ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هشت اپلیکیشن که شما را برای موفقیت در امتحانات یاری می کنند

فرا رسیدن فصل امتحانات، همیشه برای دانش آموزان و دانشجویان به معنای دو چیز بوده: حجم عظیمی از استرس و کوهی از کتاب و جزوه های خوانده نشده که برای شب های امتحان تلنبار شده اند. چه درس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

فرا رسیدن فصل امتحانات، همیشه برای دانش آموزان و دانشجویان به معنای دو چیز بوده: حجم عظیمی از استرس و کوهی از کتاب و جزوه های خوانده نشده که برای شب های امتحان تلنبار شده اند.

چه درس هایتان را در طول ترم مرور کرده و چه تازه در فرجه های امتحانی به فکر تهیه جزوه افتاده باشید، باید برای موفقیت در امتحانات یک سری از عادت ها و سرگرمی های همیشگی تان را کنار بگذارید، تمام هوش و حواس تان را روی مطالب درسی متمرکز کرده تا از جلسه امتحان سربلند بیرون بیایید.

برای موفقیت در امتحان، ابزار و روش هایی وجود دارند که می توانند شما را به نتیجه دلخواهتان برسانند. اپلیکیشن های موبایل هم می توانند جزء این ابزار کمکی به حساب بیایند، به همین خاطر در جعبه ابزار این هفته تصمیم داریم تا هشت اپلیکیشن به شما معرفی کنیم تا در امتحانات تان بهترین نتیجه را بگیرید.

اپلیکیشن هایی که در ادامه می بینید می توانند حافظه تان را تقویت کنند، امکان مدیریت بهینه زمان را به شما بدهند، در حل مشکلات درسی به یاری تان آمده و مهم تر از همه کمک تان کنند که بر استرس شب های امتحان غلبه کنید.

برای به خاطر سپاری نکات مهم امتحانی: Lemorize

Lemorize 1

چه شاگرد تنبل کلاس باشید و چه معدل الف، چه درس ها را در طول ترم مرور کرده یا لای جزوه تان را هم باز نکرده باشید، فلش کارت ها برای تقویت حافظه معجزه می کنند. با نوشتن نکات مهم امتحانی روی این تکه کاغذهای کوچک، هم از فشار روانی تماشای جزوه های قطور کم می کنید و هم می توانید نکاتی که باعث نجات و پاس شدن تان می شوند را با سرعتی بالا مرور کنید.

اگر در شب های امتحان نه وقت و نه حوصله ساخت فلش کارت های کاغذی را ندارید، توصیه می کنیم موبایل تان را برداشته و Lemorize را در آن نصب کنید. با این اپلیکیشن فوق العاده می توانید در کسری از ثانیه فلش کارت های دو طرفه بسازید، و نکته بسیار عالی این که به آنها عکس و صدا هم ضمیمه کنید.

مثلا برای درس شیمی فرمول یک ماده شیمیائی را روی کارت بنویسید، تصویری از ساختار مولکولی اش را روی آن چسبانده و حرف های ضبط شده استاد سر کلاس را هم ضمیمه آن کنید تا مطمئن باشید که هرگز آنها را سر جلسه امتحان فراموش نخواهید کرد.

نمونه مشابه در iOS: اپلیکیشن +Flashcards

Lemorize - Flashcards

Lemorize - Flashcards

سازنده: Lemorize قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.5 مگابایت زبان:

برای مدیریت زمان: TimeTune

TimeTune 2

امتحان مسئله شوخی برداری نیست، اگر درسی را بیفتید ممکن است ناچار باشید نه یک ترم، بلکه دو ترم برای برداشتن مجددش منتظر بمانید و یک سال ملال آور دیگر هم مهمان کلاس های دانشگاه باشید! اگر نمی خواهید که کارتان به اینجا برسد، باید از تک تک ثانیه های باقی مانده تا جلسه امتحان نهایت بهره را ببرید.

اپلیکیشن TimeTune با مدیریت زمان، به شما کمک می کند که برای مطالعه در شب های امتحان نهایت بهره وری را داشته باشید. پیش از به کارگیری اپ، باید برای خودتان برنامه ریزی کنید: این که چند ساعت بخوابید، چقدر درس بخوانید و چه قدر از روز را به استراحت و تفریح اختصاص دهید.

وقتی برنامه ویژه امتحانی تان را وارد اپلیکیشن کردید،‌ حالا می توانید برای انجام به موقع کارها برایشان یادآور بگذارید تا طبق برنامه پیش رفته و هرگز وقتتان را سر کارهای بیهوده تلف نکنید.

نمونه مشابه در iOS: اپلیکیشن 30/30

TimeTune: Do More In Less Time

TimeTune: Do More In Less Time

سازنده: TimeTune Studio قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.7 مگابایت زبان:

برای شرکت در کلاس های مجازی: نیمکت و مکتب خونه

5

یک سری مشکلات درسی را با فلش کارت و حفظ کردن و ... نمی توان رفع کرد، باید حتما کسی باشد که آن را به طور شفاهی به شما آموزش دهد. اگر آنقدر خوش شانس نیستید که برای آموزش شفاهی دوستی درس خوان یا معلمی خصوصی در کنار خود داشته باشید، حداقل می توانید در کلاس های مجازی دو اپ نیمکت و مکتب خونه شرکت کنید.

دبیرستانی ها با دانلود نیمکت و دانشجویان با استفاده از مکتب خونه می توانند به آرشیو بی نظیری از ویدئوهای آموزشی در کلیه دروس دسترسی داشته باشند. مثلا اگر در فهم ولتاژ و جریان در فیزیک مشکل داشتید، می توانید ویدئوی مرتبط با این مبحث درسی را در هر دو اپلیکیشن یافته و پای صحبت های استاد درس بنشینید و همزمان با توضیحات او به حل مسئله بپردازید.

نکته بسیار خوب در مورد هر دو اپ، رایگان بودن بخش زیادی از ویدئوهای آنهاست. ضمن اینکه بر خلاف کلاس درس واقعی، هر وقت که بخواهید می توانید صحبت استاد را قطع کرده و ده ها بار به اول توضیحات درسی برگردید.

نیمکت (ویدئوهای آموزشی دبیرستان)

نیمکت (ویدئوهای آموزشی دبیرستان)

سازنده: نیمکت قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.0 مگابایت زبان:
مکتب‌خونه، ویدئوهای رایگان آموزشی

مکتب‌خونه، ویدئوهای رایگان آموزشی

سازنده: مکتب خونه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.0 مگابایت زبان:

برای محاسبه مسائل ریاضی: RealCalc و Photomath

6

همه به یک ماشین حساب خوب احتیاج دارند، خصوصا در شب های امتحان های سختی مثل آمار و جبر و معادلات دیفرانسیل که باید با توابع مثلثاتی و لگاریتم و انتگرال و ... سر و کله بزنید. اگر ماشین حساب مهندسی در اختیار ندارید، شاید اپلیکیشن RealCalc بتواند بهترین جایگزین دیجیتالی آن در تلفن های هوشمند محسوب شود.

رابط کاربری اپلیکیشن کاملا از روی ماشین حساب های مهندسی واقعی الگوبرداری شده، بنابراین اگر تجربه کار با نمونه واقعی را داشته باشید در کار با این اپلیکیشن با مشکلی مواجه نخواهید بود. RealCalc نه تنها پیچیده ترین مقادیر ریاضی را برایتان محاسبه می کند، بلکه مبدل واحد هم دارد تا بتوانید از آن برای دروسی مثل فیزیک هم استفاده کنید.

اما گاهی اوقات معادلات ریاضی به قدری پیچیده اند که تا راه حل را بلد نباشید، ماشین حساب مهندسی هم دردی از شما دوا نمی کند. اینجاست که می توانید PhotoMath را به کار بگیرید، اپلیکیشنی استثنایی که با گرفتن عکس از معادلات ریاضی، پاسخ آنها به همراه راه حل را در اختیار شما قرار می دهد.

تنها مشکل اپلیکیشن اینجاست که فقط فونت های چاپی و اعداد انگلیسی را تشخیص می دهد. با این حال اگر منبع مطالعه شما چنین شرایطی داشته باشد، PhotoMath را ابزاری فوق العاده کاربردی و مفید برای حل مسائل خواهید یافت. حتی اگر کمی تند و تیز باشید‌، شاید بتوانید از اپلیکیشن در سر جلسه امتحان هم استفاده کنید!

PhotoMath

PhotoMath

سازنده: .MicroBlink Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 46.4 / 6.8 / 7 مگابایت زبان:
RealCalc Plus

RealCalc Plus

سازنده: Quartic Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.8 مگابایت زبان:

برای غلبه بر استرس: Calm

Calm 1

شاید شما هم وقتی استرس وجودتان را فرا می گیرد، دوست دارید که از خانه بیرون بزنید، به دل طبیعت رفته و هوایی تازه کنید. اما ممکن است در شب امتحان فرصت چنین کاری پیش نیاید، بنابراین شاید بهتر باشد که به جای رفتن به طبیعت، طبیعت و نوای آرامش بخش آن را به نزد خود بیاورید.

اپلیکیشن Calm با جمع آوری و پخش صدای باران، موج دریا، آواز پرنده ها و نوای زیبای طبیعت به شما اجازه می دهد تا برای دقایقی چشمانتان را ببندید، به نوای آرامش بخش طبیعت گوش داده و استرس های ناشی از شب امتحان را فراموش کنید.

Calm البته فقط مختص به شب های امتحان نیست، وقتی که درس هایتان پاس شد هم می توانید از آن برای تن آرامی و مدیتیشن و آرامش قبل از خواب هم بهره ببرید. مطمئن باشید که از کیفیت فوق العاده صداهای HD اپ شگفت زده خواهید شد.

Calm - Meditate, Sleep, Relax

Calm - Meditate, Sleep, Relax

سازنده: Calm.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 76.2 / 40 مگابایت زبان:

زنگ تفریح: Monument Valley

Monument Valley 1

که گفته که در شب های امتحان نمی توان تفریح هم کرد؟ اگر برای درس خواندن خیلی به خودتان فشار بیاورید، خسته و خواب آلود سر جلسه امتحان حاضر می شوید و ممکن است تمام زحماتتان را با این خستگی به باد فنا دهید.

برای آنکه ذهنتان برای حفظ مطالب درسی باز بوده و بتوانید بهتر روی مسائل تمرکز کنید،‌ بازی های فکری می توانند کمک بزرگی باشند. از میان صدها هزار بازی فکری که می توانید انتخاب کنید، ما Monument Valley را به شما پیشنهاد می کنیم؛ عنوانی که با معماهای خلاقانه اش هم ذهنتان را باز می کند و هم با موزیک و طراحی هنری بی نظیرش موجی از آرامش را به سوی دل هایتان می فرستد.

البته حواستان باشد که بیش از حد روی بازی متمرکز نشوید، Monument Valley با اتمسفر گیرایش می تواند به میزان بسیار زیادی شما را به خودش معتاد کند! اما اگر برای استراحت های بین دو امتحان به دنبال یک بازی فکری خوب می گردید، حتما Monument Valley را جز گزینه هایتان مد نظر داشته باشید.

Monument Valley

Monument Valley

سازنده: ustwo Games Ltd قیمت: 3.99 دلار (۱۲ هزار تومان) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 277 / 241 / 232 مگابایت زبان:

مسلما موفقیت در امتحانات تنها با استفاده از اپلیکیشن هایی که معرفی کردیم محقق نمی شود؛ همه چیز به تلاش خودتان بستگی دارد و این که چگونه برای مطالعه دروس برنامه ریزی کرده باشید. اما می توانید روی آنها و نمونه های مشابه شان در پلتفرم های دیگر به عنوان یک ابزار کمکی حساب باز کنید تا با استرسی کمتر و تمرکزی بیشتر در سر جلسه های امتحان حاضر شوید.

شما چه اپلیکیشن های دیگری را برای موفقیت در امتحانات توصیه می کنید؟ حتما آنها را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Amir_Baran_doost
    Amir_Baran_doost | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    دوستان نرم افزار مشابه time tune برای ویندوز موبایل سراغ ندارید... مطلب خوبی بود ممنون

  • javad1675
    javad1675 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

    یعنی هرکس بازی Monument Valley رو بازی بکنه تا آخرش نره ول نمیکنه..بازی رو دستش نیست از نظر گرافیک و طراحی و متن و مدل بازی..من خودم ۲باربازی کردم تا آخر ..به همتون پیشنهاد میکنم امتحانش کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی