ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش امنیتی جدید نوکیا: افزایش نرخ آلودگی اندروید، کاهش آسیب پذیری ویندوز

این روزها کمپانی نوکیا به لطف بازگشت به صحنه تلفن های هوشمند و حضور قدرتمند در بازار موبایل های میان رده اندرویدی به سرتیتر خبرها تبدیل شده، اما نه به این معنا که تمرکزها از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

این روزها کمپانی نوکیا به لطف بازگشت به صحنه تلفن های هوشمند و حضور قدرتمند در بازار موبایل های میان رده اندرویدی به سرتیتر خبرها تبدیل شده، اما نه به این معنا که تمرکزها از روی سایر موارد برداشته شده است.

گروه تحقیقات و اطلاعات امنیتی نوکیا طبق روال گذشته، گزارش کامل تهدیدات بدافزاری سال 2016 میلادی را منتشر کرده که حکایت از اوضاع نه چندان مساعد امنیت دیوایس های تکنولوژیک در جهان دارد.

بر این اساس میزان آلودگی محصولات مختلف این حوزه حدوداً 400 درصد بیشتر از سال 2015 میلادی شده است که در این بین 85 درصد از مجموع آنها را تلفن های هوشمند شکل داده اند.

همانطور که انتظار می رود موبایل ها و تبلت های اندرویدی بیشترین سهم از آلودگی را در اختیار دارند، اما از طرفی نوکیا تاکید دارد که مقدار آلودگی و نفوذپذیری سیستم عامل ویندوز کامپیوتر تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

در سوی مقابل این گزارش از امنیت نه چندان مطلوب و آسیب پذیری دیوایس های اینترنت اشیا و به خصوص احتمال انجام DDoS آنها سخن به میان آورده و توصیه می کند مردم جوانب احتیاط را در این زمینه بیشتر رعایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۸ فروردین ۱۳۹۶

    عجب!

مطالب پیشنهادی