور ما از سرور، سیستمی است که به چندین سیستم کوچک‌تر متصل شده و سرویس‌دهی به آن‌ها را انجام می‌دهد. در واقع سرورها سیستم‌های قدرتمندی هستند که از نظر سخت‌افزاری با سرورهای معمولی تفاوت‌هایی دارند. این سرورها همیشه در دسترس‌اند و عموماً اتصال آن‌ها به اینترنت نیز دائمی خواهد بود. از آنجا که سرورها در دسته ابررایانه‌ها قرار می‌گیرند، فضای کافی برای ذخیره اطلاعات وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب را دارند و به این ترتیب، سایر رایانه‌های متصل می‌توانند به راحتی از این ویژگی‌ها بهره ببرند.

تفاوت سرور با سیستم خانگی

همان طور که گفته شد سرور‌ها با سیستم‌های خانگی تفاوت‌هایی دارند که سبب گسترش کاربرد آن‌ها می‌شوند. سرورها عمدتاً در کسب و کارها یا مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند تا دسترسی سیستم‌های معمولی به امکانات بیشتر را فراهم کنند. چند مورد از تفاوت‌های سرور با سیستم خانگی را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • سرورها سخت‌افزار پیچیده‌تر و قدرتمندتری نسبت به سیستم‌های خانگی دارند.
  • سرورها در طول شبانه روز دائماً روشن هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • دسترسی دائمی سرورها به اینترنت برقرار است.
  • سرورها نیازی به ابزارهایی نظیر کیبرد و ماوس و … ندارند.
  • امنیت سرورها باید به خوبی حفظ شود؛ به همین خاطر از آن‌ها در محل خاصی به نام data center نگهداری می‌شود. افراد متخصص در دیتاسنترها به صورت دائمی مستقر هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل آن را رفع کنند.
  • معمولاً سرورها را در محفظه خاصی به نام Rack نگهداری می‌کنند. رک‌ها نیز درون Cageها قرار می‌گیرند.‌

آشنایی با برند سوپرمیکرو

یکی از سرورهایی که به فراوانی از آن استفاده می‌شود، سرور سوپرمیکرو است. شرکت سوپرمیکرو یک برند آمریکایی است که فعالیت خود را در سن خوزه کالیفرنیا آغاز کرد. در تاریخ ۱ نوامبر سال ۱۹۹۳ سوپر میکرو به همت Wally liaw، Sara liu و liang تأسیس شد و حالا پس از گذشت ۳۰ سال از فعالیت آن، توانسته به یکی از ۳ شرکت برتر در حوزه خود تبدیل شود. با وجود آن که در سال‌های ابتدایی تاسیس سوپرمیکرو دنیای فناوری اطلاعات آنقدر پیشرفته نبود که بتوان نوآوری‌هایی را به آن افزود، اما توسعه‌دهندگان آن، پیش‌بینی درستی از آینده اینترنت و فناوری داشتند. به این ترتیب با رشد روزافزون این بستر، فعالیت سوپرمیکرو نیز افزایش یافت. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به سرور سوپرمیکرو، مادر برد سرور سوپرمیکرو، استوریج سوپرمیکرو، سیستم‌های ذخیره‌سازی و نرم‌افزار مدیریت سرور اشاره کرد. از این محصولات می‌توان در مراکز داده سازمانی، هوش مصنوعی، رایانش ابری، اینترنت 5G، محاسبات HPC، Big Dat و محاسبات لبه استفاده کرد.

انواع سرور سوپرمیکرو کدام‌اند؟

حال که با سرور سوپرمیکرو و سرورهای گرافیکی سوپرمیکرو آشنا شدید، بهتر است مروری بر انواع آن نیز داشته باشیم تا بتوانید بهترین مورد را برای پاسخ‌دهی به نیازهایتان پیدا کنید. چند مورد از انواع سرور در ادامه بیان شده‌اند.

سرورهای سوپرمیکرو ایستاده

سرورهای برجکی یکی از انواع سرورها هستند که ظاهری شبیه به کیس‌‌های خانگی دارند. این سرورها به صورت ایستاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از ریل مناسب به Rack متصل کرد. یکی از تفاوت‌های ظاهری سرورها با کیس‌های خانگی، آلیاژ به کار رفته در آن‌هاست. در این سرورها برای مقاومت در برابر ضربه، از آلیاژ مقاومی استفاده می‌شود که وزن بیشتری دارد و این مسئله یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمت آن‌هاست. از سوی دیگر باید بدانید که سر و صدای زیاد در کنار حجمی که سرورهای برجکی اشغال می‌کنند، آن‌ها را برای استفاده در دیتاسنترها مناسب نمی‌کند.

سرورهای سوپرمیکرو قفسه‌ای

سرورهای قفسه‌ای نسبت به سرور برجکی کاربردهای بیشتری دارند و ویژگی‌هایی نظیر حجم و وزن کمتر، آن‌ها را به انتخاب خوبی برای استفاده در دیتاسنترها تبدیل کرده است. از سرور سوپرمیکرو قفسه‌ای می‌توان در شبکه‌های متوسط تا دیتاستنرهای بزرگ استفاده کرد. نصب و تعویض آسان، تعویض راحت‌تر قطعات، مدیریت کابل‌ها و بهینه‌سازی فضا از جمله ویژگی‌های مثبت سرورهای قفسه‌ای است که کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سرورهای سوپرمیکرو تیغه‌ای

سرورهای تیغه‌‌ای به صورت ماژولار طراحی شده‌اند و در تلاش‌اند تا با حذف برخی از اجزا، در عین کاهش فضای اشغال شده و انرژی مصرفی، کارایی خود را حفظ کنند. هر سرور تیغه‌ای درون یک محفظه خاص به نام «شاسی» قرار می‌گیرد. از طرف دیگر باید گفت که این سرورها پاور ندارند و برق مورد نیاز خود را نیز از شاسی دریافت می‌کنند. سرور‌‌های تیغه‌ای برای تأمین انرژی فن‌ها و همچنین اتصال شبکه نیز به یک شاسی نیاز دارند.

کاربرد سرورها در انواع کسب و کار

انواع سرور نظیر سرورهای گرافیکی سوپرمیکرو در کسب و کارهای مختلف کاربردهای گوناگونی دارند. هر حرفه‌ای بسته به نوع فعالیت خود به نحوی با دنیای فناوری پیوند می‌خورد. در ادامه کاربرد سرور سوپرمیکرو در کسب و کارهای مختلف را بررسی کرده‌ایم.

کسب و کارهای کوچک

در هر کسب و کار کوچکی که حداقل چند نفر از سیستم‌هایی برای انجام کار خود استفاده کنند، می‌توان از یک سرور ابتدایی برای بهبود برخی موارد استفاده کرد. به عنوان مثال مدیریت کامپیوترها و به‌روزرسانی تک‌به‌تک آن‌ها کار دشواری است که با اتصال آن‌ها به سرور می‌توان به راحتی آن را انجام داد. دسترسی به فضای ذخیره‌سازی، ایمیل، پایگاه داده، میزبانی برنامه‌ها و … به کمک یک سرور ابتدایی به راحتی انجام خواهند شد.

کسب و کارهای بزرگ

در کسب و کارهای بزرگ استفاده از سرورها بیش از سایر کسب و کارها کاربرد خواهند داشت. در این مجموعه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات و سختی‌ها را با استفاده از یک سرور سوپرمیکرو برطرف کرد. چند مورد از این کاربردها را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • ذخیره‌سازی فایل‌ها و برنامه‌ها
  • هاستینگ وب‌سایت‌ها و دامنه‌های بزرگ
  • دسترسی از راه دور کارکنان
  • مدیریت بارهای کاری حیاتی
  • پردازش حجم زیادی از داده‌ها

مزایای استفاده از سرور سوپرمیکرو‌‌ در کسب و کارهای بزرگ

استفاده از سرور سوپرمیکرو در کسب و کارهای بزرگ، مزایایی دارد که سبب محبوبیت هر چه بیشتر آن در بازار جهانی شده و می‌بینیم که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از این سرورها استفاده می‌کنند. چند مورد از مزایای قابل توجه سرورهای تولیدشده توسط کمپانی سوپرمیکرو را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • سرورهای سوپرمیکرو از کیفیت بی‌نظیری برخوردارند که این مسئله در طی سال‌ها از جانب مشتریان آن‌ها اثبات شده است.
  • سوپرمیکرو طراح برتر محصولات سروری در silicon valley به حساب می‌آید.
  • سوپرمیکرو حافظه کافی برای ذخیره طیف گسترده‌ای از اسناد و مدارک را فراهم می‌کند.
  • سوپرمیکرو در مدل‌های جدید این برند، محصولاتی را ارائه کرده است که از نظر توان پردازش اطلاعات در بالاترین سطح کیفیت قرار گرفته‌اند.
  • قطعات به کار رفته در سرور سوپرمیکرو کیفیت بسیار بالایی دارند و به همین خاطر است که اتصال آن‌ها به یکدیگر، سرورهای باکیفیتی را تولید خواهند کرد.
  • یکی از مهم‌ترین نکات سرورهای سوپرمیکرو، اقتصادی بودن آن‌هاست. در مقایسه با کیفیت بالا و امکاناتی که در دسترس شما قرار می‌گیرد، هزینه معقولی را پرداخت خواهید کرد.
  • سوپرمیکرو جامع‌ترین خط تولید سیستم‌های ذخیره‌سازی و همچنین زیرسیستم‌ها و انواع سرور را دارد.
  • کیفیت مطلوب این سرورها، امکان ارائه خدمات از راه دور به کارکنان را نیز فراهم می‌کند.

خرید سرور سوپرمیکرو از آساپردازش

اگر به فکر خرید یک سرور برای بهبود وضعیت کسب و کار خود هستید، خرید سرور از منبعی معتبر را باید مد نظر داشته باشید. شرکت آساپردازش یکی از پیشتازان حوزه فناوری IT کشور است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. امروزه انواع گوناگونی از بهترین سرورها و اقلام مرتبط با آن‌ها را تحت نظر کارشناسان خبره به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوع سرور و برند آن می‌توانید از کارشناسان این مجموعه کمک گرفته و با راهنمایی آن‌ها، بهترین نوع سرور را از آساپردازش تهیه کنید.

کلام آخر

اصلی‌ترین رسالت تکنولوژی و پیشرفت آن، کمک به سهولت زندگی انسان است. حال سرورها به عنوان بخشی از دنیای فناوری اطلاعات که می‌توانند کارهایتان را به شیوه‌ای راحت‌تر پیش ببرند، از طریق شرکت آساپردازش در دسترس شما قرار گرفته‌اند. با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه می‌توانید اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی