ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج عادت مالی که ثروتمندان را از افراد عادی متمایز می کند

خیلی از مردم فکر می کنند که ثروتمندان هر روز در رستوران های لوکس غذا می خورند و به سفرهای پر هزینه می روند. البته درصد کمی از ثروتمندان این گونه زندگی می کنند، اما ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

خیلی از مردم فکر می کنند که ثروتمندان هر روز در رستوران های لوکس غذا می خورند و به سفرهای پر هزینه می روند. البته درصد کمی از ثروتمندان این گونه زندگی می کنند، اما با توجه به گفته های Thomas Stanley و William Danko بخش قابل توجهی از ثروتمندان، ساده زیست هستند و ظاهراً فرقی با دیگران ندارند.

در زیر 5 عادتی که ثروتمندان را از افراد عادی جدا می کند برای شما آورده شده است و بعضی از موارد آن شما را شگفت زده خواهد کرد:

  1. در حد نیاز پول خرج می کنند

ثروتمندان ماشین های دسته دوم می خرند که قیمت مناسبی دارند، و آنقدر از آن ماشین ها استفاده می کنند تا به تعمیرگاه برسد. آنها در خانه های ساده و محله های طبقه ی متوسط زندگی می کنند، در منزل غذا می پزند و می خورند، از مغازه هایی که حراج می زنند خرید می کنند. در یک کلام بیشتر از درآمدشان خرج نمی کنند و پول اضافی را برای اهداف طولانی مدت سرمایه گذاری می کنند.

  1. خودنمایی نمی کنند

هرگز برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران کاری نمی کنند یا میزبان مهمانی های پر هزینه نمی شوند. آنها تنها زمانی در تیم یا انجمنی سرمایه گذاری می کنند که برایشان سود داشته باشد، زیرا به خوبی می دانند خرید خانه ها و ماشین های گران قیمت تهدیدی برای دارایی شان خواهد بود.

  1. برای خود کار می کنند

معمولا تلاش ثروتمندان بر این است که در صنعت های کم ریسک اما پایدار سرمایه گذاری کنند. زمانی که بتوانید خدمت یا محصولی را برای نیاز ثابت مردم فراهم کنید، آنقدر پول در می آورید که نیازی به حقوق ثابت شخص دیگری نیست. از این رو آنها برای خود کار می کنند نه برای پر کردن حساب بانکی دیگران.

  1. حمایت مالی زندگی دیگران را بر عهده نمی گیرند

ثروتمندان سرمایه ی خود را در بخت آزمایی برنده نشده یا آن را به ارث نبرده اند، بلکه برای پول شان زحمت زیادی کشیده اند. از آنجایی که این پول به راحتی به دست شان نرسیده نمی توانند آن را به راحتی به شخص دیگری بدهند. زمانی که عضوی از خانواده یا دوستان وامی را از آنها درخواست کند، در صورتی با آن موافقیت می کنند که شرایط خاصی را تعیین نمایند.

  1. پول را به خوبی حساب می کنند

حساب پول هایی که خرج می شود و یا به دست می آید را در دست دارند و برای بازنشستگی شان برنامه می ریزند.

تلاش روزانه و مستمر و عادت های رفتاری مناسب باعث موفقیت و ثروتمند شدن مردم می شود. برای ایجاد عادت های درست مقاله ی 101 عادت موفقیت آمیز و نحوه ی ایجاد شان را مطالعه بفرمایید.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • marziyeh raji
    marziyeh raji | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    من همه این ویژگی ها رو دارم پس چرا پولدار نیستم ....
    عجیبه ..... ?

  • محمد امین
    محمد امین | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    اونقدر هم نه چه جوری حساب کردی پزشک و .. حساب کردی کسانی که به خاطر دانش به ثروت رسیدند

  • بیژن
    بیژن | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    تو ایران تو 90 درصد موارد برای پولدار شدن یا باید به بیت المال وصل باشی و حقوق مفت و نجومی بگیری یا اینکه سر مردمو و کارگر جماعت رو ببری و حق و حقوقشون رو بخوری تا پولدار بشی.اون ده درصدم 5 درصدش زمین فروختن پولدار شدن 5 درصد دیگه با هوش و تحصیلات بودن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی