ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش هر بیت کوین به بیش از 1000 دلار رسید

به نظر می رسد که همین حالا، بهترین زمان برای دارندگان ارزهای رمز پایه ای به شمار می رود تا دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنند؛ چرا که ارزش بیت کوین اخیراً به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۰:۱۵

به نظر می رسد که همین حالا، بهترین زمان برای دارندگان ارزهای رمز پایه ای به شمار می رود تا دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنند؛ چرا که ارزش بیت کوین اخیراً به بیش از 1023 دلار رسیده است که بیشترین میزان آن از ماه دسامبر سال 2013 میلادی به شمار می رود.

خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش کرده که ارزش این واحد پولی، طی سال 2016 میلادی تا 125 درصد افزایش یافته و بیشترین افزایش روزانه آن در همین سال، با رشد 10 درصدی صورت گرفته است. این اتفاق در حالی به وقوع پیوسته که طی چند وقت اخیر، مشکلات زیادی دامن گیر این واحد پولی شده و آن را تا مرز نابودی پیش برده است.

از جمله این مشکلات می توان به ادعای دروغین متخصص استرالیایی ارزهای رمزپایه ای، کریگ رایت، مبنی بر اینکه وی، خود پایه گذار بیت کوین است و نیز دزدی 65 میلیونی بیت کوین در پلتفرم مبادلاتی Bitfinex در آگوست گذشته اشاره کرد.

افزایش ارزش بیت کوین در چنین شرایطی شاید اندکی غیرممکن به نظر برسد، اما حقیقت امر اینجاست که با افزایش تقاضا برای ارزهای رمزپایه در کشور چین، که احتمالاً بیش تر از هر کشور دیگری از مبادلات بیت کوین بهره می گیرد و ارز رسمی آن، یعنی یوآن با کاهش 7 درصدی ارزش مواجه شده، چنین امری امکان پذیر شده است.

بیشترین ارزشی که بیت کوین قادر به دستیابی به آن بوده، برابر با 1163 دلار است که در اواخر سال 2013 میلادی صورت پذیرفت. پیش از این، جامعه حامیان بیت کوین از دزدی 460 میلیون دلاری بین کوین از Mt. Gox، یکی از پلتفرم های مبادله بیت کوین که تقریباً 70 درصد از از تمام مبادلات این واحد پولی را برعهده داشت شوکه شده بودند.

شرکت سازنده بیت کوین مدت ها پیش خبر از ورشکستگی خود داد و مدیرعامل آن نیز از بنیاد بیت کوین کناره گیری کرده است. با این همه، ترنول مالی بیت کوین حالا بیشتر از هر زمان دیگری است و در هر 10 دقیقه، 12.5 بیت کوین به سیستم اضافه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Pourlotfi
    Mahdi Pourlotfi | ۵ آذر ۱۳۹۶

    سلام
    خدایی در مورد بیت کوین اطلاع رسانی کامب بکنید وگرنه شاید بعضی از مردم و خواننده هاتون به اشتباه وارد یه سرمایه گذاری خطرناک بشن که معلوم نیست به سود برسن یا ضرر وحشتناک
    چون چیزی که مشخه بیت کوین هیچ تحلیلی نداره و بیشتر شبیه قماره

مطالب پیشنهادی